söndag 31 oktober 2010

musik

Musiken räddar mig när det känns tufft...

You had my heart, and we'll never be world apart
Maybe in magazines but you'll still be my star
Baby 'cause in the dark you can't see shiny cars
And that's when you need me there
With you I'll always share because

[chorus:]
When the sun shine we'll shine together
Told you I'll be here forever
That I'll always be your friend
Took an oath, I'mma stick it out 'til the end
Now that it's raining more than ever know that we'll still have eachother
You can stand under my umbrella
You can stand under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh eh eh-eh)

[Verse 2:]
These fancy things will never come in between
You're apart of my entity
Here for infinity
When the war has took his part
When the world has delt it's card
If the hand is hard together we'll mend your heart because

[chorus:]
When the sun shine we'll shine together
Told you I'll be here forever
That I'll always be your friend
Took an oath, I'mma stick it out 'til the end
Now that it's raining more than ever know that we'll still have eachother
You can stand under my umbrella
You can stand under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh eh eh-eh)

[bridge:]
You can run into my arms
It's okay, don't be alarmed
Come into me
There's no distance in between our love
So gonna let the rain pour
I'll be all you need and more because

[chorus:]
When the sun shine we'll shine together
Told you I'll be here forever
That I'll always be your friend
Took an oath, I'mma stick it out 'til the end
Now that it's raining more than ever know that we'll still have eachother
You can stand under my umbrella
You can stand under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh)
Under my umbrella (ella ella eh eh eh eh eh-eh)

[Outro:]
It's raining (raining)
Oh baby it's raining (raining)
Baby come into me
Come into me
It's raining (raining)
Oh baby it's raining (raining)
come into me (come into me)

Its my life...

Blev en liten utgång igår, älskade tina kom förbi och sa att hon inte ville att jag skulle sitta själv hemma en lördags kväll :) Sötnosen där <3

Så vi tog oss några glas nere på pers, kände dock att jag inte var på topp men det var endå skönt att få träffa lite människor, om inte annat se några ansikten, pratade inte så mycket :) Blev efterfest till klockan var runt 6 på morgonen, höll på att somna, alltid lika social ;) Fick mig en morgon promenad hem med en kompis som höll sällskap, satt och pratade lite om allt mellan himmel och jord, men när klockan började närma sig 8 så kännde jag att nu är min kväll gjord hehe.. Så det var gott att komma sig i säng och få somna på engång faktiskt.. Var bra trött i ögat när klockan ringde igen bara några få timmar senare för att jag skulle upp och på jobb.. Men var en lugn och stilla dag så blev inte så många timmar på mig..

Nu sitter jag hemma och väntar på att lilla tina ska svara på mitt sms, sen blir det kanske pizza med henne :)

det känns lite lättare nu...

This ain't a song for the brokenhearted
No silent prayer for the faith departed
And I ain't gonna be just a face in the crowd
You're gonna hear my voice when I shout it out loud

It's my life
It's now or never
I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life

This is for the ones who stood their ground
For Tommy and Gina who never backed down
Tomorrow's getting harder, make no mistake
Luck ain't even lucky, gotta make your own breaks

It's my life
And it's now or never
I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life

You better stand tall
When they're calling you out
Don't bend, don't break
Baby, don't back down

It's my life
It's now or never
'Cause I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
And it's now or never
I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life!



lördag 30 oktober 2010

Lördag

Lördag kväll och alla sitter väl just nu och gör sig i ordning för att fira halloween ordentligt... Själv sitter jag uppe i min stora jävligt tomma lägenhet och funderar på vad jag ska göra med mitt liv. Jag hade kunnat offra sjukt mycket för att kunna få vara hos dig just nu, bara få ligga där bredvid i soffan och se simpsons el laga mat tillsammans med dig..

jag önskade just nu att jag skulle ha det lättare till hat, det hade varit 1000 gånger lättare om jag hade hattat dig för allt du gjort mot mig, få dig till att känna samma smärta som jag har gjort.. Men det går inte, jag kan inte hata någon jag älskar så mycket. Så i stället för ilska så känns det mesta hopplöst.. December månad som jag faktiskt hade sätt framemot, med allt julmys vi skulle ha tillsammans med alla, baka pepparkakor och dricka glögg.. Inget av det kommer bli av, utan jag kommer få fortsätta sitta här ensam i gol och hoppas dagarna kunde gå lite fortare så jag hade fått åka tillbaka till sverige snart..


---------------------------------------

Even if you were a million miles away
I could still feel you in my bed
near me, touch me, feel me
And even in the bottom of the sea
I can still hear inside my head
Telling me, touch me, feel me
And all the time you were telling me lies

So tonight I’m gonna find a way to make it without you
Tonight I’m gonna find a way to make it without you
I’m gonna hold on to the times that we had
Tonight I’m gonna find a way to make it without you

Have you ever tried sleeping with a broken heart?
Well you can try sleeping in my bed
Lonely, only, nobody ever shut it down like you
You wore the crown, you make my body feel heaven-bound
Why don’t you hold me, need me, I thought you told me
You’d never leave me

Looking in the sky I can see your face
And i knew right where I’d fit in
Take me, make me
You know that I’ll always be in love with you
Right til the end

So tonight I’m gonna find a way to make it without you
Tonight I’m gonna find a way to make it without you
http://www.elyricsworld.com/try_sleeping_with_a_broken_heart_lyrics_alicia_keys.html
I’m gonna hold onto the times that we had
Tonight I’m gonna find a way to make it without you

Anybody could have told you right from the start
It’s bout fall apart
So rather than hold onto a broken dream
Or just hold onto love
And I could find a way to make it
Don’t hold on too tight
I’ll make it without you tonight

So tonight I’m gonna find a way to make it without you
Tonight I’m gonna find a way to make it without you
I’m gonna hold onto the times that we had
Tonight I’m gonna find a way to make it without you

ny känsla?

