Ska ta och packa om väskan igen och bege mig till e-tuna... igen..
Middag med Sis och mys med adrian blir en bra lördag det :) Söndag fika hos kusin och träffa lilla max, måndag lunch hos farmor sen gräva ner sig i soffan och hoppas att den där skit dagen går fort..! Är jag den enda som verkligen inte tycker om alla <3-dag?! Åt helvete med hela den dagen!!
Saknar lite....
lördag 12 februari 2011
fredag 11 februari 2011
torsdag 10 februari 2011
Tänk om...
tänk om man hade kunnat spola tillbaka tiden,
tänk om man hade kunnat se in i framtiden,
tänk om man hade kunnat lära sig att uppskatta det man har,
tänk om man hade kunnat bry sig mer om saker innan dom är borta....
Det finns så många olika: tänk om...
Men hade världen verkligen kunnat vara den samma då? Hade man någonsin kunnat bli starkare som människa om man hade kunnat lyckas undvika alla fel och alla djupa hål under livets gång? Är det inte alla svåra saker man går igenom som gör att man växer?
När allt känns som tyngst, det är svårt att andas och hållet blir djupare och djupare.. det är då jag tänker på andra människor, det finns dom som har det mycket värre, som inte har någon alls, utan som är helt ensama och som måste leva livet utan någon som håller en om ryggen..
Att vara ensam skrämmer mig, det skrämmer mig så fruktansvärt mycket... Att inte ha någon att krypa ner i soffan med om kvällarna, pratab om dagen som varit, dela allt med... Men att gå och tänka så hela dagarna det får mig inte att må bättre, för inte är det väl så? Aldrig kommer jag vara helt själv!!
Tack för att ni finns där för mig när allt känns svårt <3
tänk om man hade kunnat se in i framtiden,
tänk om man hade kunnat lära sig att uppskatta det man har,
tänk om man hade kunnat bry sig mer om saker innan dom är borta....
Det finns så många olika: tänk om...
Men hade världen verkligen kunnat vara den samma då? Hade man någonsin kunnat bli starkare som människa om man hade kunnat lyckas undvika alla fel och alla djupa hål under livets gång? Är det inte alla svåra saker man går igenom som gör att man växer?
När allt känns som tyngst, det är svårt att andas och hållet blir djupare och djupare.. det är då jag tänker på andra människor, det finns dom som har det mycket värre, som inte har någon alls, utan som är helt ensama och som måste leva livet utan någon som håller en om ryggen..
Att vara ensam skrämmer mig, det skrämmer mig så fruktansvärt mycket... Att inte ha någon att krypa ner i soffan med om kvällarna, pratab om dagen som varit, dela allt med... Men att gå och tänka så hela dagarna det får mig inte att må bättre, för inte är det väl så? Aldrig kommer jag vara helt själv!!
Tack för att ni finns där för mig när allt känns svårt <3
måndag 7 februari 2011
ensam
har glömt hur tråkigt det är att vara ensam... har haft människor runt om mig så gott som hela tiden sen jag blev "lämnad", så när man väl är ensam en dag så känns det tomt och tråkigt!! längtar till jag får ordnat med flytt och träningskort, då har jag något att fylla dagarna med, promenader, simning, träning och kaffe med underbara vänner i stan... dagarna kommer gå fortare då och jag kommer kunna trötta ut mig på dagarna så det blir lättare att somna om nätterna... hatar nätter, dessa jävla långa irriterande nätterna som aldrig tycks ta slut... att somna p.ga utmattning sent om natten framför en tv är inte okej! Vill kunna krypa ner i sängen med en kopp te och en bra bok och somna för att jag känner för att vila... När kommer känslan av ensamhet försvinna??
Saknar min bebis sjukt massa :(
Saknar min bebis sjukt massa :(
Dag 1
Första frukost drinken nere... och mina damer och herrar den var riktigt god :) Kan vara för att jag tog mjölk och blandade med ( vilket det stod att jag skulle göra ) och det var mumms :D Ska bli spännande och se hur allt annat smakar under dagen ;) Ska bli kul att få testa det andra jag beställt med, men det får vänta till onsdag då jag inte kommer kunna hämta dom fören tisdag eftermiddag...
Nu blir det duschen sen ska jag sortera lite saker jag har runt om i både väskor och påsar i mammas lilla sovrum hehe, har ju som sagt saker både här, hemma hos pappa och i bellas gästrum.. ska faktiskt bli sjukt skönt att få flytta in i en egen lägenhet och slippa känna att man är i vägen för folk..! Måste hitta ett köksbord, helst ett litet större med 4 stolar... någon som har eller vet om någon som ska sälja?? :)
Puss
Nu blir det duschen sen ska jag sortera lite saker jag har runt om i både väskor och påsar i mammas lilla sovrum hehe, har ju som sagt saker både här, hemma hos pappa och i bellas gästrum.. ska faktiskt bli sjukt skönt att få flytta in i en egen lägenhet och slippa känna att man är i vägen för folk..! Måste hitta ett köksbord, helst ett litet större med 4 stolar... någon som har eller vet om någon som ska sälja?? :)
Puss
söndag 6 februari 2011
underbart....
Är det bara jag som får såna där jobbiga ord på hjärnan som jag måste säga heela tiden så fort man får chansen.. Är jätte jobbigt för man hör hur irriterande det låter men kan bara inte låta bli för det är ju sååå kul att säga det.. Och det är olika ord hela tiden, som nu har jag de här på hjärnan:
Underbart...
Fantastiskt...
Snyggt...
Och vad är det för ord egentligen?! Bara små fjantiga skit ord endå sitter dom fast i min hjärna.. Sjukt!
