onsdag 30 september 2009

Tisdag

Skön fri dag jag har haft då :P Skulle egentligen ha tagit tag i mitt ostädade och äckliga rum men hmm, kom aldrig så långt ;) Hehe.. Vaknade upp bra tid, 9(!) åkte hem till Tina där både hon och Elina hade försovit sig så klart ;) Hehe, Körde Elina till barnehagen sen blev det kaffe och massa prat och skratt tillsammans med Tina, Barbro, Sander och lilla Adrian :) Trevligt värre :P Efter en sväng till stallet körde jag hem tina sen åter hem igen.. Hmm ja där jag som sagt skulle ja tagit tag i allt som borde göras men blev en ögonblund på soffan ist hehe :)

Blev middag hemma hos Tina och Elina oxå, mysigt :P Nu sitter jag hemma och prata med min bitterfitta till sambo ;) <3 Ätit morötter med dipp, mumma :P

Jobb i morgon, 14-22 Härligt med lite timmar :P

Bergen nästa vecka, guuud vad skönt :)

Natta <3

tisdag 29 september 2009

Måndag

Blev ingen fri dag för mig idag iaf! Älskade kenneth ringde runt halv4 tiden och berättade att han hade så himla ont i ryggen, så det var bara att slänga sig in i duschen och klistra på jobb smilet sen gasa iväg till nes då.. Var dock en väldigt lugn och fin kväll, kom förbi fint sällskap också så jag var inte så ensam iaf :) <3

Så kanske skulle jag ta och försöka sova lite men orkar inte riktigt än.. trycker i mig lite plättar medans jag kollar på 2 och en halv män.. Trevligt :D

Upp rätt skapligt i morgon och köra Elina till barnehagen sen förbi stallet en sväng, rätt bra för mig att jag kommer upp ur sängen, har en massa saker här hemma som jag skulle behöva bli färdig med, suck tråkigt men måste ju göras...

Natta <3

söndag 27 september 2009

Söndag

Äntligen kommit mig hem efter en heldag på jobbet! Har krypit upp i soffan med datorn och ett glas rött :) Ska vara fri nu mån og tisdag, nice :) Ska man hitta på då mån tro, vill verkligen försöka hålla mig borta från nes, annars vet jag att jag kommer sitta där på jobbet iaf och dricka latte och inte få slappna av helt.. Har ännu en helvetes helg framför mig så måste tillåta mig själv att få vara lite fri oxå :)

Kvällen igår blev mer än vad någon hade trott, så tackar min ängel soldis för att hon ställde upp (kom in och sa, "nej emma, jag går hem och byter om och kommer och hjälper dig!!"). PUSSSSSSS till dig :) Var en massa blandat folk så var lite överraskad över att det inte blev något bråk, plus i kanten till alla nesningar ;) Sen hade vi ju våra älskade stammisar där som alltid gör kvällen lite trevligare <3

Ska ta och mysa ner mig lite mer i soffan nu hade jag tänkt och bara njuta lite, väntar på att min älskade sambo ska komma hem från Tina... Måste även tillägga att det är jätte fint här hemma numera :) Puss till dig bea! Sagt det förut och säger det igen: "DU FÅR INTE FLYTTA HEM TILL SVERIGE I MAJ!!!" hur ska jag klara mig utan dig?! :(

Mmmmm vin :D

Natta <3

lördag 26 september 2009

lördag

Blev en lugn kväll igår och det var jag väldigt tacksam för måste jag säga :)
Huvudet börjar värka och dunka bra framåt 2 tiden, så det var med glädje jag kröp ner under täcket hos oa vid halv 4 tiden efter en skön dusch :)
Var tvungen att vakna till liv igen vid 10 tiden och ordna lite saker på jobbet som jag inte fick fixat igår natt, men det var nog rätt bra för då kom jag iaf upp ur sängen :) Sitter hemma och har slängt i mig massa plättar och ser/lyssnar på när sessan springer runt och är allmänt störd... Laddar batteriet inför ännu en barkväll :)
Hoppas även denna kvällen blir lika lugn och stilla :P

Måste även berätta att jag faktiskt börjar längta efter snön nu! ;P

The End

torsdag 24 september 2009

en trött liten emma....

