lördag 31 januari 2009

Lördag

Då var familjen påväg hem igen då, vad tyst det blev i huset på engång.. Hoppas resan hem kommer gå bra för dom bara :) Igår hade vi en härlig dag i backen, sen åkte vi hem och gjorde oss fina för en middag på hotellet.. O det var så gott :P

Förrätt: Sushi
Varmrätt: Lam/Örret med varma linser och gulrottspure/jordskokskräm och potatissallad(hemma gjord så klart :P)
Dessert: Krämig chokladkaka med apelsin och jordsgubbs sorbet 
Dryck: Vitt/rött vin och pepsi max 

Skulle lätt kunna vara där och äta varje dag men det går ju inte.. Elin och jag beställde iaf en take away med sushi som vi ska äta nu idag till lunch, mummmsss :D
Sitter och väntar på att damen ska komma hem från jobb, sen ska vi ut och gå en sväng i det vackra (men kalla) vädret :) Ikväll ska jag ta mig över till gol och hälsa på några vackra damer :) Carro ska nämligen flytta till oslo, så blir en sista ute kväll.. Ska bara försöka ordna med boende över natten annars ser det ut som om jag får lov att vara nykter, men det går ju det med :) Synd bara att älskade fjant inte kunnde följa med, men den busen är ju i oslo och lever livet över helgen, God for you :D

Ska jag ta och få i mig lite frukost och läsa lite hur min braiga bok :)

P&K

fredag 30 januari 2009

Torsdag

Börjar känna av i kroppen att man varit vaken extremt många timmar mer en vad man är van vid och varit aktiv lika många.. Men det är väl bra kan jag tro, känner man att man lever ;)
Varit både dag och kvällsåk idag, men man är allt lite bortskämd med att vara så gott som själva i backen, när alla turister börja komma vid lunch tiden blir man allt lite bitter haha :)

I morgon blir det en heldag till i backen sen middag på fossheim, sushi :) Gott då ;)
Men på lördag, då ska jag bara upp vid 6 och vinka av pappsen&co sen ska jag sova och utan att ställa en väckarklocka, tycker allt det ska bli lite skönt :)

Soffan nästa, snart upp och slås om backen med alla andra ;)

P&K

torsdag 29 januari 2009

Sova

Blev ingen utgång, o tur va väl det :) Känner mig allt lite sliten, så nu blir det att ta o sova i stället.. Soffan nästa! :)




onsdag 28 januari 2009

Onsdag

Känns som om dagen aldrig tar slut, men det är väl rätt bra :) Varit en lång och bra dag i backen. Vi kom inte upp så skapligt men var bra iaf, har varit så lite folk i backen :) Sitter och njuter med en öl i handen i soffan just nu, ibland kan det faktiskt räcka gott med god mat, en kall öl och trevligt sällskap för att kvällen ska vara komplett :)
Har lite funderingar på att gå ut ikväll, hört rykten om att det kommer vara många ute ikväll så är lite sugen :) Kommer dock gå upp väldigt tidigt i morgon för att stå i backen vid9, men sova är ju överskattat ;) hehe

Näe ska väl hoppa in i duschen o bli som en människa igen.. Men först, dricka upp ölen och den grymt goda lakrits/menthol snappsen som pappa så snällt tagit med sig upp ;)

P&K


tisdag 27 januari 2009

En dag i backen...

Blev en hel dag i backen. Känns i kroppen, härligt :)
Lite jobbigt att jag lyckades ramla det första jag gjorde så en öm höger skinka var vad jag fick åka med, haha :) Alla är vi lite möra i kroppen allt :) Bror sitter och pluggar matte, duktig.. Själv dricker jag pepsi max och njuter ;) I det stora hela har dagen varit jätte bra, blev lite skeptisk när vi vaknade och det såg ut som om det var en massa dimma i backen, men ovanför liften på toppen var det hur bra som helt.. Massa sol och ca -6 grader :) Galen pappa som försökte sig på offpist oxå, suck :) Haha, tur var väl att han inte gjorde sig illa, Carole slogs lite med liften oxå, slutade i ett stort härligt blåmärke på vänstra höften, inte att leka med...

Kommer bli tidigt i säng (soffan) kan jag tro, i morgon blir det en dag i backen igen :) Härligt att få vara uppe och åka lite nu innan alla sportlovs veckor börjar, blir det bara en massa jobb.. Går knappt att ta sig upp i backen, turister överallt! Kan jag passa på att få rida lite :)

Rump massage?!

P&K

måndag 26 januari 2009

Sova

Jag borde igentligen ligga ner bäddad i sängen just nu och sova, men kräsen och stressad som jag är har jag svårt att slappna av, speciellt om det ligger en lillebror i sängen ovanför och snarkar så förbannat! Blir tokig! Mycket på mig själv också som inte kan låta bli att bli iriterad på just sådana små saker när jag ska sova. Klockor som tickar, personer som andas högt/snarkar, vatten som droppar.. Alla sådana små ljud kan få mig att bli galen! Undra om man kan gå i terapi för sånt här?!

