Så här i efterhand så tycker man ju att man kanske borde att haft lite mer ris så det kunde blivit mer sushi bitar, men å andra sidan har man kanske bara bra av att äta sig mätt och inte jag-är-så-mätt-så-jag-dör-i-fosterställning!! :P Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde att det skulle va :) Var bara riset som tog lit lång tid men nu när man vet det så kan man ju förbereda det lite tidigare :P Annars var det gott :P Hade faktiskt med rökt örret och med scampi :) och så klart gurka och avokado :P
Nu ska jag väl ta tag i pakningen snart... är dock inte så mycket som ska packas så hehe, gör det säkert i morgon ;) ser till att komma upp vid 8 så kan jag ta en dusch med :P Ska bli mys att få träffa bea igen, var allt för länge sen nu!! Skäms på oss!! I morgon blir det då lite mini firande av nyår, det vill säga.. Bubbel, middag, höga klackar och fest-blåsa på ;) I morgon ska vi avnjuta en lång och härligt middag på bocca innan vi tar oss ut och gör bergens barer osäkert hehe :P
Började faktiskt små plocka lite här hemma så fick fram två av våra små bord och kastat en jävla massa papper.. ja det är en början :) Är lite små kaos här hemma men det får vi bara klara oss med i till efter nyår.. När karln börjar jobba så har jag inga ursäkter längre om dagarna.. då är det bara att ta tag i det hela och rensa ut garderob/skor och annat skit som bara står och samlar damm, har alla mina gamla koppar och saker som jag fått från syster-elin som säkert bara kan hivas allt sammen :) Ska bli skönt att få lite ordning här hemma :) Vill ha upp gardiner med men är så svårt att veta vad man ska ha... Är nog bara bäst med längder för annars blir fönstrena ännu mindre än vad dom redan är..
Näe, nattcigg sen ska jag slänga karln och mig själv i säng! Han ska ju med upp tidigt :)
Natta <3
torsdag 30 december 2010
tisdag 28 december 2010
blogg torka
Har absolut ingenting att skriva om faktisk.. Ja eller jag har säkert det men har varken ork eller tid, är en upptagen arbetslös kvinna hehe kanske orkar jag skriva mer i morgon :P
fredag 24 december 2010
God jul
Då var juldagen här... Ska försöka hitta stämningen snart, saknar alla där hemma jätte mycket :(
Tomten jag vill ha en riktig jul..
en sån som man har när man är liten...
Men ack så blev det inte, all snö satte hela fleslands flygplats i chock, men kom igen folkens det är ju bara lite flingor kan man ju tycka och tänka (tro mig jag har tänkt mycket värre tankar än så idag!!) Men så lite kan göra så mycket.. Flyg var inställda hej villt medans andra var flera timmar försenade! Så när jag väl hade förstått att mitt flyg faktiskt bara skulle göra att det tog mig till oslo och inte vidare var det bara att bita ihop (gråta lite för pappsen i telefon) och få tag på någon som kunde hjälpa mig få tillbaka min väska.. Sen var det ett jävla springandes fram och tillbaka (virr-hönan emma är inte att leka med) tills jag hittade en rätt ointresserad arbetare bakom informations disken som kunde hjälpa mig hitta rätt väg till bussen som skulle ta mig till båten som skulle ta mig tillbaka till rosendal... Phjuuu, så där nu fick ni med er så gott som allt...
