Shit jag är dålig på att uppdatera :/ Men just nu har jag faktiskt inte riktigt den tiden.. Packar och fixar med lägnheten.. MÅste vara ute ur den i hemsedal på söndag och vi har en hel del kvar. Men det ska nog gå bra :P
SKa försöka fixa med internet och sånt på måndag när jag är ledig.. Ni märker när det är ordnat :)
Ha det bra så länge :)
P&K
fredag 8 maj 2009
onsdag 29 april 2009
I'M BACK!!
Hallå hallå :) Jaaaaaa jag ber om ursäkt, ingen uppdatering så långt ögat kunnat nå, men nu har jag tagit mig lite tid.. Som jag igentligen inte har ska ni veta.. Borde inte ta någon paus i min packning, men det är ju såååå tråkigt! :)
Senaste Nytt!! Bea och jag har hittat lägenhet, så idag innan jobb hämtas det nycklar och skrivs kontrakt. Härligt :) En 3 i Gol, gångavstånd till centrum.. Blir bra :)
Vad har mer hänt den tiden jag varit borta?? Hmmm, hunnit med personal middag, sista bransje afterskin och lite jobb på nesbyen.. Känns bra, kommer bli en bra sommar :) Och blir mycket skönare nu när jag slipper pendla mellan hemsedal och nesbyen(5mil enkel) Varje dag... Trött på den här vägen.. Och så fort vi får ordning på lägenheten, blommmor(plast), tavlor, gardiner.. Ja lite hemtrevligt så kommer allt bara flyta op sen :)
Snart är säsongen äver oxå, bara några små fjuttiga dagar kvar.. Känns hemskt att säga det men ska bli så himla skönt :) sjukt ja vet men så fruktansvärt trött på alla bergen och på allt tjat om att man inte är i backen längre! Skjut mig!
Men i morgon har jag sagt till mig själv att jag måste upp och ta ett sista åk, bilr inte långvarigt skulle jag tro men iaf nått...
Måste väl återgå till att fixa med rummet, eller äta lite frukost verkar trevligare :P
2-7/5 hemma och gör stan osäker igen ;)
P&K
Senaste Nytt!! Bea och jag har hittat lägenhet, så idag innan jobb hämtas det nycklar och skrivs kontrakt. Härligt :) En 3 i Gol, gångavstånd till centrum.. Blir bra :)
Vad har mer hänt den tiden jag varit borta?? Hmmm, hunnit med personal middag, sista bransje afterskin och lite jobb på nesbyen.. Känns bra, kommer bli en bra sommar :) Och blir mycket skönare nu när jag slipper pendla mellan hemsedal och nesbyen(5mil enkel) Varje dag... Trött på den här vägen.. Och så fort vi får ordning på lägenheten, blommmor(plast), tavlor, gardiner.. Ja lite hemtrevligt så kommer allt bara flyta op sen :)
Snart är säsongen äver oxå, bara några små fjuttiga dagar kvar.. Känns hemskt att säga det men ska bli så himla skönt :) sjukt ja vet men så fruktansvärt trött på alla bergen och på allt tjat om att man inte är i backen längre! Skjut mig!
Men i morgon har jag sagt till mig själv att jag måste upp och ta ett sista åk, bilr inte långvarigt skulle jag tro men iaf nått...
