i väntan på Anette så roar jag mig med att ta lite kort.. Som arbetslös får man faktiskt gå med lite smink på vardagarna när man ska shopa ;) Ser förresten inte mitt hår lite rött ut? mystiskt :P
tisdag 11 januari 2011
....
Att va' söta men lika som bär vad är det o ha? Lite annorlunda är inget fel o va' Om man är av en annan sort Varför ska man kastas bort? Lite trasiga och knasiga! Är vårt trasdocksgäng Lite trasiga och knasiga! Det är vår refräng Är din näsa sned eller armen ur led och din tå är gul och blå Lappri säger trasdockan - Du är lika bra ändå Fast trasiga och knasiga! Vi sjunger vår refräng Lite trasiga och knasiga! Är vårt trasdocksgäng
En regnig tisdag
Tar och byter träningen idag till torsdag istället :) Så tar jag en tur till husnes med anette T istället :) Hon skulle in till frisören och önskade sällskap, vilket passar mig bra eftersom jag kan gå in på nav då och fråga varför allt tar så jävla lång tid!! Sen ikväll blir det en kvälls tur med anette O, skönt att få komma ut lite från lägenheten med.. Kände det igår när jag var borta några få timmar och tränade, att man behöver egen tid med...
Träningen igår blev alltså Core/Pilates.. var kul :) Lite svårt första passet när man inte riktigt kan övningarna helt, men ska nog gå fint nästa gång :) Var olika övningar med bandat Core och Pilates med boll samt stryka med hantlar.. Inte så mycket hopp och stutts men det var kul i alla fall, ser framemot att få testa på spining i morgon :D Satt utanför den salen igår och väntade, sjukt bra pepp musik spelade dom då hehe :) Och på torsdag blir det som sagt ett pass med sumba :P
Hur ska det egentligen vara, när ingenting är som man hade tänkt sig?
Träningen igår blev alltså Core/Pilates.. var kul :) Lite svårt första passet när man inte riktigt kan övningarna helt, men ska nog gå fint nästa gång :) Var olika övningar med bandat Core och Pilates med boll samt stryka med hantlar.. Inte så mycket hopp och stutts men det var kul i alla fall, ser framemot att få testa på spining i morgon :D Satt utanför den salen igår och väntade, sjukt bra pepp musik spelade dom då hehe :) Och på torsdag blir det som sagt ett pass med sumba :P
Hur ska det egentligen vara, när ingenting är som man hade tänkt sig?
måndag 10 januari 2011
Måndag
har tagit tag i garderoben... men antingen så har jag för liten garderoben eller för mycket kläder.. vilket det sista nämnda är väldigt märkligt för jag tycker att jag aldrig har något att sätta på mig!! En soppåse med kläder är nu rensat undan i alla fall.. och är det någon som vill se om det finns något intressant får dom säga ifrån innan fredag annars åker till uff-insamlingen :P Borde verkligen ta tag i mina skor med men har inte orken till det just nu...
Ska ta och sätta på mig lite varmare kläder sen ska jag trotsa regnet genom att gå in till hotellet och möta upp karln till han slutar :) Kan vara skönt att komma ut lite i friska luften och så är jag kanske inte allt för stel när jag ska träna ikväll hehe :P
Ska ta och sätta på mig lite varmare kläder sen ska jag trotsa regnet genom att gå in till hotellet och möta upp karln till han slutar :) Kan vara skönt att komma ut lite i friska luften och så är jag kanske inte allt för stel när jag ska träna ikväll hehe :P
4:00
har svårt att hitta någon ro i kroppen... Mina hjärnspöken fattar inte att dom ska sova på natten utan som blir bara värre då...
Bea du behöver inte vara orolig.. Ringer dig i morgon kväll när jag är klar med träningen, säkert runt 19.30 tiden <3
Bea du behöver inte vara orolig.. Ringer dig i morgon kväll när jag är klar med träningen, säkert runt 19.30 tiden <3
söndag 9 januari 2011
Regn och kino...
