fredag 8 oktober 2010

gammal och grå..

Skiter i soffan ikväll och tar min fina vän "flaskan-med-vin" under armen och går upp till tina en tur.. Blir galen av att sitta och glo i väggen och grubbla flera timmar i sträck!

Orkar inte med fylle snakk!! Vad med att vara nykter kanske?! Små bitter över skit saker just nu, men för mig betyder det endå något..

Pluss poäng till duktiga mig som gick ner och gymade innan jag började jobba i morse, wohoo :P

Snakkes!

Barskola??

Hmm var länge sen nu man pratade om det, men när jag gick in på min älskade fjants blogg och såg så blev man ju inte dåligt sugen på att bara görat!! :D Så bea, vi gört va?! :D

Gött snack ;)

torsdag 7 oktober 2010

Pepp-talk :))

Efter en seg dag och en lite frustrerande kväll så behövde jag allt lite uppmuntring.. Känns skönt nu när jag fått prata av mig lite både till bea och linda.. haha linda fick mig att skratta så jag nästan grät, den kvinnan är galen :)

Nu ska jag slänga på ett sista avsnitt av O.C sen får det allt bli sängen... Jobb i morgon från kl 12.. hoppas på lite fler timmar än idag men men.

Ny diet på börjas lite sakta i morgon, går all in med måndag som start, har inget att förlora (förutom lite fett ;P) Så nu jävlar ska det bli lite diseplin och jag håller tummarna för att det kommer funka :D Vem vet, kanske tar en tur ner till gymmet efter jobb i morgon, hade varit nice faktiskt :)

Håll tummarna för mig nu och ge mig lite pepp-talk varje gång ni pratar med mig :) Vill verkligen vara finare (och smalare) till fina adrians dop, är en stolt moster, men ska fan va snygg oxå ;)

Natta

Efter regn kommer sol...

Sjukt konstigt höst väder :) igår regnade det och blåste sjuuuukt mycket... men nu på morgonen så skiner solen och det är så gott som vindstilla hehe :) Som alltid när det är fint väder så ska man så klart jobba tidigt.. 11 börjar jag idag, så har precis slängt i mig frukost och ska ta på mig ett ansikte sen ska jag stuttsa vidare ner till jobbet...

Det var en väldigt konstig känsla igår efter jobb, att inte sätta på sig mössa och vantar sen börja gå upp till lägenheten på golbergsgutu.. Som jag saknar den lägenheten!! Helt perfekt storlek och ack så fin, perfekt ute plats och underbara hyresvärdar!! Bea, hur kunde vi flytta därifrån??!!

Snakkes <3

O.C

Det kan inte vara bra för mig någonstans att kolla på den serien! Gråter till varje avsnitt, inte konstigt att jag alltid för ont i huvudet efter jag sett på den :P
Nu har jag iaf bara sista säsongen kvar, ser framemot det hehe :P Men måste spara iaf 3 avsnitt så jag har att se på tåget hem måndag natt... Ja på tal om tåg, om någon vänlig själ känner för att boka en biljett till mig så är dom varmt välkommna till att göra det ;) Kanske kan rycka tag i någon i kön på kiwi, blinka på med mina bambi ögon och se om personen smälter?? (dock tror jag att det blir mer det motsatta hållet, att personen undrar vad det är för fel på mig och om jag har tagit alla mina lugnande som jag ska..)

Men nu är det natta.. Dock inte alls trött, väldigt pigg om du frågar mig! Men det går inte serru, klockan ringer om 7.5h igen så skärpning Nilsson!!

Bjuder på lite (o)seriösa bilder nu när jag endå är på humör för det ;)

Nattttaaaa <3





onsdag 6 oktober 2010

Regn...

Massa regn och blåst.. och jag som behöver springa över till affären men har inget paraply! jaja, kan vara trevligt att gå i regn ibland :) Ska väl ta och springa iväg snart då så jag kan komma hem fortare :P Ska köpa lite te, knäckebröd, honung.. Hmm kanske till och med ska unna mig lite glass? :P Budgeten är ganska minimal men ska nog kunna skrapa ihop så jag till o med har råd till toapapper haha :P ;)

Sen ska jag slänga mig i soffan och se på de 3 sista avsnitten av säsong 3 på O.C :D Är helt sjukt beroende av den serien just nu :))

Ska försöka ta mig i säng rätt tidigt, vill komma upp runt 9 i morgon, så jag hinner iväg och ordna med lilla adrians dop present :) Den blir dyr sis komihåg det ;)

Puusssss

Gol

Nu är klockan mkt och jag ska försöka slänga mig i säng.. alltid lite svårt att finna ro när man rest hela dagen men måste väl försöka.. Var med blandade känslor jag gick från tågstationen upp till eidsgård... Men känns bättre nu när jag fått prata av mig lite med FinaTina i några timmar :) I morgon kör vi :P

Natta

tisdag 5 oktober 2010

Bergen

Det är grått och det regnar... Och jag älskar den här byn :) Sitter ¨på ett café och andas in storstads luften så mycket jag kan innan jag sätter mig på tåget mot gol (och lite friskare luft utan massa avgaser och sjukt mkt folk) Är inne på min andra kaffe och har till och med unnat mig en liten kaka, hela 50,- har jag gjort av med sen jag kom hit, ja pluss 40,- till förvaring av min väska som jag inte orkade bära runt på! Önödiga pengar nu när jag tänker på det så här i efterhand men inte mycket att göra åt nu...

