måndag 6 december 2010

15

Fyndat på netthandeln :P Massa fina julklappar till familjen o bea för en liten peng :) Härligt :)

Nu ska jag ta och försöka sova lite, upp vid 11 i morgon för att hinna med både nav och kaffe med tina innan jobb kl 14.. Nu vecka, nya möjligheter... Och ännu en dag närmre den 20:e :D

Satt även ikväll och försökte finna ut hur jag ska ta mig till och från flygplatserna i bergen och i sthlm, är ett jävla pussel.. hoppas på att det inte är någon snö den 23:e för då kunde karln köra mig, och så kommer mammsen o elin och hämtar mig på arlanda.. Men resan tillbaka till norge är lite svårare.. Flyget går kl 7 på morgonen från arlanda.. När måste man cheka in?? Finns det någon "slut" tid där eller, menar stänger dom för inchek 1 timme innan eller senare?? Skulle behöva veta det :P Så om någon av er vet det kan ni väl kommentera ett svar ;) Puuussss på er <3

Natta

söndag 5 december 2010

trött och hungrig

Varit vaken i hela 3h nu faktiskt, woohoo ;) Var skönt att inte behöva vakna av någon klocka idag, sovit som en gris hehe
Men borde väl försöka sätta på mig lite kläder och gå och köpa lite mat skulle jag tro, affären stänger nu vid 18 så får bli en kebab i stället, funkar fint för mig :P Sen får vi se när lilla Tina är klar med allt hon ska göra så jag kan åka upp till henne och slö kolla på film resten av kvällen :)

En vecka kvar nu tills jag får åka hem igen, har jag kanske nämnt det förut?? ;)

sova

ja jag borde nog ta och sova lite... men svårt att finna ro i kroppen... Blir inte bättre av att prata med en full karl där hemma som inte vill annat än att jag kommer hem nu ( ja jag vet att min fantasi och mina hjärnspöken drar iväg ordentligt ibland men det är inget ja kan göra något med!!) En vecka känns långt borta nu, ännu mer gör 16 dagar det! Jajaja men nog om deeeet, slut tjötat!

Natta <3

16

I'm all alone and I need you now!!


Har jag sagt förut att jag hatar helger? Och vet ni vad?! Jag säger det igen. JAG HATAR HELGER Tankarna snurrar och klumpen i magen växer med timmarna av tystnad... det är den där tystnaden som gör mig skeptisk och orolig, hjärnspöken spelar upp massa olika filmer med alternativ av vad du gör just nu.. Känner mig ensam och tom.. Det är som om jag skulle hoppa från något högt utan något att ta emot mig med, jag lämnar allt till dig och jag hoppas verkligen att du inte gör något dumt just nu. Att du tänker på mig och saknar mig lika mycket som jag gör med dig..

lördag 4 december 2010

mööösssaaa

Min nya snygga mössa ;) 

Och mitt äckliga risiga hår...

O så klart mitt vanliga klassiska ta-kort-utseende ;)

julbord #2

Yes, då hör vi igen.. Suck, låt den här kvällen gå fort! 150p julbord ikväll igen, och jag bara hoppas på att folk inte kör någon grisfylla... Kommer oavsett bli mycket att rydda och diska så blir en lång dag/kväll på mig skulle jag tro. Ledig i morgon och inte en aning om vad jag ska göra.. dra täcket över huvudet och hoppas att det snart är den 12? Låter som en idé ;)

Pengar kommer in på kontot... Och dom åker ut igen... Suck :( Hatar att betala räkningar och skit, men nu är det mesta klart.. Fick betala av till lite till pappsen med, hyran för januari är redan överförd och flygbiljetter hem och tillbaka är betald.. såååå dom sista små kronorna får väl gå till bensin hem nästa vecka haha :P Äsch, ska inte klaga. finns dom som har det värre. pengar kommer nya som en viss skoog alltid säger ;)

Och resan till st:anton är här med avbokad :( Tycker det är lika tråkigt som alla andra, men har inte så mycket att välja på.. Uppsägelsen kom lika oväntat för mig, så utan jobb blir det svårt att få ihop pengar till en resa :( Men st:anton finns ju kvar, så det får bli ett annat år! :)

