fredag 29 januari 2010

Fredag

Grattis kusin till din lilla Max :) <3

Kom hem rätt tidigt från jobb idag, kul :) Så myser med bea i soffan..
Vi pratar om barn namn (nej familjen jag ska INTE skaffa barn ;P) och vi kom fram till att det är inte alla namn som passar när man blir äldre eller tvärtom. Så varför har vi inte två namn?! Ett vi kan ha när vi är små/unga och ett när vi blir äldre/gammla ;) Perfekt, då har vi löst ännu ett problem ;) Dream team gjorde det igen!

Och tro det eller ej men mitt rum är fortfarande fint! wohoo :P Bra där ;)

Har faktiskt inte så mycket mer vettigt att skriva så ger nog upp och trycker i mig lite mer chips ist ;)

Ha det <3

onsdag 27 januari 2010

Onsdag

Och här kommer lite före och efter bilder :D Få ingen chock haha ;)
Måste även berätta att jag var på skattekontoret idag, ujuj.. Nu blir man snart norrman :D 3-4 veckor skulle det ta sen kommer det, mitt riktiga norska personnummer, sug på den ni ;)

Oooookej, Före bilderna :D Bilderna innan jag städa alltså hehe ;)



Oooooo här kommer efter bilderna ;) Hoppas ni inte fick en mindre hjärtinfarkt av de två första bilderna hehe ;)

'

;) Natta <3

Allt för att slippa städa klart ;)

Vad är det för färg på byxorna du har på dig? Blåa jeans.
Den sista personen du talat i telefonen med? Jobbet.
Det första du lägger märke till hos det motsatta könet? Ögonen
Vilken är din favoritdryck? Pepsi Max.
Hårfärg? Mörkbrun + lite rosa/lila/blondt.
Ögonfärg? Gröna/Blå/Grå.
Syskon & deras ålder: Elin 24, Gustav 16
Favoritmånad? Augusti
Senaste filmen du såg? Kommer faktiskt inte ihåg :/
Vad läser du för böcker? Allt från tantsnusk till krim :P
Hur ser din musmatta ut? Har ingen.
Vad ska du göra imorgon? Städa, tvätta och jobba.

Senaste person som ..
Sov i din säng: Jag, Sessan och Hunden-Harry.
Skällde på dig: Bea var lite bitter över mina nya skor men gick över fort :)

Vilken svordom använder du mest? Faaaan.
Om du vann på lotto, vad skulle du göra? Beror på hur mycket jag har vunnit.
Använder du huvtröjor? Av och till.
Tittade du på tecknat när du var liten? Allt för mycket ;)
Vilka spåk pratar du? Svorsk, blandning mellan svenska och norska hehe :)
När grät du senast? Var nog någon månad sen, allt för lite jobbigt just då.
Har du några tatueringar eller piercingar? En piercing och några tatueringar :P
Vilken är din favoritfrukt? Jordgubbe? Är en frukt va?! :)
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Har aldig gjort och kommer nog aldrig till att göra ;)
Skulle du någonsin kunna hoppa fallskärm? Jaaaa, villvillvill :D
Sover du på mage, sida eller rygg? Mage.
Stör det dig om någon som har sagt att den ska ringa inte ringer? Om det är något viktigt det gäller så kan det vara lite bittert.
Om du var född av motsatt kön, vad skulle du heta? Ingen aning.
Sträck ut handen så långt du kan. Vad når du? Ett täcke vi har i soffan.
Vad ska du göra ikväll? Dricka lite latte och mysa med Sambon, och damsuga rummet.
Vad ser du fram emot? Maj månad, nya äventyr :)
Frisyren, hur ser den ut? Alltid lika förjävlig ;)
Vad åt du senast? Wook a la Emma :D
Gillar du att laga mat? Hatar att laga men älskar att äta ;)
Vad heter du i andranamn? Marlene.
Vad är sexigt? Finns mycket som kan vara sexigt på rätt person ;)
Vad heter dina husdjur? Katten heter Sessan/Kattjävel!
Sommarplaner? Njuta av allt som sommaren har att erbjuda :D
Sparare eller slösare? Slösare.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid? Men rätt person så ja.
Bio eller promenad? Bio.
Jag har varit utomlands: Grekland, Turkiet, England, Norge(?)
Jag har mobil: Ja, några stycken men alla fungerar inte ;)
Jag är allergisk mot: Tror jag kanske är allergiskt mot citrusfrukter och polen.
Jag har tagit studenten: År 2007.
Jag har svimmat: Inte allt för många gånger som jag minns.
Jag röker: Ja.
Jag älskar någon: Min familj och mina vänner.
Jag har rapat högt offentligt: Ja, det är bättre den vägen än andra ;)

Onsdag Morgon(?!)

