Kan inte beskriva hur skönt det var att stämpla ut från jobbet och veta att jag inte behövde stämpla in fören om 20 dagar igen, härlig känsla :) Nu är jag mitt uppe i min lilla semester, om en vecka ska jag vara tillbaka på hotellet och jobba som om ingen semester har varit.. Skjut mig!! Men det ska vi inte tänka på nu, för just nu har jag faktiskt fortfarande semester :))
Sitter nere på öland i stugan, är lite tråkigt med vädret, blåser storm ute :/ Men vi har gjort det bästa av situationen... Vi har haft fint väder, låg på stranden häromdagen och brände våra ryggar hehe.. Hunnit med en tur till borgholm och ätit på lammet och grisen.. Igår tog vi bilen till kalmar och shoppade kläder, älskart! Blir en hemfärd till k-holm i dag eller i morgon, vi får se :)
På fredag får jag chansen att träffa hela härliga släkten :) Bjuds på middag hemma hos faster och farbror så ska bli kul :) Kan tänka mig att både den ena och den andra kommer fråga om karln där hemma hehe :)
På ett sätt ska det endå bli skönt att komma hem igen och få ordning på vårat hem.. Upp med hylllor, packa upp kartonger, ordna med blommor(som katten inte kan äta upp :P), sätta upp alla tavlor och foto ramar som vi har köpt :) Kommer nog bli fint eftersom, slänga ut soffan hade inte varit fel ;) Köpt en ny lite mindre så hade vardagsrummet blivit dubbelt så stort :) Har massa ideér :P
Ska ta och äta lite frulle nu och läsa vidare i en av mina bra böcker :P
Snakkes <3
onsdag 25 augusti 2010
onsdag 11 augusti 2010
Shop til you drop...
Vet dock inte hur det stavas men det ger jag F i før det ær min blogg ;)
Om några dagar så kommer den hær lilla skønheten komma, ska bli spænnande att øppna nær jag kommit hem till pappsen.. Hær ska det fotas :D

I morgon går vi på sista rækbordet, æntligen ;) Har fortfarande lite halv panik før att inte lægenheten ær klar ænnu men får jag køra det sista i morgon så har jag ju torsdag och fredag på mig att stæda.. Borde gå fint de :))
Nu ska jag ta och lægga karln och mig sjælv så vi kommer upp rætt så skapligt i morgon :)
Natta <3
Om några dagar så kommer den hær lilla skønheten komma, ska bli spænnande att øppna nær jag kommit hem till pappsen.. Hær ska det fotas :D

I morgon går vi på sista rækbordet, æntligen ;) Har fortfarande lite halv panik før att inte lægenheten ær klar ænnu men får jag køra det sista i morgon så har jag ju torsdag och fredag på mig att stæda.. Borde gå fint de :))
Nu ska jag ta och lægga karln och mig sjælv så vi kommer upp rætt så skapligt i morgon :)
Natta <3
söndag 8 augusti 2010
1 vecka kvar...
Snart äntligen får vi ta oss en sen men väldigt efter längtad semester :D Blir kanske inte precis som vi har tänkt oss så klart, så är det väl alltid när vi ska hitta på saker att göra?! Men vi gör så klart det bästa av situationen, så länge vi är tillsammans allihop för några dagar så är jag mer en nöjd :))
Saknar familjen ännu mer nu när jag vet att jag snart får träffa alla igen, uff jobbig känsla de där men har ju valt det själv så bara att bita ihop och ta vara på dagarna jag får :)
Packningen är i full gång nu, har mer skit än jag tror men ska ju inte så långt den här gången :) Sambo faktiskt! På riktigt, tufft :P Håller alla tummar och tår för att det här ska gå bra ;)
Pappsen o carole var är på några dagars besök oxå, allid trevligt.. Min älskade bebis blev matad som aldrig för hehe Den lilla tjockisen där ;) Vi fick oss en tur till Bergen i torsdag, blev en tur inom IKEA, I looooove! Många saker blev det och pengar gick det på men va fan, det är de värt :)
Ikväll blir det jobb med fina Ida sen frukost i morgon, uff men ska väl gå fint :) Har jag hela kvällen i morgon och hela tisdagen på mig att packa det sista och städa lägenheten.. Ska bli skönt när allt är klart :)
Bjuder på lite bilder, är ju inte allt för ofta ;)


Saknar familjen ännu mer nu när jag vet att jag snart får träffa alla igen, uff jobbig känsla de där men har ju valt det själv så bara att bita ihop och ta vara på dagarna jag får :)
Packningen är i full gång nu, har mer skit än jag tror men ska ju inte så långt den här gången :) Sambo faktiskt! På riktigt, tufft :P Håller alla tummar och tår för att det här ska gå bra ;)