Slut resultatet av den här jävla piss dagen blev då att det blir ingen jul hemma med familj och vänner, julskinka, prinskorvar och kalle anka... nej nej det blir en jul i norge med ribbe och pinnekjött (som jag inte alls har ätit i över 1 månad nu) Men nu även till det positiva, jag får vara med karln hela julen och hans goa familj så jag är ju inte ensam :) Och är ju rätt gott med pinnekjött iaf då så ska nog överleva, + att pappsen ska spela in kalle anka till mig hehe :D
Så med det så säger jag god natt och önskar er alla en riktigt god jul <3
Men ack så blev det inte, all snö satte hela fleslands flygplats i chock, men kom igen folkens det är ju bara lite flingor kan man ju tycka och tänka (tro mig jag har tänkt mycket värre tankar än så idag!!) Men så lite kan göra så mycket.. Flyg var inställda hej villt medans andra var flera timmar försenade! Så när jag väl hade förstått att mitt flyg faktiskt bara skulle göra att det tog mig till oslo och inte vidare var det bara att bita ihop (gråta lite för pappsen i telefon) och få tag på någon som kunde hjälpa mig få tillbaka min väska.. Sen var det ett jävla springandes fram och tillbaka (virr-hönan emma är inte att leka med) tills jag hittade en rätt ointresserad arbetare bakom informations disken som kunde hjälpa mig hitta rätt väg till bussen som skulle ta mig till båten som skulle ta mig tillbaka till rosendal... Phjuuu, så där nu fick ni med er så gott som allt...
Slut resultatet av den här jävla piss dagen blev då att det blir ingen jul hemma med familj och vänner, julskinka, prinskorvar och kalle anka... nej nej det blir en jul i norge med ribbe och pinnekjött (som jag inte alls har ätit i över 1 månad nu) Men nu även till det positiva, jag får vara med karln hela julen och hans goa familj så jag är ju inte ensam :) Och är ju rätt gott med pinnekjött iaf då så ska nog överleva, + att pappsen ska spela in kalle anka till mig hehe :D
Så med det så säger jag god natt och önskar er alla en riktigt god jul <3
torsdag 23 december 2010
snart klar
bara några få saker igen nu att packa, väskan väger bly och jag hoppas jag inte behöver betala allt för mycket i över last :( Men kom på att sminket och de måste vara i stora bagaget så blir att packa om lite, hela väskan är ju full med julklappar och knappt några kläder alls, skorna får jag ta i handbagaget haha :)
Och så håller vi nu tummarna för att alla flyg går som dom ska, många som har varit försenade idag och inställd p.ga snö och oväder... hade väl varit min vanliga tur att fastna på gardemoen och bli där över julen helt själv.. då hade jag börjat gått hem!! haha :))
Ska hänga upp den sista tvätten och få det sista klart sen får det snart bli sängen.. upp vid halv 10 i morgon eller ja 10 ;) Måste iaf hinna med färjan som går vid 11 :)
Natta <3
Och så håller vi nu tummarna för att alla flyg går som dom ska, många som har varit försenade idag och inställd p.ga snö och oväder... hade väl varit min vanliga tur att fastna på gardemoen och bli där över julen helt själv.. då hade jag börjat gått hem!! haha :))
Ska hänga upp den sista tvätten och få det sista klart sen får det snart bli sängen.. upp vid halv 10 i morgon eller ja 10 ;) Måste iaf hinna med färjan som går vid 11 :)
Natta <3
onsdag 22 december 2010
du ser det snöar tjohoo
Julstämningen kommer sig allt lite smygande :P Tvätten är på, frukosten är i magen, resväskan är öppen, dock inte så mycket i den ännu men iaf hehe, alla vet ju att jag packar bäst under stress ;) Hade det varit min älskade syster så hade hon börjat sätta upp en lista över saker som skulle packas ner några veckor innan hihi ;) Kan tro att hon sitter hemma nu och sliter sig i håret och biter på naglarna och känner stressen som jag egentligen borde känna ;) Det går fiiiiint :)
