lördag 8 maj 2010

Rosendal



efter många turer mellan gol och rosendal.. men nu är det äntligen klart :) igår när jag kom tillbaka med sista turen så var det bara att slänga sig i duschen och på med ett ansikte, sen blev det en tur med båten :) stor sol, blå himmel, grillat och trevligt sällskap. en underbar början! nu blir det att mysa lite i soffan sen packa ur bilen innan jobb :)

ha de fint <3
bloggar från min nya mob ;)

tisdag 4 maj 2010

Vems idé var det här igentligen?!

Fan för att flytta! Allt har gått så sjuuukt bra för oss nu på senaste så det är klar det ska komma ett bakslag nu.. Det går seriöst inte att hyra ett stort släp i rosendal eller i närheten, ja jag börjar förstå varför folk inte flyttar härifrån... För det går seriöst inte!! Så det blir ca 50mil extra på bilen, ska så gott som sitta i en bil i två dagar och bara köra.. Kuuuuul, not! Rosendal-Gol, Gol-Rosendal, Rosendal-Gol och Gol-Rosendal... What a fuck!!

Meeeen nu är det natta... Klockan ringer fem i morgon, sen är det flytt för hela slanten i två dagar nu, gud ge mig styrka!!

Bjuder på en bild på älsklingen o mig <3

måndag 3 maj 2010

När katten är borta dansar råttorna på bordet ;)

Älsklingen är på jobb så jag och sessan myser som bara den ;) Allt hon igentligen får göra gör hon hehe ;) Jag har inte hjärta att säga till henne heller :P Äsch är väl inte så farligt om hon hoppar upp på bordet, är ju faktiskt ingen mat där nu ;) Vi myste i morse i soffan, jag i dvala och hon stendöd på min mage hehe :D Älskade lilla skit katt ;)

I dag ska vi ordna upp med kontraktet på huset och få se det, daniel har redan varit där en tur men bea och jag är nyfikna :P Har sett bilder på internet men inte samma sak som att se det i verkligheten :) Kommer bli bra när allt är klart och vi kan lämna lägenheten i Gol bakom oss, den tynger våra axlar just nu :/

Blir en liten promenix in till Rosendal sen för att möta upp älsklingen som slutar vid 4, efter hustitt och kontrakt skrivande blir det kvällsmys i soffan skulle jag tro :) Igår hade vi en jätte härlig middag på hotellet :P Blev en 3 rätters på mig och bea med kaffedrink som avslutning, killarna åt en 2 rätters och drack cola hehe :P Härligt, så det ska va ;)

Bea och jag hjälpte till på hotellet igår :P Var 4 olika sällskap så var lite att göra :P Var skiiiiiit nervös innan vi kom dit men när allt väl kom igång och man fick springa på lite så kändes allt mycket bättre :) Tror det kommer till att bli en grymt bra sommar :) Hoppas på en massa sol bara och inget regn ;)

Träffa svärföräldrar? För tidigt eller bara skönt att få det gjort?! Kluven..


söndag 2 maj 2010

Söndag

Ny flyttad.. Igår vid 3 rullade vi från Gol, nästa stopp blev Rosendal! Skönt att äntligen vara framme, nu är det bara sista lastet som ska hämtas på onsdag sen är vi äntligen klara. Smarta som vi alltid är när vi ska göra något så gick vi så klart ut med Tina i fredags, skulle bara bli en öl sa vi.. Mmm eller inte ;) Slutade upp på efterfest och så somnade vi i Tinas gästrum klockan 7 på morgon! Gooood work ;) Var lagom trött och hade en extremt huvudvärk när klockan ringde kl10, uff.. Blev en snabb middag på eidsgård innan vi åkte hem och packade bilen.

Men nu är vi som sagt här, solen skiner på fjället och speglar sig fint i havet :)) Vackert :P Ska iväg och hjälpa till på hotellet i några timmar sen blir det allt ett glas vin eller två med BeaFjant ;)

Äventyret har börjat!!

fredag 30 april 2010

Torsdag

Snart känns det som om vi är på väg.. I morgon ska två utav rummen göras klara och stängas, de sista fönsterna ska vaskas sen blir det att göra klart sista jobbdagen..
Ikväll har vi städat klart så gott som hela köket och badet är fint.. Är saker precis överallt men det går bra nu.. Bea stressar som en liten gris medans jag är cool, kanske är det för att jag faktiskt inte har förstått ännu att vi ska flytta eller så är det att min kropp inte orkar mer stress bara, känns som om hela förra året var upp och ner, in och ut så nu har jag satt på auto piloten som bara ger ett stor F i allt och glider med vinden.. Doodeliidoo, allt löser sig :D

Sista natten i lägenheten, i morgon efter jobb ska vi hem till TinaFina och prata massa skit över ett glas vin :) Blir till att låna hennes gästrum för natten så vi kan få med oss en trevlig frukost med henne och prinsessorna innan vi åker tillbaka till lägenheten och packar in i bilen..