Skulle ha tagit mig en tur ner till sentrum, men då vet jag att jag köper massa onödiga saker för pengar jag inte har.. så skiter i det! Är shopping förbud för mig nu ett tag framöver.. måste få upp ekonomin igen! Usch avd tråkigt det här inlägget blev :/

17

Fredags nöjet bli south park... det är bra tv de ;)

Mina gäster på hotellet bestämde sig för att avsluta kvällen kl12 för att åka till pers. Underbart sa jag hehe :) Stängde sjuukt fort jag sprang upp till lägenheten.. Skönt!! Ont i huvudet och trött i ögonen.. Så blir väl att hoppa i säng snart :)

Blir ingen tur hem på söndag :( Måste jobba på måndagen i alla fall.. suck, så får fint vänta till den 12:e.. då börjar jag kl 12, vilket innebär att jag säkert kan gå senast 18, så då åker jag hem för några dagar... sen är det bara 5 dagar till på jobb så är det julferie :D

Är inte så mycket mer intressant att skriva.. Bokat hemresa dock.. kommer landa 18.00 den 23:e... och åka tillbaka 07.00 den 30:e... Blir skönt med en veckas semester :) Sen blir det middag i bergen och utgång den 30:e och nyttår ska firas med karln och hans familj...

torsdag 2 december 2010

19

Några timmar senare och vi är äntligen klara på jobb. varför är det alltid några stycken av ett helt sällskap som ska envisas med att sitta kvar i lokalen flera timmar efter de andra här gått? Är det enbart för att jävlas med personalen som bara vill hem?! Gud ge mig styrka!!

En vanlig kväll på jobbet..

J(jag)- Sååå önskar vi något mer att dricka eller är ni förnöjda här? Stttoooorrt falskt leende på
G(gästen)- Jooo man kanske skulle ha en irish till, och en conjak, ja och ta en GT och en aguavit när du endå är i farten!! Höhöhö
J- hahaha ja men absolut visst ska jag ordna det, någon mer som vill ha något annat att dricka??!!
(ingen säger något och bara ser dumma ut... så då går jag)
Kommer in med beställningen och genast vill då någon annan ha något mer, trots att jag har frågat 10 000 gånger.. och så håller det på hela kvällen!! What a fuck?!

FG(Full gubbe)- Scheena schööötnos... Kansskje man sckulle ha sig en whischskey till höhö
J- Säger- haha ja men kanske du skulle det ja (tänker: Men för i helvete gubb jävel!! Det är väl klart som FAN att du inte ska ha det!! Ska farbror kanske sätta på sin hörapparat så han hör lite bättre?!)

Är det svårt att förstå att jag börjar bli bra trött på fulla människor, irriterande gäster som inte fattar när man säger fint att köket har stängt, dumma ungdomar som tror sig veta allt, få lov att skrapa av andras matrester samtidigt som man får hälften på händerna, höra på dåliga svensk-vitsar och behöva le när man bara till be personen dra åt h*lvete!!

19 dagar kvar :)) Ja kan se slutet på tunneln ;) 

onsdag 1 december 2010

nya strumpor och massa kaffe

några kaffe koppar senare är jag i lägenheten en tur igen för att skifta till jobbkläder.. Fick bli en snabb shopping med, var tvungen att ha en mössa och ny dagkräm.. Är allt för kallt (-22) att gå utan.. och alla andra mina är i rosendal.. där gör dom ingen nytta nu men va fan, jag flyttar ju snart tillbaka :P Meeen fick mig lite kaffe med bjarte med, var bra trevligt :) Inte allt för ofta man träffar honom dock för när jag väl är hemma så är han oftast ute på sjön.. men nu är det inbokat en liten glögg afton på söndagen (om det nu blir så att jag kan åka hem en liten tur :P )

Bjuder på lite bilder på min nya snygga mössa senare ikväll :)

20

1 december :) Nu äntligen börjar det gå åt rätt håll ;)

Ska hoppa in i duschen för att sen ta en tur ner till sentret. Måste köpa strumpor haha :P Jaaa mina är smutsiga, och jag har ingen tvättmaskin, så de jag verkligen behöver tvättar jag för hand, ja eller köper nytt ;) Ska även träffa bjarte en tur som är här omkring och hälsar på lite folk..typiskt att han inte ska åka tillbaka på söndag morgon, hade jag kunnat åkt med honom.. men men..

Och ingen chokladkalender har man fått i år.. pappa?? vad hände där?? ;)

Puusssss