Måste väl återgå till att fixa med rummet, eller äta lite frukost verkar trevligare :P
2-7/5 hemma och gör stan osäker igen ;)
P&K
måndag 20 april 2009
tillbaka i dalen
I torsdag förmidddag tog jag rödan faran och styrde däckena tillbaka till dalen, det var med ganska blandade känslor jag åkte tillbaka.. men men, jobbet kallade och längtan efter sambosarna så klart :)
Blev två intensiva dagar på jobbet i helgen, men som alltid så klarade vi av det superduperbra ;)
Är precis hemkommen efter en kväll med guvenören, dock lite besviken.. Kan varit för att jag hade för lite alkohol i kroppen (sjukt att säga men va fan) eller att jag hade förra årets bästa ute kväll i bakhuvudet.. svårt att sätta fingret på det men klart besviken blev jag.. Men jag hade så klart det trevligt med damerna :) Dansade runt och var galna på dansgolvet, precis som vanligt ;)
Konstigt igentligen, för hur kul man en har det med tjejerna så letar man endå med blicken efter någon, han som man letat efter så många år nu.. Den där personen, som ska vara precis rätt.. Ta en med storm eller vad fan dom nu säger :) Man fångar en blick, och tankarna börjar fara runt, ska man våga dansa fram, eller stå kvar och trampa... Oftast försvinner just det ögonblicket lika fort som man insåg det, och då är det försent att göra något med det.. Synd... Tänk om man redan har träffat sin "rätta", men bara glidit vidare? Vad händer då? Ska man behöva springa runt hela livet och hoppas, fundera, bygga upp.. och sen när allt är för sent, behöva tänka tillbaka och inse att fan... det var ju han som var den där med stort D...
Djupa tankar så här sent på natten kan aldrig vara bra.. Kudden nästa!
P&K
Blev två intensiva dagar på jobbet i helgen, men som alltid så klarade vi av det superduperbra ;)
Är precis hemkommen efter en kväll med guvenören, dock lite besviken.. Kan varit för att jag hade för lite alkohol i kroppen (sjukt att säga men va fan) eller att jag hade förra årets bästa ute kväll i bakhuvudet.. svårt att sätta fingret på det men klart besviken blev jag.. Men jag hade så klart det trevligt med damerna :) Dansade runt och var galna på dansgolvet, precis som vanligt ;)
Konstigt igentligen, för hur kul man en har det med tjejerna så letar man endå med blicken efter någon, han som man letat efter så många år nu.. Den där personen, som ska vara precis rätt.. Ta en med storm eller vad fan dom nu säger :) Man fångar en blick, och tankarna börjar fara runt, ska man våga dansa fram, eller stå kvar och trampa... Oftast försvinner just det ögonblicket lika fort som man insåg det, och då är det försent att göra något med det.. Synd... Tänk om man redan har träffat sin "rätta", men bara glidit vidare? Vad händer då? Ska man behöva springa runt hela livet och hoppas, fundera, bygga upp.. och sen när allt är för sent, behöva tänka tillbaka och inse att fan... det var ju han som var den där med stort D...
Djupa tankar så här sent på natten kan aldrig vara bra.. Kudden nästa!
P&K
onsdag 15 april 2009
Onsdag
I morgon bär det av hem igen, hade gärna stannat kvar här ett tag till men jobbet kallar.. Bara 3 veckor kvar innan jag är tillbaka igen :) Har våldgästat stackars anna idag, ja efter jag snabbt kommit på att så gott som alla mina vänner är bort så hade jag bara lilla syster anna att fördriva tiden med ;) Tackar varmt för att du har hållit mig sällskap idag :) <3
Inhandlat massa bra saker :) Klocka, skor, jacka, mixer.. Massa bra :P Bara älskar att spendera pengar ;) I morgon blir mitt sista stopp bolaget och farmor sen åker jag vidare mot norgeland igen.. Hoppas på att slippa köer och farbror blå..
Lite tv och mys med pappsen sen väntar sängen..
P&K
Inhandlat massa bra saker :) Klocka, skor, jacka, mixer.. Massa bra :P Bara älskar att spendera pengar ;) I morgon blir mitt sista stopp bolaget och farmor sen åker jag vidare mot norgeland igen.. Hoppas på att slippa köer och farbror blå..
Lite tv och mys med pappsen sen väntar sängen..
P&K
tisdag 14 april 2009
En liten roadtrip...