Pappsen o carole var är på några dagars besök oxå, allid trevligt.. Min älskade bebis blev matad som aldrig för hehe Den lilla tjockisen där ;) Vi fick oss en tur till Bergen i torsdag, blev en tur inom IKEA, I looooove! Många saker blev det och pengar gick det på men va fan, det är de värt :)
Ikväll blir det jobb med fina Ida sen frukost i morgon, uff men ska väl gå fint :) Har jag hela kvällen i morgon och hela tisdagen på mig att packa det sista och städa lägenheten.. Ska bli skönt när allt är klart :)
Bjuder på lite bilder, är ju inte allt för ofta ;)
onsdag 4 augusti 2010
Wake me up when semptember ends
Sitter hemma och laddar batteriet inför säsongens näst sista räkbord! Är tur det snart är slut för annars hade vi alla nog spytt på skiten för eller senare! Ikväll kommer även lilla pappsen och carole på besök, trevligt :)) Vi tar en tur till bergen i morgon och turistar lite, äter sushi och köper garderob och badrummskåp :P
Ser ut som om jag får lov att bli kvar på hotellet över vintern med, suck men men.. bara att bita ihop, är väl endå bättre det än att vara arbetslös kan jag tänka mig.. Och så håller vi alla tummar och tår för att det blir hurtigruten till februari :P
Ska ta och ringa lilla mammsen innan jag ska på jobb med, men först blir det nog att vila en halv timme efter maten ;)
P&K
Ser ut som om jag får lov att bli kvar på hotellet över vintern med, suck men men.. bara att bita ihop, är väl endå bättre det än att vara arbetslös kan jag tänka mig.. Och så håller vi alla tummar och tår för att det blir hurtigruten till februari :P
Ska ta och ringa lilla mammsen innan jag ska på jobb med, men först blir det nog att vila en halv timme efter maten ;)
P&K
lördag 31 juli 2010
Regn, regn och mer regn...
Snart drunknar vi i allt regn! Trött på det och vill ha sol snart!!
Igår hade jag en lugn hemma kväll med mig själv och Sessan.. Måste medge att jag kände mig väldigt ensam där ett tag :( Hatar känslan av att inte ha någon, familjen och vännerna i sverige känns ännu längre bort såna dagar och man vill inget hellre än att bara sätta sig i bilen och köra hem! Hoppas att den där dumma tomma känslan försvinner med tiden annars kommer jag nog till att slita ordentligt i höst/vinter. Vet att jag har jobb på hotellet men hade inte varit fel att få åka iväg och jobba någon annanstans, hade det inte varit för karln hade jag nog redan varit borta vid det här laget... Det kommer dagar då jag frågar mig själv om det verkligen är här jag kommer kunna få känna mig avslappnad och lycklig, har inget svar ännu. Kanske jag bara får ta dagarna som dom kommer och låta tiden visa vad som händer i framtiden. Men som alltid känner jag hur det kryper i kroppen efter att få se något nytt och göra något annat, kommer den känslan någonsin försvinna? Att skaffa nya vänner är inte så lätt som man kan tro, är klart jag har träffat många människor här jag verkligen tycker om men är så svårt.
Livet är inte alltid så enkelt och man kanske inte kan få allt...
Igår hade jag en lugn hemma kväll med mig själv och Sessan.. Måste medge att jag kände mig väldigt ensam där ett tag :( Hatar känslan av att inte ha någon, familjen och vännerna i sverige känns ännu längre bort såna dagar och man vill inget hellre än att bara sätta sig i bilen och köra hem! Hoppas att den där dumma tomma känslan försvinner med tiden annars kommer jag nog till att slita ordentligt i höst/vinter. Vet att jag har jobb på hotellet men hade inte varit fel att få åka iväg och jobba någon annanstans, hade det inte varit för karln hade jag nog redan varit borta vid det här laget... Det kommer dagar då jag frågar mig själv om det verkligen är här jag kommer kunna få känna mig avslappnad och lycklig, har inget svar ännu. Kanske jag bara får ta dagarna som dom kommer och låta tiden visa vad som händer i framtiden. Men som alltid känner jag hur det kryper i kroppen efter att få se något nytt och göra något annat, kommer den känslan någonsin försvinna? Att skaffa nya vänner är inte så lätt som man kan tro, är klart jag har träffat många människor här jag verkligen tycker om men är så svårt.
