måndag 5 oktober 2009

Söndag

Ännu en helg är avklarad :) Som jag har sagt förut, tiden går väldigt fort nu :)

Fredag: Efter många om och men kom jag mig upp ur den underbart sköna sängen (varför är kuddarna och täcket alltid som bäst när man måste kliva upp?!) Blev att göra sig klar för jobb och packa ner det nödvändigaste sakerna inför kvällens utgång :) 7h senare så gick jag av mitt skift och måste medge att ölen har aldrig varit så god som den var då ;) Bea kom förbi och jag presenterade henne dör Calypso Coffe, hehe ;) Slank ner riktigt fint :P Vi åkte vidare hem till Ruth där jag bytte om fortare än kvickt :P Otroligt trevlig tjej de där :) Så där satt vi iaf och drack vitt vin med sprite och skrattade oss igenom några timmar :P När klockan började närma sig halv 1 blev det "svart taxi" (Tonje var så snäll som kom och hämtade oss ;P) tillbaka till hjörnet där det blev dansande och alldeles för många drinkar, och shotar hehe. Bra ostadig var jag när klockan hade närmat sig 3.. Stod och funderade i godan ro hur och om jag skulle ta mig hem eller vart benen skulle bära mig.. Ruth var snäll och erbjöd sig en soffplats :) Tack tack :P Satt uppe fram på små timmarna och pratade hon och jag medan Knuta snarkade förnöjt i soffan, haha :)

Lördag: "Jag ska aldrig mer dricka igen" var min första tanke när jag vaknade upp ur min koma på lördags morgonen, hehe :) Blev först väckt av Knutas mob som så hjärtligt började ge ljud ifrån sig redan kl 7, halv 8 tiden. Otroligt trevligt, inte! Haha, men jag fick sova vidare :P Vaknade runt 11 tiden, medans jag halv låg i soffan och visste inte om jag skulle dö eller spy så pratade jag med Ruth :) Det var sjokomelken som gjorde att jag överlevde dagen tror jag, hehe :) Som ett levande lik kom jag tillbaka till hjörnet för att få i mig lite mat och möta upp bea, minnena från dagen innan var bra suddiga måste jag säga.. Men kenneth var så snäll så och berättade det mesta för mig, hehe :) Efter lite mat så började vi bli som människor igen, då skulle vi bara försöka ta oss hem till gol igen.. Jag lät bilen så för hrmm, var nog inte körduglig ;) Bra äckligt väglag var det iaf, första snön kom vid 7 på lördags morgonen! :D Efter en dusch och en liten powernap på soffan var det bara tillbaka på jobb igen! Kan ju inte direkt medge att det var särskilt frestande att ställa sig bakom baren och blanda drinkar efter fredagens utgång :/ Men vi fixade det :) Och vilken kväll sen då, hehe massa mannfolk och inte lika mkt damer, konstig blandning men vi klarade oss fint i baren :) Men sängen har aldrig varit skönare när vi kom hem vid 5 på morgonen <3

Söndag: Hel dagen har bestått av soffhäng och ännu mera soffhäng, helt underbart :) Blev väckt halv 2 av tlf och sen kunde jag lika gärna kravla mig upp ur sängen och förflytta mig till soffan :) Älskade Sessan höll med mig, är väl inte så himla kul för henne heller när hennes mattar ligger och sover bort halva dagen, hehe :) Pizza och Ostbågar stod på menyn idag ;) Mums, ja bea var himla sugen på fläskfile men kom snabbt på att hon faktiskt inte orkade laga mat haha :) Så nu ska jag försöka ta mig tillbaka till sängen och sova lite innan det blir två dagar med jobb, jobb och åter jobb :) Onsdag bär det av till bergen, sushi och hotellfrukost mmmmm :)

Natta <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar