Snart känns det som om vi är på väg.. I morgon ska två utav rummen göras klara och stängas, de sista fönsterna ska vaskas sen blir det att göra klart sista jobbdagen..
Ikväll har vi städat klart så gott som hela köket och badet är fint.. Är saker precis överallt men det går bra nu.. Bea stressar som en liten gris medans jag är cool, kanske är det för att jag faktiskt inte har förstått ännu att vi ska flytta eller så är det att min kropp inte orkar mer stress bara, känns som om hela förra året var upp och ner, in och ut så nu har jag satt på auto piloten som bara ger ett stor F i allt och glider med vinden.. Doodeliidoo, allt löser sig :D
Sista natten i lägenheten, i morgon efter jobb ska vi hem till TinaFina och prata massa skit över ett glas vin :) Blir till att låna hennes gästrum för natten så vi kan få med oss en trevlig frukost med henne och prinsessorna innan vi åker tillbaka till lägenheten och packar in i bilen..
Natta <3
fredag 30 april 2010
torsdag 29 april 2010
Onsdag natt
Vill att det ska bli sommar nuuuu! Längtar efter sol och värme, grillning och sena varma kvällar med vitt vin och sprite. Vill känna sommar lyckan och glädjen som gör att man bara vill skrika rakt ut!
2 arbetspass kvar nu, sjukt! Kan verkligen inte fatta att vi snart flyttar, det känns så overkligt. Kommer nog inte förstå att vi verkligen har flyttat heller, kommer nog till att ta några veckor innan man slutar fundera när man ska åka tillbaka "hem". Rosendal är vårat nya hem. Spännande, skrämmande...
Nu blir det sängen nästa, i morgon åker den ut i vardagsrummet så ska "skorummet" städas och stängas, ett rum mindre att tänka på.. Suck känns som om vi har tusen saker kvar att göra, men så himla svårt när vi fortfarande har så massa saker överallt.. Men blir nog bra till slut :)
Natta <3
Bjuder på lite gammla sommar bilder :P







2 arbetspass kvar nu, sjukt! Kan verkligen inte fatta att vi snart flyttar, det känns så overkligt. Kommer nog inte förstå att vi verkligen har flyttat heller, kommer nog till att ta några veckor innan man slutar fundera när man ska åka tillbaka "hem". Rosendal är vårat nya hem. Spännande, skrämmande...
Nu blir det sängen nästa, i morgon åker den ut i vardagsrummet så ska "skorummet" städas och stängas, ett rum mindre att tänka på.. Suck känns som om vi har tusen saker kvar att göra, men så himla svårt när vi fortfarande har så massa saker överallt.. Men blir nog bra till slut :)
Natta <3
Bjuder på lite gammla sommar bilder :P







onsdag 28 april 2010
Onsdag
Och min sista fria dag på eidsgård är gjord.. Nu har jag 3 arbetspass kvar innan bilen rullar mot nya äventyr.. Sitter i soffan och ska snart göra mig klar för jobb, 3 arbetspass! Helt sjukt! Det här är nog första jobbet jag riktigt känner att jag inte vill åka ifrån riktigt ännu :( Julita var så klart ett drömjobb det med men på ett annat sätt, då var jag så mycket yngre. Nu lät jag som om jag var 30 haha men men :) Trivs väldigt bra på eidsgård med personalen och alla härliga gäster så kommer bli väldigt tung på fredag!
Igår fick jag busa lite med Tina och hennes vackra prinsessor :) Härligt att få lite tid med dom nu innan vi åker :) Var inom butiken och pekade ut allt jag skulle ha hahaha :D Så det ska hämtas den 5:e ;)
När jag kom hem igå tog jag ett långt varmt bubbelbad med ansiktsmask och hårkur :P Kröp ner och läste en bok och drack en kall öl :P Aaaaa det va bra nice måste jag medge ;)
Nej här har jag inte tid att sitta!! Ett ansikte ska på sen jobbelijobb!
Igår fick jag busa lite med Tina och hennes vackra prinsessor :) Härligt att få lite tid med dom nu innan vi åker :) Var inom butiken och pekade ut allt jag skulle ha hahaha :D Så det ska hämtas den 5:e ;)
När jag kom hem igå tog jag ett långt varmt bubbelbad med ansiktsmask och hårkur :P Kröp ner och läste en bok och drack en kall öl :P Aaaaa det va bra nice måste jag medge ;)
Nej här har jag inte tid att sitta!! Ett ansikte ska på sen jobbelijobb!
tisdag 27 april 2010
Tisdag
Efter att ha skurat duschen så tar jag mig en paus :P Ska strax springa ner till Tina som står i butiken och har jätte tråkigt haha, snuppan sitter och spelar schack.. med sig själv hehe <3 Blir att slänga på mig lite kläder sen åker lurarna i, har som sagt lite ny musik i min lilla fina rosa så det är nice :D Sugen på en öl eller två ikväll, hmmm bäst att kanske dricka upp de som står i kylen, menar de kan ju bli dåliga annars hehe
Snakkes <3
Snakkes <3
Måndag natt
Sitter i soffan med målade naglar, är lite ovant att mina små stumpar till naglar har börjat växa igen ;) Tror det var sommaren 08 jag försökte sluta bita sist :P Var när jag och Tina hade en tävling.. Båda förlorade haha :D Men som sagt nu gör jag ett nytt försök :) Så de är nu målade i grön färg med röda prickar haha, var inte så duktig på det men men kul :)
I morgon är jag fri igen, ska vara fint väder så ska hinna med de sista fönsterna och ta mig en promenad, har ny musik på ipoden så känns gött :D En tur ner till sentrum ska jag hinna med, hoppas på att få träffa tina och hämta min klocka och nya knivar :)
Sen en solning på det.. aaaa härliga fri dag ;)
Ska väl ta och göra mig klar för sängen.. Försöka komma upp innan 12 i morgon så jag hinner med allt jag ska :) Även badet ska göras rent :)
5 nätter kvar nu <3
I morgon är jag fri igen, ska vara fint väder så ska hinna med de sista fönsterna och ta mig en promenad, har ny musik på ipoden så känns gött :D En tur ner till sentrum ska jag hinna med, hoppas på att få träffa tina och hämta min klocka och nya knivar :)
Sen en solning på det.. aaaa härliga fri dag ;)
Ska väl ta och göra mig klar för sängen.. Försöka komma upp innan 12 i morgon så jag hinner med allt jag ska :) Även badet ska göras rent :)
5 nätter kvar nu <3
måndag 26 april 2010
Måndag
Och vi går in på sista veckan.. Spännande och skrämmande :) Vi har städat mycket och packat mycket av sakerna så det känns riktigt bra :) På torsdag morgon åker min säng ut i vardagsrummet så att jag kan städa klart det rummet och stänga igen, lika så med beas säng på torsdag kväll, sen blir det en övernattning i soffan torsdag-fredag :) På fredag efter jobb blir det mys och vin med Tina så då lånar vi hennes gästrum :P Får vi lite tid med henne och hennes prinsessor på lördag morgon med :) Klockan 4 senast ska bilen rulla mot rosendal, hoppas på tidigare men allt kan hända under vägen..
Kommer sakna allt, kommer vara jobbigt att säga hej då till Tina och barnen, och säga hej då till jobbet.. Jobbar idag 11-20 sen är jag ledig i morgon.. Sen är det bara ons, tors och fre kvar på jobbet..
Ska försöka göra mig klar för jobbet nu, sätta på mig ett ansikte och borsta håret kanske så man ser ut som en människa igen ;) Har ordnat med lite ny musik till bilfärden med, ska jag sitta och köra från gol-rosendal och rosendal-gol och sen gol-rosendal då behöver jag lite ny musik ;)
<3<3<3



Kommer sakna allt, kommer vara jobbigt att säga hej då till Tina och barnen, och säga hej då till jobbet.. Jobbar idag 11-20 sen är jag ledig i morgon.. Sen är det bara ons, tors och fre kvar på jobbet..
Ska försöka göra mig klar för jobbet nu, sätta på mig ett ansikte och borsta håret kanske så man ser ut som en människa igen ;) Har ordnat med lite ny musik till bilfärden med, ska jag sitta och köra från gol-rosendal och rosendal-gol och sen gol-rosendal då behöver jag lite ny musik ;)
<3<3<3



söndag 25 april 2010
Söndag
And off to work...
Har städat de mesta av skåpluckorna i köket så det kännas bra, skönt att vara en bit på väg så har man inte har allt kvar till sista dagen :) Bra för att vara oss hehe vuxenpoängen ramlar inte ;)
Nu ska jag göra mig klar för att jobba lite, hoppas jag kan komma ifrån rätt skapligt för ska jobba i morgon kl 11 igen.. Sen är jag fri tisdag, nice :) Ska ta tag i de sista fönsterna då och badrummet..
6 dagar kvar <3
Har städat de mesta av skåpluckorna i köket så det kännas bra, skönt att vara en bit på väg så har man inte har allt kvar till sista dagen :) Bra för att vara oss hehe vuxenpoängen ramlar inte ;)
Nu ska jag göra mig klar för att jobba lite, hoppas jag kan komma ifrån rätt skapligt för ska jobba i morgon kl 11 igen.. Sen är jag fri tisdag, nice :) Ska ta tag i de sista fönsterna då och badrummet..
6 dagar kvar <3
lördag 24 april 2010
Lördag
Och så är det tillbaka på jobb, uff.. Men ska väl gå fint kan jag tro :) Jobbar lör,sön och mpn sen fri igen tis ;) Sen är det faktiskt bara 3 arbetsdagar kvar, sjuuuukt vad fort tiden har gått!!
Fick inhandlat lite nya små saker igår, Looooooove it! ;) Blev bara.... ett par nya korta jeans shorts, en grå kort kavaj, en klänning, en ny bikini, ett par strumpbyxor.. Ja bara nödvändiga saker :P Kommer bli skit snyggt allt när jag har blivit brun och fin ;) Tänkte glassa på Kenneths båt i sommar ju ;) Ska försöka hjälpa Sötnos och få den fin igen :) Även om jag inte kanske just kan hjälpa till med allt så är jag ett trevligt sällskap då hihi :P
Fick mysa lite med Tina och hennes prinsessor i går med :) <3 Har bokat in en liten vinkväll på fredag.. Jobbar så klart fram till 23 men kan ju ta ett litet glas eller två efter det :) På lördag ska vi bara packa in i bilen och köra till Rosendal inte allt för sent så har inte något annat som måste hinnas med :)
Ska göra mig klar för att jobba lite nu :))
Fick inhandlat lite nya små saker igår, Looooooove it! ;) Blev bara.... ett par nya korta jeans shorts, en grå kort kavaj, en klänning, en ny bikini, ett par strumpbyxor.. Ja bara nödvändiga saker :P Kommer bli skit snyggt allt när jag har blivit brun och fin ;) Tänkte glassa på Kenneths båt i sommar ju ;) Ska försöka hjälpa Sötnos och få den fin igen :) Även om jag inte kanske just kan hjälpa till med allt så är jag ett trevligt sällskap då hihi :P
Fick mysa lite med Tina och hennes prinsessor i går med :) <3 Har bokat in en liten vinkväll på fredag.. Jobbar så klart fram till 23 men kan ju ta ett litet glas eller två efter det :) På lördag ska vi bara packa in i bilen och köra till Rosendal inte allt för sent så har inte något annat som måste hinnas med :)
Ska göra mig klar för att jobba lite nu :))
fredag 23 april 2010
Fredag
Och ännu en fri dag ;) Niiice, älskar att vara fri hehe :P
Vaknade upp i morse vid 9, hade så konstiga drömmar så kunde inte somna om... Sen var älskade Sambo vaken så kunde lika gärna gå upp och bubbla lite med henne. Har fått tvättat lite lakan och sängkläder och städat skåpen på badet, rätt så flink då :P
Ska ta och göra mig klar för att åka ner till sentrum och möta upp bea :) Ska kolla på en klänning, hoppas på att vi ska äta lite mat hehe ;) Och sen ska vi sola då :P Bara en vecka kvar på jobbet nu ujuj..
Har inte ens börjat jobba med nya jobbet och är redan fundersam över hösten och vintern.. Vad jag ska jobba med, vart jag ska bo, vad jag ska göra... Har en liten ide o mitt lilla huvud hehe ;) Men det beror helt på om Kenneth och jag fortfarande är sammen eller inte.. Så klart hoppas jag ju på det men mycket kan hända under sommaren som man inte räknar med...
Men låt oss säga att vi faktiskt tycket lika mycket om varandra fortfarande och verkligen inte kan ha ett distans förhållande.. Och som jag tror så kommer jag aldrig klara av att bo i rosendal i höst/vinter utan att fundera över att hoppa i havet ett x-antal gånger.. Verkar vara en sjuuuukt deprimenade plats med all blåst och allt regn ( nu kanske det inte alls är så men det är i alla fall vad jag tror hehe) Såååå tralalaaaa, en smartsmart ide för att båda ska bli glad, ja för karln kommer väl aldrig tänka tanken att flyttta, suck!! ;) <3

Varför inte jobba på en båt?! :D Får två veckor på, två veckor av, perfa :D Min nya smarta ide känns super! Undra hur länge det kommer ta innan jag kommer på en ny haha :D
Vaknade upp i morse vid 9, hade så konstiga drömmar så kunde inte somna om... Sen var älskade Sambo vaken så kunde lika gärna gå upp och bubbla lite med henne. Har fått tvättat lite lakan och sängkläder och städat skåpen på badet, rätt så flink då :P
Ska ta och göra mig klar för att åka ner till sentrum och möta upp bea :) Ska kolla på en klänning, hoppas på att vi ska äta lite mat hehe ;) Och sen ska vi sola då :P Bara en vecka kvar på jobbet nu ujuj..
Har inte ens börjat jobba med nya jobbet och är redan fundersam över hösten och vintern.. Vad jag ska jobba med, vart jag ska bo, vad jag ska göra... Har en liten ide o mitt lilla huvud hehe ;) Men det beror helt på om Kenneth och jag fortfarande är sammen eller inte.. Så klart hoppas jag ju på det men mycket kan hända under sommaren som man inte räknar med...
Men låt oss säga att vi faktiskt tycket lika mycket om varandra fortfarande och verkligen inte kan ha ett distans förhållande.. Och som jag tror så kommer jag aldrig klara av att bo i rosendal i höst/vinter utan att fundera över att hoppa i havet ett x-antal gånger.. Verkar vara en sjuuuukt deprimenade plats med all blåst och allt regn ( nu kanske det inte alls är så men det är i alla fall vad jag tror hehe) Såååå tralalaaaa, en smartsmart ide för att båda ska bli glad, ja för karln kommer väl aldrig tänka tanken att flyttta, suck!! ;) <3

Varför inte jobba på en båt?! :D Får två veckor på, två veckor av, perfa :D Min nya smarta ide känns super! Undra hur länge det kommer ta innan jag kommer på en ny haha :D
torsdag 22 april 2010
:))
Det e jaddi me rart koss det kan gå te.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, e eg varm og heit,
for du e den finast eg veit.
I granskande skin frå ei gatelykt,
æ 'kji alt like trygt.
Og spør du meg no, bi eg heilt i beit:
Koffår den finast eg veit?
Men når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Kor eg henta alt motet frå
Kan'kji eg forstå.
Men ein ting veit eg klart og greit:
At du e den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Nei, at eg skulde ha slik tur, det e'kji te å tru!
Når alt va slutt, og e skull gå, ved døra der stod du!
Det e jddi me rart koss det kan gå te.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, e eg varm og heit,
for du e den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, e eg varm og heit,
for du e den finast eg veit.
I granskande skin frå ei gatelykt,
æ 'kji alt like trygt.
Og spør du meg no, bi eg heilt i beit:
Koffår den finast eg veit?
Men når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Kor eg henta alt motet frå
Kan'kji eg forstå.
Men ein ting veit eg klart og greit:
At du e den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Nei, at eg skulde ha slik tur, det e'kji te å tru!
Når alt va slutt, og e skull gå, ved døra der stod du!
Det e jddi me rart koss det kan gå te.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, e eg varm og heit,
for du e den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)