Sen hur jag ska få ihop till reskassan hem igen det är en annan historia, då blir det inte att unna sig något gott till kaffet, ja blir nog ingen kaffe över huvudtaget skulle jag tro.. jaja men snart ramlar pengarna in igen på kontot och då behöver man inte tänka så mycket på det igen :) Och ny dator har jag ju köpt så det enda jag behöver lägga pengar på den här månaden som kommer är ju nya bromsar och broms skivor till bilen, suck.. Inget är gratis :(

Ska se om jag kan få min lilla kaka till att räcka iaf en timme nu så jag slipper köpa något mer innan jag ska gå till tåget hehe :P Nu kom snål emma fram igen ;)

Att resa kolektivt är inte riktigt min grej kanske men man vänjer sig väl kan jag tro, börjar med att ipoden inte vill spela min musik för den är knas, måste omformatera hela skiten, vilket man måste ha ett snabbt och bra internet till för (vilket jag absolut INTE har!) Sen får jag så klart en stor tant framför mig på bussen som fäller ner sitt säte så hon ligger i mitt knä hela resan (3h!!) till Bergen från Rosendal, INTE OKEJ! Så nu fattas det väl bara att jag kommer få en tjock, äcklig, stinkade gubbe brevid mig på tåget som tycker min axel ser mycket behaglig ut att sova på från Bergen till Gol... Gud ge mig styrka!

Är väl tur att det finns lite trevliga människor här i världen, hon som jobbar på fiket låter mig låna lite av deras el så min dator har 100% batteri så jag iaf kan kolla lite på The O.C på tåget.. Tackar tackar :)

Nu ska jag stoppa tillbaka näsan i boken som jag började på och hoppas tiden vill gå lite fortare :) Är sjukt nyfikenpå hur lägenheten ser ut :D Ska försöka ta lite bilder med min kamera (som jag nu kom på att jag glömt hemma så klart!) eller min webcamera, ja elller mobilen så ni kan få se hur lilla jag kommer bo var och varannan vecka :)

Hoppas även mina pengar från nesbyen ramlar in snart (snart 1 år försent!!) Så kanske det kan bli en tur till stavanger med älsklingen nästa helg :)

Ha de!

måndag 4 oktober 2010

Då var det dags....

I morgon går bussen mot bergen.. Det lilla tråkiga är att jag måste vänta i bergen mellan 13 och 16.. jaja men det ska väl gå fint :) Får ta en liten tur ner till bryggan och sätta mig med en kaffe :) Bea-fis jobbar annars hade jag kunnat lekt med henne ju! :( Ska se om det inte blir billigare att köpa ett busskort/månadskort.. Måste höra med Fjant hur hon gjorde :) Kortet är beställt men måste ladda det oxå.. Ska se vad resan i morgon kostar..

Så nu är det väl på tiden att börja städa och packa skulle jag tro, men orken fínns inte riktigt där.. Ska verkligen försöka att hitta den nu, har lovat pojken att det ska se fint ut här hemma när han kommer hem efter jobb vid halv 5...

Näe nu tar jag mig i kragen och försöker ordna lite!!

Hör säkert av mig i morgon igen :)

fredag 1 oktober 2010

1 oktober

Nu är det verkligen höst.. Det känns i luften, den är frisk på något konstigt sätt :) men när jag gick till jobbet idag så kände man fortfarande att solen värmde lite, alltid härligt det med :)

I morgon går jag på mitt sista pass på hotellet, blandade känslor men kommer bli bra :) Är på tiden att gå vidare!

Nu är det snart sängen, klocklan står på rigning 06.00, är frulle sen lite vila mellan 12-18 sen på igen till stängning..

Blir till att mysa med karln och sessan söndag, måndag medans tisdagen går åt till att ta mig till gol med buss och tåg.. Ställer bilen kvar i Rosendal, är inte speciellt sugen på att köra uppe på hardangervidda nu när snön har börjat komma där uppe.. Så blir till att pendla, men kommer bli rätt skönt att slippa köra :P

Snart får jag komma hem och träffa familjen och vännerna där hemma igen <3

Natta...