Så nu sitter jag här i soffan, klar vaken och bloggar.. Ska försöka att sova snart, upp tidigt för att stå i backen, kommer bli några långa intensiva dagar nu men det ska gå bra :)

Pappsen, Carole o Gurra kom fram så gott som samtidigt som Elin. Så nu är det fullt hus :) Efter vi hade släpat upp all deras packning(ska dom flyta hit :S) så satte vi oss ner och åt tacos :P Mmm  Blev en liten promenad in till byn oxå, för att dom gamla skulle få sträcka på benen ;) Efter 10h bilfärd är man allt lite stel kan jag tro :) Men nu ligger alla som sagt ner bäddade och sover, ja alla utom jag o Bea.. Som vanligt ;)

Lite film kanske kan få mig att bli trött?

P&K

Ensam

Ensam är starkast har jag för mig att det brukar låta.. men är det verkligen så? Jag menar, hur ska man orka ta sig igenom allt skit som kommer upp under livetsgång om man alltid är ensam, att ha allt på sina axlar måste bli jobbigt?! Är så himla glad över att jag har mina underbara vänner som jag vet alltid finns där för mig oavsett vad som händer. Att min familj aldrig kommer lämna mig även om jag gör alla misstag i världen.. Att veta att jag alltid har någon att prata av mig med oavsett vilken dag det är eller klockslag på dygnet får mig att känna mig lugnare. Så att ensam är starkast det tror jag inte ett jävla skit på! Men det är ju dock bara min egen åsikt. Det finns säkert massa människor där ute som klarar sig bra på egenhand.. Visst kan jag även tycka att det är skönt att vara ensam ibland. Som just nu, sittandes i soffan med datorn i knät och bra musik som spelar ur högtalarna, då är det rätt skönt att bara vara själv. Med mina egna tankar och funderingar.

Oj bea, nu blev det så där djupt igen ;) Haha

Skämt å sido.. Är väldigt nöjd med det jag har just nu, livet jag lever.. Varje ny dag är ett nytt äventyr, det blir vad man gör det till :) Älskar att alltid ha något nytt att se framemot, alltid några nya planer som jag vill göra, nya platser jag kommer på att jag vill se. Funderar även på om det alltid kommer se ut så här, eller om jag kommer hitta en plats som jag vill stanna på, där jag kan bilda min egen lilla familj :) När jag får för många funderingar i mitt huvud brukar jag stoppa undan dom i min "att-tänka-på-lite-senare" mapp. Ser ut som om den mappen aldrig kommer kunna bli för full :)

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och fortsätta läsa ur min bok, och släppa alla frågor och funderingar jag har och bara vara för en stund. Snart kommer huset vara fullt av människor igen :)

P&K

Måndag

Väntans tider, ska försöka fördriva tiden bäst jag kan :) Snart kommer pappsen&co upp :) Wohoo, men en liten tur in till centrum ska jag nog hinna med, lämna matlåda till fjant(som hon glömmde totalt bort i morse när hon for upp ur sängen 10 minuter innan hon skulle gå på jobb hahaha fjant då) sen blir det att handla lite mjölk o sånt så vi har till frukostgröten i morgon :)

Haft en trevlig helg :) En massa bra åkning i backen fick vi också :) Öl på skistua, en powernap på soffa, lite mer öl, utgång på bar(t) och en massa mys :) Kunde inte varit bättre slut på helgen :)

Men just nu är det bara tomt o kallt i huset, ska gräva ner mig i en stoooorr filt med en stooorr kopp varmt te, och försöka se lite norsk(?) film.. Hmm jaja, ska försöka ta tag i det o se mer på norsk film :) Får se hur mycket av de dom säger som jag kommer att förstå, känner att jag är lite trötter faktiskt...

P&K

lördag 24 januari 2009

Fint då!

Ja nu är det fint här hemma igen :) Härligt :P När min tryckande huvudvärk äntligen hade försvunnit(tack panodil :P) Så började jag o Bea fara runt som om vi hade en raket i rumpan, hehe :) Tvättat, diskat, plockat rent, damsugit.. Ujuj, vi har allt legat i :) Så nu skiner det så fint, sen att det är lite små saker här o där det hör ju bara till inte sant ;)

Sitter o väntar på E, sen ska jag rusa iväg på jobb.. Bea får roa han bäst hon kan :) Men kom ihåg gumman INGA Foton eller videor ska visas medans jag är borta!

Lite smink på bara så man ser ut som en människa igen sen är jag redo för både besök och jobb :)

P&K

Vill ha en bättre dag idag tack!

Jaha, och vad hände med vädret?! 

Vaknar upp ur min dvala rätt sent idag, somnade in på soffan igår.. Väldigt skönt tills man vaknar upp mitt i natten och inser att man måste resa sig upp och ta sig hela vägen från soffan till sängen, som aldrig varit så lång om den är just då.. Haha, så man kanske skulle ta o sluta somna i soffan? Näää tror inte det ;) Måste även tillägga att våra soffor är grymt mycket skönare är sängarna i det här huset!

Men åter till vädret. Snöar, woohoo... Men det blåser storm ute, snart kommer det säkert börja flyga takplattor.. Hoppas att det hinner lägga sig till ro tills i morgon, ska ju bli en heldag i backen :) Ser faktiskt framemot det, lite sådär i smyg ;)

Såå, frukosten är uppäten, mitt te är urdrucket.. Ja då återstår det väl bara att börja städa det där förbannande rummet, glad över att jag inte har så stort rum :) Är nog klar på någon timme eller två, beroende på hur många pauser framför datorn jag tar, hehe :) En riktigt liten data nörd har der blivit av mig, suck.. Skärpning Emma!!

P&K