Klockan är 10.40 och jag ska på börja mina saker precis NU :D

Sug på den ni ;) Jag kan bara jag vill, men oftast så vill ja inte :P

tisdag 26 januari 2010

Tisdag fortfarande

Och vad har jag gjort på min fria dag.. Hmm blev inget av med skattekontoret tå, typiskt.. Men fick reda på att chefen att jag är tydligen fri i morgon med så blir att få arslet ur vagnen och släpa sig ner dit i morgon i stället :)
Tog en sväng inom och kollade på Bellas nya lya, kommer bli jätte fint och mysigt :) Sen hade vi sällskap ner till sentrum, efter en snabb matbit inne på moibien så tog vi en tur inom lite affärer, hittade ett par nya fina stövlar till min sko samling :D Och innan nu alla skriker och gormar över min jätte dåliga ekonomi så måste jag faktiskt berätta att de bara kostade 150kr, var på 75% REA ;) Handlade lite andra nödvändiga saker sen blev det en tur till affären, länge sen man handlade lite mat så var väl på tiden skulle jag tro :) Efter lite gourme middag med Bella så tog vi lite myskväll.. Målade tånaglar, hade på ansiktsmask, tände ljus och drack latte :) En ny tradition som ska införas :P

Men i morgon blir det nya tag :D ska försöka komma upp innan kl12, städa mitt rum, tvätta lite mer, samtidigt som jag springer runt och dansar till min braiga musik till spotify i mjukikläder, hårinpackning och ansiktsmask.. Här har ni en kvinna som ska försöka sig på flera saker på en och samma gång, önska mig lycka till ;)

Fortsättning följer....

Tisdag

Och jag är fri :D Efter en hård helg så tyckte the big boss att jag i alla fall förtjänade en dag fri för att återhämta mig lite :) I morgon är det bara på jobb igen :) Men vad gör det, jag har ju den snyggaste och coolaste tröjan i hela Gol, mmmm lagom stolt eller vad ;) Okej, nu ska jag sluta skryta med den.. Men guuuuuuud va tuff den är ;) Ska ta en bild så alla ska få se någon dag hehe :P

Har kommit upp rätt skapligt idag, hmm var ju tack vare att någon ringde och väckte mig :P Och sen att skapligt är innan kl15 kan kanske diskuteras mer ;) Men men, uppe är jag och väntar på att tvätten ska bli klar :) Sen ska jag iväg ner till sentrum en sväng, måste till skattekontoret och ordna med riktigt norskt personnumer, släng er i väggen, Emma ska bli norsk :/ Ujujuj, är jag aldrig mer välkommen till släktmiddag hemma inte ;) hehe nej då, men är så mycket lättare att skaffa abonemang på tlf, tv och internet med det :) Ska fönster shopa lite oxå, gråta över allt jag inte kan köpa :( Blir en kaffe med bella i väntan på att bea ska sluta sen iväg en tur till kiwi och handla kattmat och nudlar.. mmm ;)

ca 3 månader kvar nu, känns länge men endå lite skrämmande... Men älskar att ha något nytt att se framemot :D

Ha det <3

lördag 23 januari 2010

Fredag

Har varit en låååång dag på jobb.. Började vid 11 och var hemma igen strax innan 12 i natt.. Hmm jaja mer timmar till mig ;) Jobbigt bara att jag så klart var tvungen att tvätta min jobb skjorta när jag kom hem.. suck, så nu sitter jag här, med musik i öronen (för att inte störa sambon :P) och kastar en boll till katten medans jag väntar på att tvätten ska bli klar.. Hoppas på att det blir en lugnare kväll i morgon, men men.. Har ju dock serverat snygga rallygrabbar hela dagen så har lätt varit värt varje jobbig timme ;) Hehe, att man aldrig lär sig :P

Tror att det är som min älskade mamma sa engång i mina unga dagar, att jag är nog kär i kärleken.. Kan man få medicin mot det tro? ;)