Livet är inte alltid så enkelt och man kanske inte kan få allt...
fredag 30 juli 2010
Ledig fredagskväll...
Var länge sen nu man fick det, och så klart ska alla andra vara bort resta eller jobba :( Så blir en ensam kväll med mig själv, katten och film.. Vet inte ens vad jag ska orka äta :( Tar mig väl en tur till Spar och ser vad dom har för färdig mat, deprimerande! Sessan har i alla fall hittat hem igen :)) Skrämmer skiten ur mig och är borta i ett dygn, var helt säker på att hon hade sprungit ut i vägen, uff.. Får dåligt hjärta utav henne!!
Tycker finaste kan ta och hitta hem nu :P Tråkigt att sova själv :( Och jag som skulle packa så mycket idag, hmmm lyckas somna på soffan vid 3 tiden och vaknar upp nu vid 6 ;) Packa får jag göra i morgon :P
Nu ska jag ta och åka till älskling och låna hans dator, massa dåliga filmer står på kvällens shema <3
Puss
Tycker finaste kan ta och hitta hem nu :P Tråkigt att sova själv :( Och jag som skulle packa så mycket idag, hmmm lyckas somna på soffan vid 3 tiden och vaknar upp nu vid 6 ;) Packa får jag göra i morgon :P
Nu ska jag ta och åka till älskling och låna hans dator, massa dåliga filmer står på kvällens shema <3
Puss
torsdag 29 juli 2010
Moster Emma :)
I tisdags natt kom den lilla sötnosen Adrian till världen :) Ska bli spännande att få träffa honom när jag kommer hem :) Moster Emma låter ju rätt så bra faktiskt :D <3
Efter mina monster pass i helgen så fick jag mig mån och tis fri, var väldigt skönt måste jag säga :) Blev en tur ut på sjön med grillning på måndagen och tisdagen tog vi och besökte bö sommarland med övernattning :) Var lite små surt att behöva åka tillbaka på onsdagen och komma tillbaka till verkligheten!! Men snart är det bara 2 veckor kvar till semestern :D
Ska snart ta och få mig lite sömn, har dubbel pass både fre och lör men fri söndag :D Måste ta tag i packningen i morgon också så jag kommer igång med flytten så snart som möjligt, skönt att få det ur världen :) Lite skrämmande med tanke på att jag faktiskt ska bli sambo på riktigt, men ska väl gå fin fint de :P Håller alla mina tummar för att det ska gå bra mellan oss :D Sjukt kär :P <3
O mammsen, du har nog lite rätt där, men du och pappa är lugna på två olika sätt ;) Saknar er, ses snart <3
Karln har åkt i väg på country festivalen i seiljord och kommer inte tillbaka fören på söndag, blir 3 nätter att sova ensam, men som sagt, jobbar hela helgen så spelar inte så stor roll egentligen :)
Pusss
Efter mina monster pass i helgen så fick jag mig mån och tis fri, var väldigt skönt måste jag säga :) Blev en tur ut på sjön med grillning på måndagen och tisdagen tog vi och besökte bö sommarland med övernattning :) Var lite små surt att behöva åka tillbaka på onsdagen och komma tillbaka till verkligheten!! Men snart är det bara 2 veckor kvar till semestern :D
Ska snart ta och få mig lite sömn, har dubbel pass både fre och lör men fri söndag :D Måste ta tag i packningen i morgon också så jag kommer igång med flytten så snart som möjligt, skönt att få det ur världen :) Lite skrämmande med tanke på att jag faktiskt ska bli sambo på riktigt, men ska väl gå fin fint de :P Håller alla mina tummar för att det ska gå bra mellan oss :D Sjukt kär :P <3
O mammsen, du har nog lite rätt där, men du och pappa är lugna på två olika sätt ;) Saknar er, ses snart <3
Karln har åkt i väg på country festivalen i seiljord och kommer inte tillbaka fören på söndag, blir 3 nätter att sova ensam, men som sagt, jobbar hela helgen så spelar inte så stor roll egentligen :)
Pusss
fredag 23 juli 2010
uff, huvudvärk!