Den här helgen har bara bestått utav tv och slöa i soffan.. Rätt skönt det med men i morgon ska jag försöka få till en vardag, med träning och promenader.. kan lika gärna ge det ett försök :)
Idag har vi varit inne på bio i husens.. var trevligt :) Var verkligen längesen man var på det hehe :P var även första gången med 3D så var lite skummelt i början men det funkade väl fint :)
http://www.days.nu/bakom_kulisserna/6.php Av någon anledning började jag och K prata om folks löner som skådespelare.. Det är ju sjukt vilka summor dom för för ett ynka avsnitt på 22min!!
Nu blir det lite sen mat sen sängen.. I morgon är det Core/Pilates 55min kl 18.30 :) Ser faktiskt framemot det väldigt mycket :D Ska även testa på Sumba på tisdag och på onsdag Spining :)) Hade hoppas på att kunna boka in en gyminstruktions timme på fredag med :)
Man kan ju få drömma lite ;)
Idag har vi varit inne på bio i husens.. var trevligt :) Var verkligen längesen man var på det hehe :P var även första gången med 3D så var lite skummelt i början men det funkade väl fint :)
http://www.days.nu/bakom_kulisserna/6.php Av någon anledning började jag och K prata om folks löner som skådespelare.. Det är ju sjukt vilka summor dom för för ett ynka avsnitt på 22min!!
Nu blir det lite sen mat sen sängen.. I morgon är det Core/Pilates 55min kl 18.30 :) Ser faktiskt framemot det väldigt mycket :D Ska även testa på Sumba på tisdag och på onsdag Spining :)) Hade hoppas på att kunna boka in en gyminstruktions timme på fredag med :)
Man kan ju få drömma lite ;)
lördag 8 januari 2011
pulka och tacos
Blev årets första, eller ska man kanske skriva vinterns första? aja, vi åkte pulka idag iaf :D Var med sanna och henrik en tur och åkte pulka och stjärtlapp :P var mysigt, men man har ju glömt hur jävla jobbigt det är att springa upp för backen ju!! var mycket lättare när man var mindre ;) hehe
Sen åkte vi hem till oss och myste till det med tacos och glass till film :) Härligt fredags kos :D
Idag var även nya träningskortet inköpt, så nu finns det ingen återvändo.. 3-4 dagar i veckan ska det nu bokas in både olika pass och även gym.. yes, beach 2011 here i come ;)
Sen åkte vi hem till oss och myste till det med tacos och glass till film :) Härligt fredags kos :D
Idag var även nya träningskortet inköpt, så nu finns det ingen återvändo.. 3-4 dagar i veckan ska det nu bokas in både olika pass och även gym.. yes, beach 2011 here i come ;)
torsdag 6 januari 2011
ont i kroppen
Var ute en tur själv med Rigel igår och självklart ska sötnosen testa mig då det var första gången vi var ute själva.. Vi var ute bara en kort tur då det blåste som fan ute men ojojoj vad jag känner mig öm i kroppen idag... axlarna och rygg/skulderna skriker efter massage hehe :) Och för att göra saken bättre så gick jag upp till anette i morse när jag skulle hjälpa henne i stallet så nu värker det i benen med.. Ujuj otränad är bara förnamnet hehe :)
Så nu hoppas jag att pengarna från nav snart kommer så jag kan få köpa mig ett träningskort och få börja träna ordentligt med aerobics och spinning och annat som är kul :) ja och så klart betala av alla mina sista skulder ;) Det glömmer jag inte pappsen hehe :P
Sitter även och dricker massa iste och har saknar älskade fjant en massa!! :( Och bella-bus med!! vet inte varför men när jag dricker iste så tänker jag automatiskt på er hehe :P <3
Ska springa över till butiken och köpa ärtor och morötter som vi ska ha till middagen ikväll, emma-the-hemmafrun ordnar med mat/disk/tvätt yeeeesss jag samlar vuxenpoäng i stora högar ;)
Så nu hoppas jag att pengarna från nav snart kommer så jag kan få köpa mig ett träningskort och få börja träna ordentligt med aerobics och spinning och annat som är kul :) ja och så klart betala av alla mina sista skulder ;) Det glömmer jag inte pappsen hehe :P
Sitter även och dricker massa iste och har saknar älskade fjant en massa!! :( Och bella-bus med!! vet inte varför men när jag dricker iste så tänker jag automatiskt på er hehe :P <3
Ska springa över till butiken och köpa ärtor och morötter som vi ska ha till middagen ikväll, emma-the-hemmafrun ordnar med mat/disk/tvätt yeeeesss jag samlar vuxenpoäng i stora högar ;)
måndag 3 januari 2011
länge sen nu...
