Och så är det tillbaka på jobb, uff.. Men ska väl gå fint kan jag tro :) Jobbar lör,sön och mpn sen fri igen tis ;) Sen är det faktiskt bara 3 arbetsdagar kvar, sjuuuukt vad fort tiden har gått!!
Fick inhandlat lite nya små saker igår, Looooooove it! ;) Blev bara.... ett par nya korta jeans shorts, en grå kort kavaj, en klänning, en ny bikini, ett par strumpbyxor.. Ja bara nödvändiga saker :P Kommer bli skit snyggt allt när jag har blivit brun och fin ;) Tänkte glassa på Kenneths båt i sommar ju ;) Ska försöka hjälpa Sötnos och få den fin igen :) Även om jag inte kanske just kan hjälpa till med allt så är jag ett trevligt sällskap då hihi :P
Fick mysa lite med Tina och hennes prinsessor i går med :) <3 Har bokat in en liten vinkväll på fredag.. Jobbar så klart fram till 23 men kan ju ta ett litet glas eller två efter det :) På lördag ska vi bara packa in i bilen och köra till Rosendal inte allt för sent så har inte något annat som måste hinnas med :)
Ska göra mig klar för att jobba lite nu :))
lördag 24 april 2010
fredag 23 april 2010
Fredag
Och ännu en fri dag ;) Niiice, älskar att vara fri hehe :P
Vaknade upp i morse vid 9, hade så konstiga drömmar så kunde inte somna om... Sen var älskade Sambo vaken så kunde lika gärna gå upp och bubbla lite med henne. Har fått tvättat lite lakan och sängkläder och städat skåpen på badet, rätt så flink då :P
Ska ta och göra mig klar för att åka ner till sentrum och möta upp bea :) Ska kolla på en klänning, hoppas på att vi ska äta lite mat hehe ;) Och sen ska vi sola då :P Bara en vecka kvar på jobbet nu ujuj..
Har inte ens börjat jobba med nya jobbet och är redan fundersam över hösten och vintern.. Vad jag ska jobba med, vart jag ska bo, vad jag ska göra... Har en liten ide o mitt lilla huvud hehe ;) Men det beror helt på om Kenneth och jag fortfarande är sammen eller inte.. Så klart hoppas jag ju på det men mycket kan hända under sommaren som man inte räknar med...
Men låt oss säga att vi faktiskt tycket lika mycket om varandra fortfarande och verkligen inte kan ha ett distans förhållande.. Och som jag tror så kommer jag aldrig klara av att bo i rosendal i höst/vinter utan att fundera över att hoppa i havet ett x-antal gånger.. Verkar vara en sjuuuukt deprimenade plats med all blåst och allt regn ( nu kanske det inte alls är så men det är i alla fall vad jag tror hehe) Såååå tralalaaaa, en smartsmart ide för att båda ska bli glad, ja för karln kommer väl aldrig tänka tanken att flyttta, suck!! ;) <3

Varför inte jobba på en båt?! :D Får två veckor på, två veckor av, perfa :D Min nya smarta ide känns super! Undra hur länge det kommer ta innan jag kommer på en ny haha :D
Vaknade upp i morse vid 9, hade så konstiga drömmar så kunde inte somna om... Sen var älskade Sambo vaken så kunde lika gärna gå upp och bubbla lite med henne. Har fått tvättat lite lakan och sängkläder och städat skåpen på badet, rätt så flink då :P
Ska ta och göra mig klar för att åka ner till sentrum och möta upp bea :) Ska kolla på en klänning, hoppas på att vi ska äta lite mat hehe ;) Och sen ska vi sola då :P Bara en vecka kvar på jobbet nu ujuj..
Har inte ens börjat jobba med nya jobbet och är redan fundersam över hösten och vintern.. Vad jag ska jobba med, vart jag ska bo, vad jag ska göra... Har en liten ide o mitt lilla huvud hehe ;) Men det beror helt på om Kenneth och jag fortfarande är sammen eller inte.. Så klart hoppas jag ju på det men mycket kan hända under sommaren som man inte räknar med...