Nu ska jag bara läsa lite i min braiga bok sen ska jag sätta på mig ridkläder och åka över till anette, kameran ska kommas ihåg den här gången :) Mysigt med snö och rid bilder :)
Har svårt att fatta att jag åker till sverige i morgon, tiden har gått så sjukt fort! Och jag är nervös, jätte nervös över att behöva flyga själv, (och vart f*n är mitt pass :/ Ja nu svimmade väl syster där hemma ;P )
Måste slänga in en kommentar om att jag är så glad över att mitt hår äntligen börjar bli långt igen pluss att jag vet att den nya hårfärgen snart kommer ;) Jiippiiii <3
Nu ska jag bara läsa lite i min braiga bok sen ska jag sätta på mig ridkläder och åka över till anette, kameran ska kommas ihåg den här gången :) Mysigt med snö och rid bilder :)
Har svårt att fatta att jag åker till sverige i morgon, tiden har gått så sjukt fort! Och jag är nervös, jätte nervös över att behöva flyga själv, (och vart f*n är mitt pass :/ Ja nu svimmade väl syster där hemma ;P )
Måste slänga in en kommentar om att jag är så glad över att mitt hår äntligen börjar bli långt igen pluss att jag vet att den nya hårfärgen snart kommer ;) Jiippiiii <3
dan före dan
eller hur är det man säger? har aldrig lär mig det där hehe
jaja, gårdagen bestod utav nöjen som städning, diskning och tvättning.. Blää!! När gubben gick på jobb vid 4 så tänkte jag att jag ser endast 1(!) avsnitt av vänner seeeen så börjar jag, hmm jo visst.. med katten på magen så somnade jag efter bara några få minuter, vaknade till liv igen vid 8, snyggt! Men lite av allt blev gjort då :) Ska sätta på en till tvättmaskin, karln ska ta sista disken ikväll och själv ska jag ta tag i min packning, samtidigt som vi ska hinna med en ridtur, en liten shopping runda för Kenneth och en tur ut till svärföräldrarna.. Pressat schema, aaa precis som alltid ;)
Är det bara jag som tycker det är klurigt det där med julklappar och svärföräldrar? Menar,jag ska inte ens fira jul i norge utan hemma i sverige med min familj, endå har dom köpt en liten julklapp.. Tanken är god absolut men blir generad och får dåligt samvete, menar jag har ju inte köpt något till dom och kenneth kommer inte få något av mina.. Bläää, så vi ger den sortens julklapp ett biiiig nono eller hur??
Alla andra som smink, kläder, skor och några miljoner är varmt välkomna att hoppa upp i knät på mig och överaska mig, eller är det jag som ska hoppa upp i tomtens knä kanske? När blir man för stor för det, finns det någon åldersgräns?
Lite gamla vinter bilder bara för att jag har varit dålig på att tagit några iår, ska bli bättre på det, lovar!
jaja, gårdagen bestod utav nöjen som städning, diskning och tvättning.. Blää!! När gubben gick på jobb vid 4 så tänkte jag att jag ser endast 1(!) avsnitt av vänner seeeen så börjar jag, hmm jo visst.. med katten på magen så somnade jag efter bara några få minuter, vaknade till liv igen vid 8, snyggt! Men lite av allt blev gjort då :) Ska sätta på en till tvättmaskin, karln ska ta sista disken ikväll och själv ska jag ta tag i min packning, samtidigt som vi ska hinna med en ridtur, en liten shopping runda för Kenneth och en tur ut till svärföräldrarna.. Pressat schema, aaa precis som alltid ;)
Är det bara jag som tycker det är klurigt det där med julklappar och svärföräldrar? Menar,jag ska inte ens fira jul i norge utan hemma i sverige med min familj, endå har dom köpt en liten julklapp.. Tanken är god absolut men blir generad och får dåligt samvete, menar jag har ju inte köpt något till dom och kenneth kommer inte få något av mina.. Bläää, så vi ger den sortens julklapp ett biiiig nono eller hur??
Alla andra som smink, kläder, skor och några miljoner är varmt välkomna att hoppa upp i knät på mig och överaska mig, eller är det jag som ska hoppa upp i tomtens knä kanske? När blir man för stor för det, finns det någon åldersgräns?
