tisdag 30 november 2010

schema

fick se det nya schemat för december idag... och det var inte alls som jag hade bett om att få :( Så jävla tråkigt!! Ska försöka byta en vakt med en kollega nu på måndag, håller tummarna för att det går nu, så jag kan få åka hem en tur på söndag morgon till tisdag morgon.. annars kommer jag inte kunna åka hem fören den 13, och det är ju nästan 2 veckor tills dess, det går jag inte med på!!

Pluss att jag även har en sjuk huvudvärk som vägrar försvinna gör faktiskt inte saken lättare!! Skjut mig, låt den här veckan/helgen gå fort, nu vill jag hem!

21

5 nätter till, sen får jag krypa ner i sängen där hemma i stället <3

Ska på jobb vid 11, allt för tidigt om du frågar mig :P väntar på december schemat med spänning!

Snakkes senare

måndag 29 november 2010

julmust

Försökte mig på julmust ikväll istället för glöggen som gjorde mig illamående igår ;) Det var godare :P Ska ta och slänga mig i säng snart och försöka sova lite, ska på jobb kl 11 och känner mig inte helt med faktiskt, tror jag har mer sömn att ta igen än jag trodde från början...

Var hos camilla i nesbyen i eftermiddags och drack lite kaffe och pratade skit om allt mellan himmel och jord :) Var trevligt att träffa henne igen! :) Hämtade ut mina ridstövlar med så nu ska jag väl endå hålla värmen lite bättre :D

Är det fel utav mig att inte lita på dig?

22

Ska slänga mig in i duschen en tur, ingen vila här inte.. NAV nästa sen blir det en tur till nesbyen :)

Snakkes senare, bara att ringa om ni känner för det :P Ledig som sagt hela dagen :))

glögg=illamående

Usch det var ju inte så att jag ville bli illamående av glöggen ju.. Jag ville ha julstämning.. men det gick åt helvete.. Så nu slänger jag nog in handduken, är trött i kroppen, har ont i huvudet och mår illa.. finns inte så mycket annat kvar att göra än att försöka få sig lite sömn och hoppas på en bättre morgondag!!

Natta <3

söndag 28 november 2010

1 advent...

4h sömn var allt jag fick, man kan ju tycka att jag borde vara tröttare men känner mig bara sliten i kroppen men kan inte somna.. satte på lite gossip girl men låg bara och kollade utan att kunna somna..

Nu blir det lite glögg... alkoholfri så är värt några små vuxenpoäng endå tycker jag :P

Fri i morgon.. Och allt jag har inplanerat är en fika med camilla i nesbyen och förhoppningsvis hämta ut mina nya ridstövlar... Ska bli skönt att slippa frysa så mycket om fötterna :) Kom även fram till att det är dom jag får lov att använda nu om jag ska ut något för mina timbaland skor ligger kvar hemma i rosendal, allt jag har med mig är mina adidas skor, lite för kalla i -15 grader faktiskt!!

Ja skulle berätta för er vad det var som hände igår natt med.. Joooo när jag skulle gå upp och sova vid 4 tiden så mötte jag en gäst i korridoren, en äldre dam som undrar om vi hade sett hennes man, han visade sig vara försvunnen.. Inte allt för kul! De hade varit på fest på hotellet och mannen blev vääääldigt full, när dom skulle sova så kunde han tydligen inte det så skulle ta en promenad.. Vi letade i hela hotellet, ringde taxi, andra hotell, åkte runt i gol för att se efter honom men ingen lycka.. Ringde tillslut politi och efter många om och men så ringde dom upp och sa att de hade hittat honom.. Då hade han gått ända bort till nesbyen (2 mil från gol!!) han hade tydligen bestämt sig för att gå hem, bodde i drammen.. Sen när gubben väl kommer tillbaka till hotellet med taxi efter 7 tiden så visar han ingen ånger eller skuldkänslor, karln var iskall och började skämta om politi och saker.. What a fuck?! Kan lova att om det hade varit min karl så hade jag släpat upp honom till rummet och så hade han fått veta att han levde.. Så där gör man faktiskt bara inte!!!

Men vad är en kväll med julbord utan lite drama??

23

Ligger äntligen nerbäddad i sängen och ska försöka sova... klockan ringer igen om 5h för då är det bara upp igen och göra sig klar för jobb...

Om jag orkar i morgon innan jobb ska jag berätta varför det blev så sent i säng, om inte så gör jag det efter :)

Längtar hem.....

Natta <3

lördag 27 november 2010

24

Det närmar sig :D <3

Laddar batteriet inför kvällens julbord, 150p juppjupp..

pepparkakor med möggelost...

Har ätit för mycket allt för sent.. Suck, man lär sig då fan aldrig ;)
Ska försöka somna fort som tusan innan illamåendet blir allt för kraftigt! :P

Natta :-*

Norskt julbord=skitfylla på hög nivå!!

De norska julborden slår fan allt.. Jag fattar inte hur dom lyckas Varenda Jävla Gång!

Du börjar med att samla ett dussin arbetskollegor, 99% är mannfolk som inte varit ute bland folk sen förra julbordet i fjor. Be dom hälla i sig så mycket sprit (läs hembränt) dom kan innan de ska mötas upp (så hälften är för fulla för att få servering, ekonomiskt!) När alla väl har satt sig på plats, minst 30min försent, så ska alla prata i mun på varandra och försöka överösta den ena än den andra med dåliga sex vitsar och torra skämt om svenskar, för så klart är det dom stackars svenskarna som får ha sällskapet-fylla. När servitrisen väl fått tyst på alla och välkomnat dom till bords och börjar ta dricka beställning ska det ändras sig minst 10gånger om vad de ska drickas, mycket viktigt!! Under själva middagen ska det grisas så mycket det bara går, och efter några fler julöl ( som de har tagit av varandra för att hälften inte kunde få servering) så börjar kvällen gå mot sitt slut.. Vi får dock inte glömma bort att det är fritt fram att be servitriserna och olika tjänster och bjuda
med dom in på toaletten, acceptera inte ett nej utan försök ännu en gång efter du svept en till aquavit...

Aaaa älskade norska fylla, vi möts igen!!