söndag 19 september 2010

Tillbaka upp i sadeln igen??

vet att klockan ær mycket, hmm ca 01.00 och att min tlf kommer ringa før att væcka mig om 5h men kan inte bara lægga mig ner och sova efter en kvæll på jobb.. men snart ska sminket av och sovklæder på sen blir det att nanna kudde.. Karln ær ute på krogen i kvæll så håller tummarna før att han inte væcker mig nær han ramlar in genom dørren om några timmar, suck :/ Då ska jag gøra hans bakis dag till ett helvete mohahaha (ett diaboliskt skratt kommer upp ur min hals :P)

Nog om deeeeet.. kanske ska få komma mig upp i sadeln igen om en snar framtid :P Wohoo, børjat prata med en tjej som har två hæstar hon behøver lite hjælp med och jag ær mer æn lycklig :P Bor inte alls långt hærifrån heller vilket ær perfa!! Nu som jag kommer vara ledig varannan vecka måste jag ju ta och skaffa mig en hobby før att inte børja klættra ikapp med sessan i gardinerna ;) (hehe vilken syn det hade varit)

jaja, hær kan jag inte fortsætta sitta och uggla.. Sængen næsta!!!

P&K

lördag 18 september 2010

Ny design :)

Haha, ja eller blev väl bara en ny bild och ny rubrik men det är ju bättre än inget :P
Ska ska och sätta på mig lite kläder ist för min sköna morgonrock, och ta och gå till butiken och köpa lite mat.. Börjar jobbet kl15 idag, så blir säkert inte senare än 12 kan jag tro för har frukost i morgon!

Halsen börjar klia mer och mer men hoppas jag kan klara mig undan en ordentlig förkylning! Ska köpa på mig lite kanjang och dricka te med honung hela dagen så ska det nog bli bra snart :) Kan kanske ha något att göra med att jag gick hem i lördags natt med bara strumpbyxor och ingen halsduk :/ Hmm jaja, man lär sig av sina misstag, nästa gång ska jag packa ner vantar och mössa hehe :)

Frukost??

P&K

fredag 17 september 2010

Vaniljbulle och playstation move...

Medans jag var huslig igår och bakade vaniljbullar så lekte pojken med den ny inköpta playstation move.. Är nästan det samma som nintendo wii..
Testade på det lite själv igår men får prova de roliga spelen en annan dag :)

Ska snart ta och göra mig klar för jobb, blir att börja 18 ikväll, helt ok eftersom jag egentligen inte orkar jobba ;) Hoppas på en rätt lugn kväll, det lär väl märkas :))

Snart börjar vi få ordning på saker här hemma, mycket av kartongerna är uppackade och det känns så skönt :)

Nu springer tiden iväg, snakkes :)

torsdag 16 september 2010

Bloggtorka....

Ja det är väl bara förnamnet..!!
Men känns inte som om jag har något att skriva om längre... Jobbar, sover, äter, skiter... Thats it!

Bara några fjuttiga veckor kvar nu innan det blir till att säga adjö från nuvarande jobb och ta ett kliv bakåt men endå två fram i rätt riktning :P Ser framemot att få komma tillbaka till eidsgård med alla härliga människor och få vara en i "gänget" igen :))

Bea din tönt!! Kom hit :( Nästa söndag är jag ledig, har pengarna ramlat in på kontot vill jag ta en tur till dig :P Äta lite sushi och gå på akvariumet kanske :) Love ya babbeee <3

Mindre än 2 månader kvar innan jag får komma hem igen och träffa familj och vänner, längtar :)

Nu är det väl natta kan jag tänka mig.. Ledig i morgon och ska försöka hinna med lite av allt.. Ska baka vaniljbullar :D Wohoo

Puss och Kram

onsdag 8 september 2010

Onsdag....

What to doooo?! Måste ta tag i min garderobe idag, før mycket skit i den kan jag lova.. Så blir att rensa ut bland klæder och skor som inte anvænds længre, jobbigt men måste gøras! Och då finns det mer plats åt allt det nya oxå ;) hehehe

Bestællde hem en liten ny dator igår, va vældigt bra pris på den, och 9.5h batteritid, ja tack :) Skønt att ha nu nær jag ska børja bli en pendlare varje vecka ;) Ska låta någon data intresseras ta en rænsning på min gamla burk sen ska mamma få ta den, inget fel på den :)

På søndag ær ingen vanlig dag før då ær det min fødelsedag :) Var ute och såg på vædret och så klart ska det fina vædret førsvinna till helgen och det ska bli regn lørdag och søndag :( Typiskt!! Vi som skulle ta en tur på fjællet och fiska och plocka blåbær/kantareller.. Ska man nu hitta på?? :(

Jobb ikvæll, så ska væl førsøka få arlset ur soffan snart och gøra något av dagen :P

Hadet

onsdag 1 september 2010

Tillbaka till verkligheten...