Ignorerar jag allt för att jag ska slippa ha ont? Är en väldigt konstig människ!!
Fynda även lite idag :D Ny snygg röd dunväst och 2 par super läckra skor för under 500,- är inte det helt fantastiskt så säg ;)
Ska läsa lite i den braiga boken jag lånade av min syster sen blir det bingolotto med mormor :D Här ska det vinnas en ny bil ;)
Beafis bilder kommer senare, orkar inte leta fram sladden till kameran :)) Puss på rumpan gumman <3
Måste även tillägga att jag haft en bra helg :) mys med bella i fredags (blev utgång med gabbarna då lilla gumman var lite trött i tryne :P) Sen tjejkväll hos mammsen i går :)
Puusss
Underbart...
Fantastiskt...
Snyggt...
Och vad är det för ord egentligen?! Bara små fjantiga skit ord endå sitter dom fast i min hjärna.. Sjukt!
Ignorerar jag allt för att jag ska slippa ha ont? Är en väldigt konstig människ!!
Fynda även lite idag :D Ny snygg röd dunväst och 2 par super läckra skor för under 500,- är inte det helt fantastiskt så säg ;)
Ska läsa lite i den braiga boken jag lånade av min syster sen blir det bingolotto med mormor :D Här ska det vinnas en ny bil ;)
Beafis bilder kommer senare, orkar inte leta fram sladden till kameran :)) Puss på rumpan gumman <3
Måste även tillägga att jag haft en bra helg :) mys med bella i fredags (blev utgång med gabbarna då lilla gumman var lite trött i tryne :P) Sen tjejkväll hos mammsen i går :)
Puusss
torsdag 3 februari 2011
En bra dag...
Började dock dagen med att försova mig men det var väl ganska väntat med stora tussar in stoppade i öronen... Väl uppe så ringde jag och ordnade med a-kassan, slängde mig i duschen sen vidare till sis och lillkillen.. Blev en tur till lager157 och kaffe hos morbror.. Blev lite fynd hemma hos honom med :P Han flyttar så ska göra sig av med massa möbler, vilket passade mig bra som behöver lite av allt :)
Blir en lugn kväll hos mammsen,, i morgon går bilen mot kattne och utgång med vackra människor :))
Den 27:e håller vi tummarna för mig då :P
Puss
Blir en lugn kväll hos mammsen,, i morgon går bilen mot kattne och utgång med vackra människor :))
Den 27:e håller vi tummarna för mig då :P
Puss
Säg hej till...
Min nya mat... Jiippiii
Nej så illa är det inte riktigt än ;) Men det ska bli ruskigt spännande och se om det verkligen ger något resultat :) Träning och hälsokost är min nya melodi :P Även kallad "ny hobby" ;)
onsdag 2 februari 2011
BEA!!
Se till att ta och komma hem snart nu föresten! :)) Kommer ta med mig en tidning till dig som du ska läsa. :P Läst den själv hela kvällen.. står massa bra skit där ;)
Pusssss
Pusssss
nu kör vi!!
Okej! Lite mer hälsokost och "gå-ner-i-vikt-skit" är beställt... Räknar med att få de senast fredag så jag kan hämta ut det fortfort.. På måndag kör vi!! Ja eller jag i alla fall :P Fick en liten mini-kick av att köpa en ny fin träningsväska (för 49,-) idag så är laddad till tusen :) Målet är väl att gå ner lite redan nu så man är någo lunda i form när man åker tillbaka till dalen en tur.. två veckor med träning och hälsoskit!! Det ska fan gå..
Och för er som har missat det skrev jag även idag kontrakt på min absolut första egna lägenhet! Spännande :) Framtiden är helt ovis men som sagt, efter regn kommer solsken, nu är det min tid, min egen tid med mig själv och min tur att få må bra... Inga mer sparkar eller slag på lilla mig... Nono, nu kör vi!!
För er som kanske är intresserade.. Mitt horoskop:
Jungfrun!
Du har 20 härliga dagar framför dig när ditt liv förflyter i perfekt harmoni. För en gång skull lyckas du vara den där tjejen som du drömmer om, och ja... Du är helt underbar. Den 20:e tvärvänder dock energierna och du kan förvänta dig att jordskredsliknande händelser utlöses! Du blir drabbad av plötslig kärlek och kan dessvärre räkna med trubbel ifrån de mest oväntade håll.
Månadens motto: "Ligg lågt och försök ändå njuta av all den positiva kärlekskraft som medföljer som en biprodukt till Mars hetta."
Vad är det?! Ska man kanske ta och boka om resan tillbaka till norge nu på engång?? ;) Skeptisk..!
Och för er som har missat det skrev jag även idag kontrakt på min absolut första egna lägenhet! Spännande :) Framtiden är helt ovis men som sagt, efter regn kommer solsken, nu är det min tid, min egen tid med mig själv och min tur att få må bra... Inga mer sparkar eller slag på lilla mig... Nono, nu kör vi!!
För er som kanske är intresserade.. Mitt horoskop:
Jungfrun!
Du har 20 härliga dagar framför dig när ditt liv förflyter i perfekt harmoni. För en gång skull lyckas du vara den där tjejen som du drömmer om, och ja... Du är helt underbar. Den 20:e tvärvänder dock energierna och du kan förvänta dig att jordskredsliknande händelser utlöses! Du blir drabbad av plötslig kärlek och kan dessvärre räkna med trubbel ifrån de mest oväntade håll.
Månadens motto: "Ligg lågt och försök ändå njuta av all den positiva kärlekskraft som medföljer som en biprodukt till Mars hetta."
Vad är det?! Ska man kanske ta och boka om resan tillbaka till norge nu på engång?? ;) Skeptisk..!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







