söndag 8 januari 2012

året som har gått, del 2 ;) 2011

Mars

Inflytt i nya lägenheten, möbler som skulle ordnas och saker som skulle köpas men det gick sakta med säkert :) var en tur på sjön och jobbade på cinderella, ja eller två gånger. Bland det roligaste jag hade gjort på länge och började sakta må bättre. Var även på arbetsintervju på harrys i stan och tackade nej till jobbet på julita wärdshus.

April

Började jobba fast på harrys och var en tur till norge igen, hämtade dom sista sakerna från rosendal och lämnade hos bea i bergen. Fick även börja lära känna N lite grann och det visade sig senare att den konstiga lilla farbrorn var en riktigt fin kille ;) I slutet av månaden flyttade bea hem igen.

Maj

Jag sa upp mig från harrys och tackade ja till hovmästar tjänst på julita wärdshus, vad jag trodde skulle bli den roligaste sommaren på länge visade sig bli den absolut jobbigaste när det kom till jobbfronten.
Under Maj månad fick jag även Bella som sambo, och under den tiden såg vi inte varandra mycket tack vare allt jobb från bådas sida. Trots allt jobb så försökte jag hinna med att träffa både vänner och familj som jag inte alltid kände att jag hann med.
Ny bäddad och ny äten.. Japp nu är jag rätt nöjd :) trots pencillin och Ipren ;)

fredag 30 december 2011

året som har gått, del 1 ;) 2011

Januari

Årets första dag tillbringade jag tillsammans med den jag trodde jag skulle leva resten av mitt liv med, ja ni vet allt det där tjafset med villa, volvo, vovve etc.. men så var inte fallet visade det sig lite senare under månaden.. Januari var den månaden då jag slets upp från allt jag hade byggt upp och fick börja ta tag i mitt liv på egen hand, ja och med stor hjälp från min fina famillj och underbara vänner..! <3 Slutet av månaden var jag mest bara hemma i sverige och försökte ordna med allt som var tvungen att fixas, kanske den svåraste tiden under mitt år men även den viktigaste.. Det var då jag bara gjorde saker för min egen skull och ingen annans!



Februari

En otroligt svår månad, jag bestämde mig för att flytta hem igen, ordnade med lägenhet men tänkte att jobb fick lösa sig senare.. Kände mig ensam mest hela tiden och ångesten kom i vågor, men när jag tänker tillbaka på det idag så var det nog endå bra att jag fick gå igenom allt det där, för annars hade jag kanske gjort samma misstag snart igen.. Att släppa in någon nära innebär bära att man kommer bli sårad förr eller senare, så hellre inte alls än senare tycker jag! I slutet av månaden flög jag tillbaka, träffade bea i bergen sen åkte jag till rosendal och till "vårat" hem och packade bilen, myste med katten och grät mig till sömns några nätter.. När det väl var dags att åka tillbaka till sverige var jag på botten, men då gick det inte att komma längre ner kändes det som så var bara att ta sig igenom det sista. Väl hemma i sverige igen så började dagarna flyta på, fick umgås med mina vänner igen och träffa familjen när jag ville, nycklarna till min egna första fina lägenhet fick jag hämta i slutet av månaden och det var med blandade känslor jag började packa upp allt för att börja om på ruta 1.. men visst f*n visste jag att det skulle gå, bara inte hur lång tid det skulle ta!

torsdag 29 december 2011

...

Gamla låtar, gamla minnen.. Ibland blir det inte alltid som man har tänkt sig, tyvärr..

fredag 23 december 2011

Bilder...

Igår provade jag och Malin våran nya meny, mums säger jag bara :)
Har en känsla av att det kan bli fler gånger ;)

Syster har varit här på besök, hon han med att både åka bräda och skidor haha, hur hon åkte är en annan historia ;) blev en liten utgång igår på Harrys, lagom salongsberusad skrattade jag mig igenom kvällen :) nu ska jag strax gå till Ica för att köpa frukost och få lite frisk luft :)

måndag 19 december 2011

Som ett brev på posten...

Efter vårat personal möte så åket vi och handlade lite mat och sen åkte jag och tog en kaffe med stackars Linda som var lite dålig efter gårdagens utgång, själv mådde jag perfekt då jag agerade fylle chaufför istället hehe.. När jag parkerade bilen utanför Gästis lite senare såg jag till min glädje att våra underbara elektriker bar in våra nya tv :D skuttandes ut ur bilen började jag glatt hjälpa till och bära :) vad gör man inte för att få in sin tv lite fortare ;) dom jobbade på bra många timmar och sen strax innan dom skulle åka igen var det en väldigt trevlig man som hjälpte mig med min dvd, det slutade med att jag fick en hdmi kabel istället för min gamla skart kontakt :)

Det är en väldigt glad tjej som myser i sin stora säng och ser på tv i sitt fina lilla rum :)

Många av personalen är ute på måndagsklubben men jag orkar inte riktigt dricka, vet att det kan bli en öl eller två när syster kommer på onsdag så väntar på det istället :)

I morgon är det upp tidigt, ordna med liftkort och sen åka i backen :D

snart kanske lite film med 3 andra tjejer som valde att stanna hemma ikväll, om jag inte somnar hehe :)

Saknar er alla där hemma <3

Ps. Kan man annat än älska min snygga skarvsladd ;) hehe

lördag 17 december 2011

Bilder

Äntligen har vi fått börja flytta ner, ett eget fint nytt rum får jag :D stor säng och det är bara mitt!! Lyckliga jag :) det känns bra, och kommer bara bli bättre..

På onsdag kommer även syster och hennes jobb, sjukt kul då jag jobbade där några dagar och fick lära känna en del av dom :) på torsdag har jag tagit mig ledigt för att kunna följa med ut i backen och förhoppnings vis även följa med och äta :)

Nu ska jag mysa ner mig i min alldeles egna säng och se på någon dålig film på datorn :)

måndag 5 december 2011

Då var jag på väg..

Med ett litet stop i Eskilstuna för att jobba mån-ons.. Sen bär det av till Sälen..

Att vara hemma har blivit lite av en vardag, vilket både har varit skönt och jobbigt.. Rastlös nr1 är mitt mellan namn men att kunna träffa vänner och familj precis när jag velat har varit skönt :) nu ser jag framemot vintern och en grym säsong sen får vi se vad som händer :)

Jobbet nästa!

tisdag 29 november 2011

Lååång helg

Och så var helgen över, ja den tog väl egentligen slut igår men jag jobbade hela dagen så den dagen räknas inte ;)
Filmen i fredags var sjukt bra! Synd bara att man måste vänts ett år på sista delen!
Söndagen blev det julmarknad i Vingåker och en tur till facktory, sen julbak och spelkväll hemma hos Bella :) super mysigt! :)

Nu ska jag snart ner och fixa in sista tvättmaskinen sen måste jag en tur ner på stan, köpa nya jobbskor och se om det finns tid att kolla synen, jävla skit det där när man börjar bli gammal! :(
;)

Puss

torsdag 24 november 2011

Ledig

Det är inte fel alla gånger att vara lite ledig :) njuter av en god öl på bistron och helgen kommer bli den bästa på länge med bio med syster, adventsfirande med släkten för första gången sen 06 och söndagen ska det bli julbak med Bella :D underbart!