Sitter och førsøker samla krafter till att orka gøra mig klar før jobb.. Uff, inte alls sugen på att børja jobba igen.. Resan hem slet på en riktigt ordentligt kænner jag nu i efterhand, lite før lite sømn och lite før många timmar i bil!
Jaja, efter någon dag ær væl allt tillbaka igen :)

onsdag 25 augusti 2010

Semester!

Kan inte beskriva hur skönt det var att stämpla ut från jobbet och veta att jag inte behövde stämpla in fören om 20 dagar igen, härlig känsla :) Nu är jag mitt uppe i min lilla semester, om en vecka ska jag vara tillbaka på hotellet och jobba som om ingen semester har varit.. Skjut mig!! Men det ska vi inte tänka på nu, för just nu har jag faktiskt fortfarande semester :))

Sitter nere på öland i stugan, är lite tråkigt med vädret, blåser storm ute :/ Men vi har gjort det bästa av situationen... Vi har haft fint väder, låg på stranden häromdagen och brände våra ryggar hehe.. Hunnit med en tur till borgholm och ätit på lammet och grisen.. Igår tog vi bilen till kalmar och shoppade kläder, älskart! Blir en hemfärd till k-holm i dag eller i morgon, vi får se :)

På fredag får jag chansen att träffa hela härliga släkten :) Bjuds på middag hemma hos faster och farbror så ska bli kul :) Kan tänka mig att både den ena och den andra kommer fråga om karln där hemma hehe :)

På ett sätt ska det endå bli skönt att komma hem igen och få ordning på vårat hem.. Upp med hylllor, packa upp kartonger, ordna med blommor(som katten inte kan äta upp :P), sätta upp alla tavlor och foto ramar som vi har köpt :) Kommer nog bli fint eftersom, slänga ut soffan hade inte varit fel ;) Köpt en ny lite mindre så hade vardagsrummet blivit dubbelt så stort :) Har massa ideér :P

Ska ta och äta lite frulle nu och läsa vidare i en av mina bra böcker :P

Snakkes <3

onsdag 11 augusti 2010

Shop til you drop...

Vet dock inte hur det stavas men det ger jag F i før det ær min blogg ;)

Om några dagar så kommer den hær lilla skønheten komma, ska bli spænnande att øppna nær jag kommit hem till pappsen.. Hær ska det fotas :D


I morgon går vi på sista rækbordet, æntligen ;) Har fortfarande lite halv panik før att inte lægenheten ær klar ænnu men får jag køra det sista i morgon så har jag ju torsdag och fredag på mig att stæda.. Borde gå fint de :))

Nu ska jag ta och lægga karln och mig sjælv så vi kommer upp rætt så skapligt i morgon :)

Natta <3

söndag 8 augusti 2010

1 vecka kvar...

Snart äntligen får vi ta oss en sen men väldigt efter längtad semester :D Blir kanske inte precis som vi har tänkt oss så klart, så är det väl alltid när vi ska hitta på saker att göra?! Men vi gör så klart det bästa av situationen, så länge vi är tillsammans allihop för några dagar så är jag mer en nöjd :))

Saknar familjen ännu mer nu när jag vet att jag snart får träffa alla igen, uff jobbig känsla de där men har ju valt det själv så bara att bita ihop och ta vara på dagarna jag får :)

Packningen är i full gång nu, har mer skit än jag tror men ska ju inte så långt den här gången :) Sambo faktiskt! På riktigt, tufft :P Håller alla tummar och tår för att det här ska gå bra ;)

Pappsen o carole var är på några dagars besök oxå, allid trevligt.. Min älskade bebis blev matad som aldrig för hehe Den lilla tjockisen där ;) Vi fick oss en tur till Bergen i torsdag, blev en tur inom IKEA, I looooove! Många saker blev det och pengar gick det på men va fan, det är de värt :)

Ikväll blir det jobb med fina Ida sen frukost i morgon, uff men ska väl gå fint :) Har jag hela kvällen i morgon och hela tisdagen på mig att packa det sista och städa lägenheten.. Ska bli skönt när allt är klart :)

Bjuder på lite bilder, är ju inte allt för ofta ;)


onsdag 4 augusti 2010

Wake me up when semptember ends

Sitter hemma och laddar batteriet inför säsongens näst sista räkbord! Är tur det snart är slut för annars hade vi alla nog spytt på skiten för eller senare! Ikväll kommer även lilla pappsen och carole på besök, trevligt :)) Vi tar en tur till bergen i morgon och turistar lite, äter sushi och köper garderob och badrummskåp :P

Ser ut som om jag får lov att bli kvar på hotellet över vintern med, suck men men.. bara att bita ihop, är väl endå bättre det än att vara arbetslös kan jag tänka mig.. Och så håller vi alla tummar och tår för att det blir hurtigruten till februari :P

Ska ta och ringa lilla mammsen innan jag ska på jobb med, men först blir det nog att vila en halv timme efter maten ;)

P&K