Det är första kvällen av många jag så här sent känner mig neutral, som om att det spelar kanske inte någon roll. Det får göra ont, jag får må dåligt, jag får vara förvirrad, jag får gråta/skratta/skrika.. Allt jag vill känna får jag känna, jag får prata om det och bearbeta allt, det får ta hur lång tid jag bara vill.. För jag tror på att allt kan bli bra, inte nu, men sen... När jag vill att det ska kännas bra så kommer det göra de...

Beatrice, min älskade-fina-underbara-fjant!! Älskar dig snuppa

fredag 29 oktober 2010

FUCK YOU!!!

Ingen ska få mig att må så dåligt! Jag har inte gjort något för att förtjäna det här!! Kanske inte alltid varit gud bästa barn men fan, förtjänar inte att bli behandlad så här utav dig!

Känns som om de man minst anade är dom som kastar knivar i ryggen på en, från alla håll och kanter..!! Är förvånad och besviken... Har blivit uppfostrad men sunt förnuft och ett SAMVETE!! Som säger ifrån när jag har gjort fel och att det kanske inte var rätt att såra den personen.. Ett samvete som får mig att ångra och säga förlåt!

Älskar mina vänner och min familj som ställer upp i vått och tortt! Bara av att jag vet att ni alltid finns där får mig att må 1000 gånger bättre!

Jag måste rycka upp mig själv, jag tillåter inte att jag går ner i träsket p.ga det här misstaget som inte ens är mitt fel!! Jag ska fixa det här! Jag ska fan i mej klara av att stå på egna ben, ska visa att jag klarar mig fan så lika bra utan allt!! Mitt nya liv kommer starta när som helst!

Min nya pepplåt är Lily Allen - Fuck you....

inget betyder något längre.....

Lät du henne komma närmre? Var hon vackrare än mig?

All min luft har tagit slut... Det som inte betydde något för dig, betyder en jävla massa för mig! Fuck!

?

Just gonna stand there and hear me cry.....

10 år tillbaka...

Allt var lättare förr, när man var mindre... Det som gjorde ont försvann på någon dag, slog man sig kunde mamma el pappa blåsa bort det onda sen var det bara upp på benen igen.. Nu är det inte lika enkelt.. Det är verklighet, allt som händer och säg är som det är, inget som gör ont går att blåsa bort längre.. Önskar jag kunde få vara ett barn igen och krypa upp i knät och få höra att allt löser sig, att allt ska bli bra.. Ist får jag gå och lägga mig ensam i en säng och hoppas på att i morgon när jag vaknar ska allt bara ha varit en äcklig mardröm..

Jag är inte kristen innerst inne och jag tror inte speciellt på gud, men dom senaste dagarna har jag kommit på mig själv att be och böna om att bli hörd, att få hjälp av någon där uppe som ser ner på oss..

1.5h satt jag med beafjant och pratade om allt mellan himmel och jord... Jag har tagit klivet ut i det okända och vet inte vad som kommer här näst. Vill att allt ska bli bra, men det är inget jag kan bestämma över.. Är inget spel där jag kan få bestämma reglerna i, kan bara sitta vid sidan av som en jävla joker och se på..

I morgon börjar jag kl10, vilket innebär att jag säkert inte jobbar så länge på kvällen... Mer tid till att tänka, mer tid till att bli tokig på allt som snurrar!!!

Tar och ger mig för ikväll och hoppas på en bättre morgondag.

onsdag 27 oktober 2010

tomt..

Det dalar ner, ner, ner... Det gör ont i magen och det snurrar i huvudet. Inte en droppe alkohol men endå känner jag mig så här.. Väntar, väntar på att något ska hända, att något ska få det att försvinna, det där mörka som jag ser komma sakta men säkert.. Vet inte om jag är tillräckligt stark för det här!

vart är min skyddsängel nu? Som ska hjälpa mig när det gör ont och allt är borta.. Som ska göra så att det känns lättare när allt är tungt, stå vid min sida och göra mig starkare.. vart är du?

Var det kanske dig jag såg i söndags natt, när jag trodde att jag inte skulle orka med att det gjorde så ont? Var det du som ville visa att du fanns där även fast jag inte alltid såg dig? Det skrämde mig men jag hoppas att det var min skyddsängel som bara ville säga hej när allt kändes så svårt.

melissa horn

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
Och snart har man glömt vem man är

Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya kläder
Och samlat damm på min gitarr
Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Ja jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort
Har jag förmågan att glömma bort