Tror faktiskt att jag har sån tur att tvätten redan är klar :P Så blir nog att ta och sova lite snart, lite jobbigt att jag inte är riktigt trött än, ska upp om ca 8 timmar igen, jaja.. sömn är väl överskattat eller hur ;)

Natta <3

torsdag 21 januari 2010

Torsdag

Och så fick jag en dag fri... Skulle ta mig en öl i går när jag kom hem från jobb, blev 5 :/ Sen var klockan helt plötsligt halv 6 :/ Uppps, men men sånt som händer :P Vaknade ändå upp strax innan kl 12 i dag, hade fått sms från min chef, och trodde att det stod att jag skulle börja jobba kl 11 idag PANIK! Kastade mig nästan ur sängen, men läste det engång till och såg snabbt att det stod i morgon hehe :) Skönt ;)

Sitter i sängen och ska äta omelett, orkar inte flytta datorn till vardagsrummet så blir att mysa i sängen en liten stund till :P Spotify spelar en massa musik och snön faller på bra utanför fönstret.. Rätt gött man har det ibland :)

Nu när vi har något nytt att se framemot så kommer nog månaderna gå lite fortare :)
I februari ska jag till sälen och hälsa på linda tillsammans med Elin <3
I Mars måste jag försöka ta mig hem till sverige, syster fyller faktiskt 25 :P <3
I April fyller bea, då ska vi åka någonstans och hitta på något kul :) <3
O sen är det Maj, Innebär flytt och nytt jobb.. Jupp, kanske kommer 2010 bli ett bra år trots allt :)

Kommer så klart bli jobbigt att lämna ett ställe man har sett som sitt "hem" i några år, trots att ja har bott o jobbat i hemsedal i 2 vintrar är det endå hallingdal jag har bott i, och gol o nesbyen har varit platser jag har besökt :) Fick träffa många nya människor under min tid på Nesbyen och är så himla glad över alla vackra jag har lärt känna :) Tina och hennes prinsessor ligger väldigt varmt om hjärtat och betyder en massa massa.. Kommer bli tungt att säga hej då till henne :( Men nu är det ju inte ett hej då för alltid då! Rosendal är ju bara några timmar bort med bil så att åka tillbaka över en kort weekend går ju faktiskt :D

Städa rummet kanske?? Hmm

onsdag 20 januari 2010

Tisdag

Blev en dag på jobb.. Började dock inte fören 14, vilket är väldigt skönt för då får jag sova lite längre ;) Kom mig hem efter halv 12.. Blir nog det samma i morgon skulle jag tro, mer timmar till mig ;) Ska vara ledig torsdag, fredag men får se hur det blir.. Ska försöka mig på och få igång bilen när jag är fri. Hoppas att den startar, om inte så får någon snäll komma och hjälpa mig om dom vill :P

Borde ta och slänga mig i säng snart, hade varit bra om jag kom mig upp skapligt i morgon.. Har ett rum som skulle behövas städas engång för alla, hmm undra hur många gånger jag egentligen har skrivit det, haha :) Men om man nu får oväntat besök någon dag så hade ett välstädat rum varit trevligt :P

Särbo.... Låter inte riktigt lika bra som sambo då men det får bara gå :) Tror att första veckan kommer gå fint men sen kommer jag väl klättra på väggarna för att jag måste komma hem till en tom lägenhet kväll efter kväll.. Är tur att jag har mitt lilla monster som kan hålla mig sällskap :P Kommer sluta upp som en galen tant med 100 katter haha :) Thats my life ;)

En bild på mig och darlo bara för att vi är bäst ;)

Natta <3

måndag 18 januari 2010

Måndag

Och en ny vecka.. Febern har sagt tack och hej så nu blir det allt till att jobba i morgon..

Jaha, å så har vi bestämt oss.. I Maj så blir det byebye Gol och hellooooo Rosendal :) Kanske 2010 blir vårat år trots allt :) Kan ju få drömma sig bort lite :P Men nu tycker jag faktiskt att det är våran tur att få ha lite tur, att få ha lite bra saker i vårat liv att glädjas åt!! :)) Bea, nya äventyr står på dörren och knackar på, vi välkomnar dom med öppna armar :D <3

Blir lite satc innan vi tar natten, blir jobb från 14-22 i morgon, har lite timmar att jobba in den här månaden nu :/

Doodelidoo <3