Natta <3

torsdag 29 april 2010

Onsdag natt

Vill att det ska bli sommar nuuuu! Längtar efter sol och värme, grillning och sena varma kvällar med vitt vin och sprite. Vill känna sommar lyckan och glädjen som gör att man bara vill skrika rakt ut!

2 arbetspass kvar nu, sjukt! Kan verkligen inte fatta att vi snart flyttar, det känns så overkligt. Kommer nog inte förstå att vi verkligen har flyttat heller, kommer nog till att ta några veckor innan man slutar fundera när man ska åka tillbaka "hem". Rosendal är vårat nya hem. Spännande, skrämmande...

Nu blir det sängen nästa, i morgon åker den ut i vardagsrummet så ska "skorummet" städas och stängas, ett rum mindre att tänka på.. Suck känns som om vi har tusen saker kvar att göra, men så himla svårt när vi fortfarande har så massa saker överallt.. Men blir nog bra till slut :)

Natta <3

Bjuder på lite gammla sommar bilder :P








onsdag 28 april 2010

Onsdag

Och min sista fria dag på eidsgård är gjord.. Nu har jag 3 arbetspass kvar innan bilen rullar mot nya äventyr.. Sitter i soffan och ska snart göra mig klar för jobb, 3 arbetspass! Helt sjukt! Det här är nog första jobbet jag riktigt känner att jag inte vill åka ifrån riktigt ännu :( Julita var så klart ett drömjobb det med men på ett annat sätt, då var jag så mycket yngre. Nu lät jag som om jag var 30 haha men men :) Trivs väldigt bra på eidsgård med personalen och alla härliga gäster så kommer bli väldigt tung på fredag!

Igår fick jag busa lite med Tina och hennes vackra prinsessor :) Härligt att få lite tid med dom nu innan vi åker :) Var inom butiken och pekade ut allt jag skulle ha hahaha :D Så det ska hämtas den 5:e ;)

När jag kom hem igå tog jag ett långt varmt bubbelbad med ansiktsmask och hårkur :P Kröp ner och läste en bok och drack en kall öl :P Aaaaa det va bra nice måste jag medge ;)

Nej här har jag inte tid att sitta!! Ett ansikte ska på sen jobbelijobb!

tisdag 27 april 2010

Tisdag

Efter att ha skurat duschen så tar jag mig en paus :P Ska strax springa ner till Tina som står i butiken och har jätte tråkigt haha, snuppan sitter och spelar schack.. med sig själv hehe <3 Blir att slänga på mig lite kläder sen åker lurarna i, har som sagt lite ny musik i min lilla fina rosa så det är nice :D Sugen på en öl eller två ikväll, hmmm bäst att kanske dricka upp de som står i kylen, menar de kan ju bli dåliga annars hehe

Snakkes <3

Måndag natt

Sitter i soffan med målade naglar, är lite ovant att mina små stumpar till naglar har börjat växa igen ;) Tror det var sommaren 08 jag försökte sluta bita sist :P Var när jag och Tina hade en tävling.. Båda förlorade haha :D Men som sagt nu gör jag ett nytt försök :) Så de är nu målade i grön färg med röda prickar haha, var inte så duktig på det men men kul :)

I morgon är jag fri igen, ska vara fint väder så ska hinna med de sista fönsterna och ta mig en promenad, har ny musik på ipoden så känns gött :D En tur ner till sentrum ska jag hinna med, hoppas på att få träffa tina och hämta min klocka och nya knivar :)
Sen en solning på det.. aaaa härliga fri dag ;)

Ska väl ta och göra mig klar för sängen.. Försöka komma upp innan 12 i morgon så jag hinner med allt jag ska :) Även badet ska göras rent :)

5 nätter kvar nu <3

måndag 26 april 2010

Måndag

Och vi går in på sista veckan.. Spännande och skrämmande :) Vi har städat mycket och packat mycket av sakerna så det känns riktigt bra :) På torsdag morgon åker min säng ut i vardagsrummet så att jag kan städa klart det rummet och stänga igen, lika så med beas säng på torsdag kväll, sen blir det en övernattning i soffan torsdag-fredag :) På fredag efter jobb blir det mys och vin med Tina så då lånar vi hennes gästrum :P Får vi lite tid med henne och hennes prinsessor på lördag morgon med :) Klockan 4 senast ska bilen rulla mot rosendal, hoppas på tidigare men allt kan hända under vägen..

Kommer sakna allt, kommer vara jobbigt att säga hej då till Tina och barnen, och säga hej då till jobbet.. Jobbar idag 11-20 sen är jag ledig i morgon.. Sen är det bara ons, tors och fre kvar på jobbet..

Ska försöka göra mig klar för jobbet nu, sätta på mig ett ansikte och borsta håret kanske så man ser ut som en människa igen ;) Har ordnat med lite ny musik till bilfärden med, ska jag sitta och köra från gol-rosendal och rosendal-gol och sen gol-rosendal då behöver jag lite ny musik ;)

<3<3<3