Ledig några dagar så bestämde mig för att göra något åt min eviga längtan efter familjen.. Så jag satte mig i bilen halv 7 i söndags morse och åkte hem ( ska tillägga lite fint att det är ca 65mil, enkel! ) Men vad gör man inte för familjen :) Så himla härligt att få komma bort några dagar, slippa se bergen som skrattar åt en för att man inte är i backen längre, den äckliga diskhögen på bänken som aldrig försvinner, eller ångesten över att få ut något av dagen. Ja skönt att få komma hem en sväng :)
Efter 8 ½ timmes bilkörning så kom jag äntligen fram till mammsen, och lastade ur min packning, all min tvätt! Vi har inte haft tvättmaskin i några veckor nu så tvättningen har det gåt lite sämre med.. Medans tvättmaskinen var igång för fullt och mamma ställde sig och lagade mat fick jag själv krypa ner i ett varmt bubbelbad :) Det kallar jag kärlek <3 ;)
Har hunnit med att hälsa på syster en sväng, gav hunden ett ben och stal lite böcker med mig ;) Nu sitter jag gemma hos pappsen och carole, Njuter av lugnet.. Gick ut och tog min morgon cigg på verandan, så himla skönt det kan vara på landet :) Har hunnit med att tvätta pärlan idag oxå, hon var allt fin under all smuts ;) Bytit däck har jag och pappsen oxå gjort, kan själv :) Varit ute på en härligt vår promenad och göttat oss i soffan framför tv:n...
Så klart saknar jag mina älskade sambosar, men ses snart :)
Bea, i morgon ska jag köpa martini, du kan vara lugn ;) Pussss <3 Håller tummarna för lägenheten nu :)
Sängen nästa, i morogn ska jag ta mig en sväng in till kattneholm, kanske factory om jag hinner :)
P&K
Efter 8 ½ timmes bilkörning så kom jag äntligen fram till mammsen, och lastade ur min packning, all min tvätt! Vi har inte haft tvättmaskin i några veckor nu så tvättningen har det gåt lite sämre med.. Medans tvättmaskinen var igång för fullt och mamma ställde sig och lagade mat fick jag själv krypa ner i ett varmt bubbelbad :) Det kallar jag kärlek <3 ;)
Har hunnit med att hälsa på syster en sväng, gav hunden ett ben och stal lite böcker med mig ;) Nu sitter jag gemma hos pappsen och carole, Njuter av lugnet.. Gick ut och tog min morgon cigg på verandan, så himla skönt det kan vara på landet :) Har hunnit med att tvätta pärlan idag oxå, hon var allt fin under all smuts ;) Bytit däck har jag och pappsen oxå gjort, kan själv :) Varit ute på en härligt vår promenad och göttat oss i soffan framför tv:n...
Så klart saknar jag mina älskade sambosar, men ses snart :)
Bea, i morgon ska jag köpa martini, du kan vara lugn ;) Pussss <3 Håller tummarna för lägenheten nu :)
Sängen nästa, i morogn ska jag ta mig en sväng in till kattneholm, kanske factory om jag hinner :)
P&K
fredag 10 april 2009
vi gjorde det igen.....
Ska bryta all kontakt med kaptenen!! Nu får det vara slut med det här... Men jävlar vad kul vi hade igår ;)
Jobbet nästa...
Jobbet nästa...
torsdag 9 april 2009
Torsdag
Woohoo, jag är inte bakis idag ;) Vuxen poäng till mig och sambosarna ;P
Blev jobb igår, inte så oväntat men hade ju hoppats på en fri kväll, men men :) Gick finfint, Vera o jag är bara såååå jävla bra ;) Dreamteam <3
Och mina planer och funderingar kommer bli verklighet, oooojaaa :)
Ska ta o slänga mig in i duschen och göra mig klar för jobb, men först en date på trappan med min älskade fjant ;)
Glider runt med ett leende på läpparna och en massa rosaludd om hjärtat :D
Saknar familjen dååå!!! <3 Skypedate på söndag :)
P&K
Blev jobb igår, inte så oväntat men hade ju hoppats på en fri kväll, men men :) Gick finfint, Vera o jag är bara såååå jävla bra ;) Dreamteam <3
Och mina planer och funderingar kommer bli verklighet, oooojaaa :)
Ska ta o slänga mig in i duschen och göra mig klar för jobb, men först en date på trappan med min älskade fjant ;)
Glider runt med ett leende på läpparna och en massa rosaludd om hjärtat :D