Lite gamla vinter bilder bara för att jag har varit dålig på att tagit några iår, ska bli bättre på det, lovar!
tisdag 21 december 2010
hemma :))
Äntligen, efter många om och men (och en trasig bakspegel) så kom jag fram igår runt 14-15 tiden, var otroligt skönt att veta att jag inte kommer behöva köra den där skit vägen igen fören det blir vår :P
Somnade in vid 12 tiden igår så var väl inte så konstigt att jag vaknade upp vid den här tiden på morgonen... sov med massa täcken och filtar på i natt och frös som en toka, när ska man bli helt frisk tro?!
Igår började inslagningen av julklapparna till familjen, uff har glömt bort hyr tråkigt det var hehe, tröttnade efter två :) Fick hjälp av söta sessan med, ja eller hon åt väl mer papper och lekte med snören mer än vad hon hjälpte till men hon va söt då :) Så nu är det bara paket till karln och till morbror mats kvar :) Och det ordnar jag i sverige, härligt :P
Nu ser det doc ut som om det har blivit släppt en bomb i lägenheten, saker precis överallt.. så dagen idag kommer bestå av städning, tvättning och packning.. när ska man bara få lov att slappna av en dag???
2 dagar kvar tills jag åker tillbaka till sverige3 dagar kvar till julafton
9 dagar kvar tills jag är o bergen och myser med fjant :) <3
Somnade in vid 12 tiden igår så var väl inte så konstigt att jag vaknade upp vid den här tiden på morgonen... sov med massa täcken och filtar på i natt och frös som en toka, när ska man bli helt frisk tro?!
Igår började inslagningen av julklapparna till familjen, uff har glömt bort hyr tråkigt det var hehe, tröttnade efter två :) Fick hjälp av söta sessan med, ja eller hon åt väl mer papper och lekte med snören mer än vad hon hjälpte till men hon va söt då :) Så nu är det bara paket till karln och till morbror mats kvar :) Och det ordnar jag i sverige, härligt :P
Nu ser det doc ut som om det har blivit släppt en bomb i lägenheten, saker precis överallt.. så dagen idag kommer bestå av städning, tvättning och packning.. när ska man bara få lov att slappna av en dag???
2 dagar kvar tills jag åker tillbaka till sverige3 dagar kvar till julafton
9 dagar kvar tills jag är o bergen och myser med fjant :) <3
måndag 20 december 2010
Sömnlösa nätter...
Att det ska vara så svårt att sova när man väl behöver sömnen!! Kanske resfebern inför torsdagen börjar ta fart? Somnade in in fören efter 12 i natt, vaknade upp straks innan halv 5 tiden av absolut ingenting.. efter någon timme med försök till att somna om blev det att sätta på datorn och se på några vänner avsnitt, och här ligger jag fortfarande, lika vaken som jag var för 2,5h sen... Aja, kan sova någon timme när jag kommit hem innan sötnos är tillbaka från jobb. Blir några koppar espresso innan jag åker sen i alla fall ;) ska se på två avsnitt till sen är det ner och äta frukost och rulla mot rosendal...
söndag 19 december 2010
söndag
Tror inte det är meningen att jag ska åka tillbaka till rosendal jag.. Suck, så klart är det oväder uppe på hardangervidda ikväll och har varit hela dagen så är stäng/kolonkörning.. Står nu att det är öppet men kan stänga inom kort så tar inte chansen.. Försöker komma mig i säng tidigt istället och får mig lite sömn, kan vara bra att köra utvilad för en gång skull :) Vägrar dock gå upp i lägenheten igen när det är så tomt och tråkigt så sitter nere i soffan i reseptionen och ser på tv och dricker vin ( för då kan jag inte ångra mig och åka bara för att jag har tråkigt ;P ) Laddar ner filmer som jag ska försöka somna till sen :)
Hade verkligen sett framemot att få komma hem ikväll och få krypa ner i sängen med sötnos men ja, det får helt enkelt vänta en natt till.. suck :(
Hade verkligen sett framemot att få komma hem ikväll och få krypa ner i sängen med sötnos men ja, det får helt enkelt vänta en natt till.. suck :(
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)