vet att min uppdatering suger jappjapp...
Firade lilla nyårsafton med fröknarna pedersen i torsdags, det var trevligt :D Fick äntligen träffa min älskade fjant som jag inte sett sen 2 månader :) Fick tog en middag på bocca sen blev det drinkar på det, mysigt :) Och som vanligt när jag ska åka någonstans från bergen så går det inte alltid som jag tänkt.. bussen jag skulle ta var tydligen inställd, och hade varit det sen augusti, hmm då kanske det är på tiden att ta bort den från deras sök sida kan man ju tycka.. jaja fick ju lite extra tid med min darlo samt en lunch med bjarte :)
Nyårsafton firades med familjen ramski. Var god mat och trevligt sällskap :)
Nu är det tillbaka till vardagen, mitt arbetslösa liv ha börjat.. Och jag ska väl ta tag i kaoset här hemma! Har varit ute och gått en timme faktiskt :) Skönt men det snöade en massa :P I morgon blir det en liten tur med anette omvik och på onsdag en tur ut med hästarna tillsammans med andra anette :P
Ja jag ska nog kunna hålla mig sysselsatt ett tag :) Fick ju även alla säsonger av skärgårds doktorn av älskling i julklapp så den ska jag plöja igenom när han jobbar kvällar tänkte jag :))
I veckan kommer ju bjarte hem för hela 3 veckor så har bokat in mig på en massa kaffe hos honom hehe :) Hoppas nu att snön ligger ett tag så vi kan ta oss ut i backen en tur :)
Nej städning nästa!! Pepp musik ska på :)
Firade lilla nyårsafton med fröknarna pedersen i torsdags, det var trevligt :D Fick äntligen träffa min älskade fjant som jag inte sett sen 2 månader :) Fick tog en middag på bocca sen blev det drinkar på det, mysigt :) Och som vanligt när jag ska åka någonstans från bergen så går det inte alltid som jag tänkt.. bussen jag skulle ta var tydligen inställd, och hade varit det sen augusti, hmm då kanske det är på tiden att ta bort den från deras sök sida kan man ju tycka.. jaja fick ju lite extra tid med min darlo samt en lunch med bjarte :)
Nyårsafton firades med familjen ramski. Var god mat och trevligt sällskap :)
Nu är det tillbaka till vardagen, mitt arbetslösa liv ha börjat.. Och jag ska väl ta tag i kaoset här hemma! Har varit ute och gått en timme faktiskt :) Skönt men det snöade en massa :P I morgon blir det en liten tur med anette omvik och på onsdag en tur ut med hästarna tillsammans med andra anette :P
Ja jag ska nog kunna hålla mig sysselsatt ett tag :) Fick ju även alla säsonger av skärgårds doktorn av älskling i julklapp så den ska jag plöja igenom när han jobbar kvällar tänkte jag :))
I veckan kommer ju bjarte hem för hela 3 veckor så har bokat in mig på en massa kaffe hos honom hehe :) Hoppas nu att snön ligger ett tag så vi kan ta oss ut i backen en tur :)
Nej städning nästa!! Pepp musik ska på :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