Blev några glas med bubbel och vin igår, känns i kroppen att klockan blev mycket innan vi kom oss i säng! Men oj som jag skrattade :) Hade ont i magen efter någon timme p.ga skratt hehe :) Men ska endå ha lite vuxenpoäng för att jag inte gick på rödvinet utan bara höll mig till vitt hela kvällen :P Det rädda mig ganska så mycket :P
Nu blir det någon timmes sömn på mig sen blir det att jobba lite, hoppas det inte blir allt för sent för ska upp och jobba kl 7 i morgon igen, uff många tidiga vakter men men, bara att bita ihop! 23 dagar kvar ;)
Både jag och karln glömde så klart kameran hemma så blir inga fina bilder idag :(
Puss
Nu blir det någon timmes sömn på mig sen blir det att jobba lite, hoppas det inte blir allt för sent för ska upp och jobba kl 7 i morgon igen, uff många tidiga vakter men men, bara att bita ihop! 23 dagar kvar ;)
Både jag och karln glömde så klart kameran hemma så blir inga fina bilder idag :(
Puss
onsdag 21 juli 2010
25 dagar...
Nu får tiden gärna springa iväg :)) 25 dagar kvar till den älskade semestern börjar :) En tur hem till härliga sverige, besöka allt o alla :D
Ikväll blir det att jobba räkbord! Skjut mig, hade det inte varit för att de ger bra med dricks hade väl hälften get fan och tagit ledigt hehe ;) Men måste endå säga att jag trodde det skulle vara värre, har väl varit med om det mesta numera efter jobbat i nesbyen i 6mån hehe ;)
I morgon lyckates jag byta till mig en tidigvakt så jag får fri på kvällen, då ska vi hem till svärföräldrarna där det blir middag och kos med hela ramski släktet.. ujuj inte värst de inte :)Ska se när jag får mod till mig att visa upp karln för min galna släkt där hemma :P Pappsen kommer om 2 veckor så bärjar lite milt med den lugnaste av oss alla hehe :D
Lite bilder bjuder jag på idag från sommaren 2010 <3




Ikväll blir det att jobba räkbord! Skjut mig, hade det inte varit för att de ger bra med dricks hade väl hälften get fan och tagit ledigt hehe ;) Men måste endå säga att jag trodde det skulle vara värre, har väl varit med om det mesta numera efter jobbat i nesbyen i 6mån hehe ;)
I morgon lyckates jag byta till mig en tidigvakt så jag får fri på kvällen, då ska vi hem till svärföräldrarna där det blir middag och kos med hela ramski släktet.. ujuj inte värst de inte :)Ska se när jag får mod till mig att visa upp karln för min galna släkt där hemma :P Pappsen kommer om 2 veckor så bärjar lite milt med den lugnaste av oss alla hehe :D
Lite bilder bjuder jag på idag från sommaren 2010 <3




måndag 19 juli 2010
Kryper i kroppen...
Är sjukt trött men endå så kryper det i kroppen på mig, suck what to do..
Karln tog en tur till Odda med sin bror, fick erbjudande om att följa med men kände mig inte så himla fräsch, oduschad och jävlig.. och med tanke på att dom skulle hem till hans storasyster som jag inte har träffat ännu så kände jag att jag ville göra ett litet bättre intryck första gången :)
Så får väl bli en film tillsammans med Sessan medans jag väntar :) I morgon blir det en tur till fjälls med Kenneth, hans bror och hans 2 brorsbarn.. Har en svag känsla av att ungarna kommer springa om mig :/
Jaja inget roligare att skriva om desvärre.. Sov så gott folkens <3
Karln tog en tur till Odda med sin bror, fick erbjudande om att följa med men kände mig inte så himla fräsch, oduschad och jävlig.. och med tanke på att dom skulle hem till hans storasyster som jag inte har träffat ännu så kände jag att jag ville göra ett litet bättre intryck första gången :)
Så får väl bli en film tillsammans med Sessan medans jag väntar :) I morgon blir det en tur till fjälls med Kenneth, hans bror och hans 2 brorsbarn.. Har en svag känsla av att ungarna kommer springa om mig :/
Jaja inget roligare att skriva om desvärre.. Sov så gott folkens <3
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)