Ja bra sliten är jag just nu, att gå upp så där tidigt på morgonen kan ju faktiskt inte vara bra för varken kropp el själ?! men uppfriskande var det iaf just då måste jag väl medge :)

Den här dagen har dock aldrig tagit slut, har gått i ett.. Och det känns i huvudet och på mina ögon som inte riktigt vill följa med i det jag gör längre.. så ska försöka ta mig i kragen och krypa till sängen och ner under täcket.... el kanske ta en liten tv titt först ;) Hehe

Och ja, anna kära, det kommer bilder, min dator är tyvärr inte den bästa på att lägga ut bilder på bloggen MEN om du skaffar facebook (som alla andra redan har gjort!) så kan vi lägga ut bilder där ist ;) Pusssss på dig söta <3

Natta

onsdag 23 september 2009

väldigt väldigt annorlunda...

är älskade Sessan... Inte precis som alla andra katter måste jag erkänna, dock väldigt positivt (ja när hon inte gör utfall mot våra ben eller huvuden?!) Men älskar henne precis som hon är <3

Varit fri idag och ska vara även i morgon, härligt säger jag :) Morgon promenad tillsammans med min älskade sambo, (som har fått en ny fix idé igen, som kommer innebära mer motion och mindre socker??!!) som jag oxå älskar precis som hon är ;P

Bar jobb i helgen, men nästa fredag jobbar jag bara dag passet sen börjar jag inte fören sent lördag, nice :P Så det ska kanske slinka ner lite dricka då ;) hehe Ekonomin tycker dock att jag enbart ska äta nudlar de närmaste veckorna men har ju en massa massa gott att dricka hemma ;)

Ska ta och försöka göra mig klar för natten så man kommer sig i säng, ska ju trots allt upp halv 8(!) i morgon.. Pappa kommer bli såååå stolt ;)

Natta<3

tisdag 22 september 2009

Ny vecka...

Ja nu är det dock redan tisdag, det går fort i svängarna! :) Hade en fri dag igår, ja eller jag var på jobbet och gjorde lite jobb men innan och efter det var jag fri :P Ordnade och fixade lite saker :) Ska åka på jobb om två timmar, så lite ligga-i-soffan-och gro-fast ska jag nog hinna med ;) Helvakt numera, 14-22, som en vanlig arbetsdag, skönt de. Är fri i morgon, då blir det en liten tur till ål(!) med Tina :D

Ska försöka få i mig lite frukost/lunch :) För det fick jag ju inte i morse?! ;)

P&K

söndag 20 september 2009

Söndag

Och det känns nästan som om man skulle vara bakis! Tur är det väl att man faktiskt bara jobbade igår, blev mycket folk och rätt så bra musik, hade säkert tyckt den var bättre om jag hade varit norsk ;) hehe
Var en sväng på jobbet och tryckte i oss pizza förut, nu är det soffan som väntar :) Härligt! Älskade bea har diskat och plockat så fint så :)

Förvirrad...

Film och soff-mys med sambon och Sessan <3

lördag 19 september 2009

sol <3

Gud vad härligt med sol igen :) Så nu ska jag flytta min runda(?) lilla(?) rumpa till en av våra kära stolar på uteplatsen och njuta heellla dagen utav solen :) Med en bra bok, lite iste och en katt som springer upp o ner, fram o tillbaka :)

Kvällen på jobb gick fint igår, inte så överdrivet med folk men men :) Alla väntar tills ikväll ist. Plumbo kommer för att spela, ska tydligen vara ett bra norskt band ;) Så kom igen folkens, ta er i kragen, ta med er lite vänner och ta en runda förbi hjörnet och lyssna på bra musik och drick gott, behövs inte mer för att kvällen ska vara lyckad :)

Funderar på vad man ska hitta på när älskade sambo kommer hem :) DU kan bara inte flyta ifrån mig i maj, ALDRIG!! Finns ingen annan som har lika stort tålamod med mig ;) <3

P&K

fredag 18 september 2009

Laddar batteriet....

Kommit hem efter en dag i björnparken :) Sitter med en massa blekning i håret som tydligen ska göra mig vackrare(skeptisk!) samtidigt som jag försöker ladda om batteriet inför en kväll på jobbet bakom baren.. Försöker att vara positiv här nu folkens, önska mig lycka till ;)

Det är inte så lätt att försöka utan att få någon som helst gensvar.. Men men, tar en dag i taget, du vet vart jag finns och hur du når mig.. Bryr jag mig kanske för mycket?! Väldigt typsikt mig iaf, att lyckas trilla dit, igen... Två tummar upp till mig själv!

Blekning ut, hårfärg in!