tisdag 5 oktober 2010

Bergen

Det är grått och det regnar... Och jag älskar den här byn :) Sitter ¨på ett café och andas in storstads luften så mycket jag kan innan jag sätter mig på tåget mot gol (och lite friskare luft utan massa avgaser och sjukt mkt folk) Är inne på min andra kaffe och har till och med unnat mig en liten kaka, hela 50,- har jag gjort av med sen jag kom hit, ja pluss 40,- till förvaring av min väska som jag inte orkade bära runt på! Önödiga pengar nu när jag tänker på det så här i efterhand men inte mycket att göra åt nu...

Sen hur jag ska få ihop till reskassan hem igen det är en annan historia, då blir det inte att unna sig något gott till kaffet, ja blir nog ingen kaffe över huvudtaget skulle jag tro.. jaja men snart ramlar pengarna in igen på kontot och då behöver man inte tänka så mycket på det igen :) Och ny dator har jag ju köpt så det enda jag behöver lägga pengar på den här månaden som kommer är ju nya bromsar och broms skivor till bilen, suck.. Inget är gratis :(

Ska se om jag kan få min lilla kaka till att räcka iaf en timme nu så jag slipper köpa något mer innan jag ska gå till tåget hehe :P Nu kom snål emma fram igen ;)

Att resa kolektivt är inte riktigt min grej kanske men man vänjer sig väl kan jag tro, börjar med att ipoden inte vill spela min musik för den är knas, måste omformatera hela skiten, vilket man måste ha ett snabbt och bra internet till för (vilket jag absolut INTE har!) Sen får jag så klart en stor tant framför mig på bussen som fäller ner sitt säte så hon ligger i mitt knä hela resan (3h!!) till Bergen från Rosendal, INTE OKEJ! Så nu fattas det väl bara att jag kommer få en tjock, äcklig, stinkade gubbe brevid mig på tåget som tycker min axel ser mycket behaglig ut att sova på från Bergen till Gol... Gud ge mig styrka!

Är väl tur att det finns lite trevliga människor här i världen, hon som jobbar på fiket låter mig låna lite av deras el så min dator har 100% batteri så jag iaf kan kolla lite på The O.C på tåget.. Tackar tackar :)

Nu ska jag stoppa tillbaka näsan i boken som jag började på och hoppas tiden vill gå lite fortare :) Är sjukt nyfikenpå hur lägenheten ser ut :D Ska försöka ta lite bilder med min kamera (som jag nu kom på att jag glömt hemma så klart!) eller min webcamera, ja elller mobilen så ni kan få se hur lilla jag kommer bo var och varannan vecka :)

Hoppas även mina pengar från nesbyen ramlar in snart (snart 1 år försent!!) Så kanske det kan bli en tur till stavanger med älsklingen nästa helg :)

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar