söndag 28 februari 2010

Söndag

Och jag är hemma igen.. Kom hem i går runt 12 tiden, bra sliten måste jag medge, men resan tillbaka hem gick bättre än dit konstigt nog.. Tog en timme på ögat innan jag slängde mig iväg på jobb.. Kvällen gick fint men väldigt sakta! Började känna mig dålig redan innan mitt sällskap kom så fick trycka i mig lite paracet och bara bita ihop.. Känner mig inte på topp idag, huvudet värker, kroppen skriker efter sömn, halsen börjar göra ondare, näsan är täppt.. Hoppas det slutar där så jag inte ligger om någon dag.. Ska faktiskt hem till sverige snart!!

Saknar <3

Ha det

onsdag 24 februari 2010

Tisdag natt

1 arbetsdag kvar :D Så otroligt skönt det ska bli med lite fri :D

Har hunnit med både banken och skattekontor, så om en vecka har mitt nya visakort kommit och skattekortet borde komma inom kort det med :) Skönt att få allt fixat o klart, kan jag få ordna med nytt abonnemang som blir billigare :)

I morgon blir det en sista tur till banken och så en kaffe med tina innan jobb :) Ska försöka packa oxå för vill åka så fort ja kan på kvällen sen när ja är klar på jobb.. Hoppas att vägarna är snälla mot oss nu och elgen håller sig inne i skogen... Men det ska gå bra :) Kör lugnt och försiktigt bara så borde bilen komma fram hel och fin ;)

Nu ska jag slänga mig i säng och sova lite :)

Natta <3

måndag 22 februari 2010

Måndag

Och bara 3 långa sega arbetsdagar kvar nu... Har försökt flörta med en arbetskamrat som är fri på lördag att byta med mig men ser inte så jätte lovande ut, hmm jaja.. Försöker i alla falla allt jag kan :) lika så ska jag prata med chefen om mars schemat och se om jag kan byta en dag, då kan jag vara hemma i sverige torsdag-torsdag :D Hade varit såååå skönt att slippa stressa runt och verkligen få träffa alla i familjen :)

Har fått lite "käft" av min älskade sambo för att jag bloggar allt för dåligt haha, men vad har jag att skriva om?? Jag jobbar, sover, äter, skiter.. That's it! Villket otroligt trevligt liv jag har ;) Men nu börjar solen komma fram mer och mer, och jag hörde faktiskt vårfåglar häromdagen :D Sprang iväg med ett leende på läpparna då, tihi..

I dag måste jag ner och ordna med lite saker innan jobb.. Beslutet har kommit, vi har blivit norrmän(!) ja halvt i alla fall ;) Har fått ett riktigt norskt personnumer och står inte folkbokförda i sverige längre.. ujuj hur ska det här sluta?! Kommer vi fastna här för alltid?? Hoppas inte det, men det är en plats att vara på för stunden :)

Vill åka iväg till värmen!! En vecka eller två utomlands hade varit så underbart juuu, men men får drömma vidare.

Och ingen lägenhet har jag fortfarande inte hittat... Börjar känna små paniken komma ang det.. Hoppas att det kommer upp något snart, ska lägga ut annons på zett.no och hoppas att någon vänlig själ ser det och ringer upp mig! :)

Nu blir det dusch, frukost sen sentrum :)

Byebye <3

söndag 21 februari 2010

Lördag

Och min 8:e arbetsdag i rad är avklarad!! Känns härligt ;) Bara 4 kvar sen får jag min efterlängtade ledighet på hela två dagar :P På onsdag efter jobb så slänger jag mig i bilen och åker på besök till K :) Tar ca 4h att köra men det är det absolut värt :)) Ska bli skönt att få komma iväg från gol igen och slappna av i två hela dagar :) Åker tillbaka på lördag morgon igen ( om jag inte lyckas smiska till mig en till dag fri ;P) för att jobba kl 15 :( Kommer bli jobbigt att behöva åka hem till ensamheten igen! :(

Tror jag har slagit i huvudet eller nått! När jag kom hem efter jobb vid 12 tiden så hade jag så mycket energi att jag började städa mitt rum, tvättade kläder, gjorde rent och rensade i badrummet och diskade... Vad har hänt med mig?! Så här kan det bara inte fortsätta!! Men måste medge att det allt är lite skönare när det ser bra ut här hemma :P Och mina nya extremt snygga diskhandskar gör ju diskningen lite roligare hehe ;)

Ska slänga i mig en macka med sambon och njuta av mitt glas med vin som vi faktiskt förtjänar :) Sen blir det att slänga sig i säng, jobb i morgon 14-23

Natta <3

fredag 19 februari 2010

Fredag

Och min ledighet blev det inget av, ska ju dock bara jobba några fjantiga timmar men men.. Ställer upp för laget, fick en till dag nästa vecka istället som jag ska njuta extra mycket av :) Ledig torsdag och fredag nästa vecka och så börjar jag inte fören 15 på lördagen, så ska ta mig en liten tur på torsdags morgonen :P <3

Väntar på lite besked från chefen, sen ska jag slänga mig i duschen för att möta upp tina, hoppas på en tur till nes om vi får tag på soldis.. Sen ska det bli sushi :P Har drömt om den där sushin i natt haha :) Vi ska faktiskt prova oss på att göra egen :P Spännande :D Sen blir det mys i soffan till någon dålig film :)

Duschen nästa!!

Ha det <3

tisdag 16 februari 2010

Tisdag

Vill att det ska bli vår nu!! Trött på att vänta, trött på att drömma om framtiden. Kan inte allt bara hända precis nu?!

Boendet till maj verkar inte vara så himla säkert längre så är lite nervös igen :/ vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, men i värsta fall så får jag bara bosätta mig i personal boendet för någon månad medans jag letar efter något bättre.. Hittade en jätte mysig lägenhet jag tänkte ringa på, låg dock ca 7km från rosendal men men.. kan jag få det till ett bra pris så ger jag fan :)

V33 och 34 är nu bokad oxå :D Två sköna långa veckor på öland :D Yeees! Har pratat med daniel oxå och kollat så att allt var okej :) Nu vill jag ha vår..!!

Blir nog inte helt fri på fredag i alla fall, the bigboss har kollat lite fel men det löser sig :) Sa att jag absolut kunde komma in och jobba lite, bara jag fick gå så fort middagen var slut.. Ska ha sushi date med tina och bea <3

Saknar faktiskt dig!

Natta <3

måndag 15 februari 2010

Måndag

Och min helvetes-jävla-skit-alla-hjärtans-dag-depression är nog över ;) Har varit en intensiv jobbhelg så det känns att ja lever.. Nu blickar jag framåt mot min ledighet på fredag, sambo mys med sushi och dåliga filmer, wohoo :D Ska försöka ta mig en tur till nesbyen på dagen oxå så jag får träffa soldis en tur med, allt för länge sen :( Skulle ha tagit en fika med tina ikväll men får ta det i morgon i stället, flickan var på ett möte som drog ut på tiden.. jaja, men en kaffe innan jobb i morgon hinner vi med :P Börjar inte fören 14 nu tis-tors :)

Har bakat kladdkaka och sitter i soffan och är så där lagom äckligt tjock ;) se lite till på tv sen blir det nog sängen tror ja.. trötter idag..

Ha det <3

söndag 14 februari 2010

Söndag

Vill varna alla känsliga läsare, det kan uppkomma en viss djuphet och depression ur det här inlägget...

Som vanligt när jag måste sova så kan jag bara inte, så hava tiden av den jag skulle skaffa lite kraft av så låg jag istället helt vaken och funderade.. Jag tänkte tillbaka på tidigare år, allt som har varit upp och ner de senaste 5 åren.. Har jag någonsin känt mig trygg och avslappnad, på riktigt? Kommer inte ihåg att jag har haft den där känslan av lugn som nästan alla andra tycks ha funnit.. Jag har ett ständigt oro i kroppen, som om jag alltid är på väg någonstans. Kan aldrig riktigt slappna av, kan dega i soffan eller fika med vännerna men har alltid den där konstiga känslan pirrandes i magen oavsett, den behöver knappt vara märkbar men den kommer upp till ytan ibland, illamående, oro, stress... Vad är det för något? Kommer det försvinna eller kommer jag aldrig att få vara riktigt lugn och avslappnad.. Kommer jag aldrig känna mig så trygg att jag stannar på en plats en längre tid? Är det omöjligt för mig?

Känns som om det mesta snurrar just nu, sjukt egentligen för jag har de riktigt bra ju.. Goda vänner som alltid finns där, en familj som älskar mig trots mina ständiga snesteg, ett bra jobb som jag trivs på, en lägenhet som jag älskar, en katt som är min bebis... Finns de som har det 1000 gånger värre endå ska jag sitta här och klaga som en 10åring, är det dags att bara bita ihop och växa upp snart kanske?!

Ger bara fan tror jag och tar mig igenom den här dagen...

Lördag natt

Efter mer än 12h på jobb så är jag bra sliten nu känner ja.. men var tvungen att tvätta när jag kom hem så klart.. så nu sitter jag här kl 2 på natten, 10h kvar innan jag ska va på jobb igen, wohoo härliga helg ;) Känns endå skönt att jag ska jobba en massa i morgon, slipper jag sitta själv på den aboslut värsta och mest deprimerande dagen i året... Helvetes-alla-hjärtans-skit-dag!! Tur är väl att jag har min söta lilla bebis som troget sitter hemma och väntar på mig.. Får så dåligt samvete för att jag inte är hemma mer och är social med henne men måste ju jobba :( Ska mysa med henne hela fredagen när jag är fri :))

Saknar mycket just nu :( Saknar sommaren, saknar familjen, saknar sambon, saknar K, saknar mina vänner, saknar att kunna göra vad jag vill precis när jag vill, saknar dagarna då vi stod i backen när solen sken, saknar att kunna dricka gott och äta gott, saknar det mesta... Saknar inte att känna mig ensam!!

Säger god natt...

fredag 12 februari 2010

Fredag

Har en ledig fredag, kom hem från sälen för några timmar sen.. Var skönt att få komma iväg på lite semester :) Känns dock som om vi sov väldigt mycket hehe, men man ska inte vara depp och ångra det man har gjort, bara se till att man inte gör om det nästa gång :) Men var kul att få träffa flickorna igen, känns inte som om det var så länge sen som det egentligen var.. Är skönt att få prata av sig lite och skratta en massa :) Började planera våran London resa i Maj oxå, blir nog inte början av månaden, krockade lite med mitt och lindas jobb men ser ut som om vi löste det rätt fint i alla fall :) Man behöver ha saker att se framemot för att orka ta sig igenom dom här gråa perioderna!

Får reda på efter helgen om lägenheten jag har kollat på blir ledig till första Maj eller inte, hoppashoppas!! Annars får jag bara lösa det på något annat vis, allt löser sig tillslut :)

Att sitta själv hemma var inte lika skönt som jag trodde det skulle bli :/ Sambon har åkt till sverige och jag tänkte ha lite egen tid med mig själv och katten, men segt som fan när man vet att det inte kommer komma hem någon mer :(

Tar nog bara och gör mig klar för natten snart tror ja, alltid bra med lite sömn :) Har ett 12-21 pass i morgon, passar mig utmärkt :)

Saknar!

Natta <3