Saknar familjen dååå!!! <3 Skypedate på söndag :)
P&K
onsdag 8 april 2009
Onsdag
Och jag är ledig :) Själv hemma oxå, helt tyst och lugnt.. Bara jag och dammråttorna ;) Ska ta tag i städningen strax, men känner för att bara ta det lilla lugna först :) Njuta av att vara ensam :P Så först en liten film, sen städning ;) Har ju faktiskt bara dammsugning kvar, ja eller lite plockning oxå men men ;)
Och med lönen på kontot kommer det bli såååå mycket lättare att planera saker och ting :)
Film. Städning. Dusch. Sushi? :P
Saknar min familj <3
P&K
Och med lönen på kontot kommer det bli såååå mycket lättare att planera saker och ting :)
Film. Städning. Dusch. Sushi? :P
Saknar min familj <3
P&K
tisdag 7 april 2009
Tisdag
Tillbaka med båda fötterna på jorden.. Gårdagen bestod mesta dels utav en kraftig huvudvärk, suddiga minnen och en jävla massa skvaller.. Hehe, spontana fyller är inte att leka med :) Tack för senast så att säga mina härliga vänner :P
Men iaf, ikväll är det jobb igen.. I morgon är ja äntligen ledig.. frågan är bara vad man ska hitta på då?! Kommer inte orka mig ut i backen och har inga pengar för att kunna åka till gol och shopa, suck.. Blir säkert en lugn hemma dag med städning av rummet och film tittande i soffan..
Nu hoppas jag på nästa vecka :) Söndag <3
Duschen. Jobb. Sova!
P&K
Men iaf, ikväll är det jobb igen.. I morgon är ja äntligen ledig.. frågan är bara vad man ska hitta på då?! Kommer inte orka mig ut i backen och har inga pengar för att kunna åka till gol och shopa, suck.. Blir säkert en lugn hemma dag med städning av rummet och film tittande i soffan..
Nu hoppas jag på nästa vecka :) Söndag <3
Duschen. Jobb. Sova!
P&K
lördag 4 april 2009
Lördag
Sol, sol och ännu mera sol :) vaknade faktiskt upp med ett leende när jag såg att solen stod högt på himlen (och klockan var faktiskt inte mer än 10!) Slängde i oss frukosten sen släpade vi med oss bea(!) ;) upp till fjellkafen, där hon satt och njöt utav solen.. Tog några åk men åkte fort tillbaka till bea.. Har totalt tappat suget på att åka just nu.. Kliar i fingrarna på mig för att jag vill avsluta det här kapitlett och börja på ett nytt.. En sommar i Gol, visst det kanske inte är så långt bort vi åker men iaf, det är endå något nytt :)
Längtar hem en hel del faktiskt.. Få sitta på altanen och prata en massa skit tillsammans med pappa, diskutera viktiga och mindre viktiga saker.. Bråka med min bror i soffa om tv:n, krypa upp i mammas knä och bli kliad på ryggen (blir aldrig för stor för det!) ta en kaffe med syster på balkongen och inte prata om något särskilt utan bara njuta... Vardagssaker som inte betyde särskilt mkt just då men som betyder en massa när man inte får tillgång till det precis när man vill... Alla dom där små tillfällena man alltid haft... <3
Jobbet nästa, några få gäster bara.. kanske kan dropa in några till men liten chans skulle jag tro.. Solen steker utanför fönstret, inte många som vill sitta inne.. Allra minst jag själv :(
P&K
Längtar hem en hel del faktiskt.. Få sitta på altanen och prata en massa skit tillsammans med pappa, diskutera viktiga och mindre viktiga saker.. Bråka med min bror i soffa om tv:n, krypa upp i mammas knä och bli kliad på ryggen (blir aldrig för stor för det!) ta en kaffe med syster på balkongen och inte prata om något särskilt utan bara njuta... Vardagssaker som inte betyde särskilt mkt just då men som betyder en massa när man inte får tillgång till det precis när man vill... Alla dom där små tillfällena man alltid haft... <3
Jobbet nästa, några få gäster bara.. kanske kan dropa in några till men liten chans skulle jag tro.. Solen steker utanför fönstret, inte många som vill sitta inne.. Allra minst jag själv :(
P&K
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)