Men låt oss säga att vi faktiskt tycket lika mycket om varandra fortfarande och verkligen inte kan ha ett distans förhållande.. Och som jag tror så kommer jag aldrig klara av att bo i rosendal i höst/vinter utan att fundera över att hoppa i havet ett x-antal gånger.. Verkar vara en sjuuuukt deprimenade plats med all blåst och allt regn ( nu kanske det inte alls är så men det är i alla fall vad jag tror hehe) Såååå tralalaaaa, en smartsmart ide för att båda ska bli glad, ja för karln kommer väl aldrig tänka tanken att flyttta, suck!! ;) <3

Varför inte jobba på en båt?! :D Får två veckor på, två veckor av, perfa :D Min nya smarta ide känns super! Undra hur länge det kommer ta innan jag kommer på en ny haha :D
torsdag 22 april 2010
:))
Det e jaddi me rart koss det kan gå te.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, e eg varm og heit,
for du e den finast eg veit.
I granskande skin frå ei gatelykt,
æ 'kji alt like trygt.
Og spør du meg no, bi eg heilt i beit:
Koffår den finast eg veit?
Men når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Kor eg henta alt motet frå
Kan'kji eg forstå.
Men ein ting veit eg klart og greit:
At du e den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Nei, at eg skulde ha slik tur, det e'kji te å tru!
Når alt va slutt, og e skull gå, ved døra der stod du!
Det e jddi me rart koss det kan gå te.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, e eg varm og heit,
for du e den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, e eg varm og heit,
for du e den finast eg veit.
I granskande skin frå ei gatelykt,
æ 'kji alt like trygt.
Og spør du meg no, bi eg heilt i beit:
Koffår den finast eg veit?
Men når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Kor eg henta alt motet frå
Kan'kji eg forstå.
Men ein ting veit eg klart og greit:
At du e den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Nei, at eg skulde ha slik tur, det e'kji te å tru!
Når alt va slutt, og e skull gå, ved døra der stod du!
Det e jddi me rart koss det kan gå te.
Tenk at du går i lag med meg.
Og om det blæs kalt, e eg varm og heit,
for du e den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Å når dyna varmar kring oss båve to
i mørke natta,
ska eg kviske i øyra ditt og svara på
koffår du æ den finast eg veit.
Torsdag
Mitt 200:e inlägg woohooo ;)
Sitter och ser mig omkring i våran så gott som ner packade lägenhet.. Vi har fått mycket gjort men endå känns det som om det är en massa skit kvar.. Var och slängde massa skit igår och det hjälpte lite faktiskt. Ska bli skönt när allt det här är över! Nästa gång jag ska flytta så ska jag hyra in folk som gör det åt mig!
Idag är det 9 dagar kvar innan vi vinklar bilen mot ett helt annat håll (åt vilket håll ska vi?!). Känns inte lika skrämmande längre men det går väl lite upp och ner det där med alla känslor skulle jag tro, precis som vanligt ;)
Vi har försökt lösa det där med släp på ett litet smidigare sätt :) Vi åker till rosendal med bilen packad till taket den 1:a och blir där i några dagar.. Sen hyr vi ett släp från statoil i rosendal och tar det med oss till Gol den 5:e, packar in det sista och städar det sista i lägenheten sen åker vi tillbaka.. Har släpet över natten och flyttar in tidigt den 6:e och lämnar tillbaka släpet på statoil, smaaaaart! Otroligt ointressant för er att läsa men det ger jag f*n i för jag ska faktiskt flytta ;)
Ska även prova på att bli mini-sambo i hela 5 dagar ujujuj, kommer det gå bra tro?! :))
NU duchen!
Sitter och ser mig omkring i våran så gott som ner packade lägenhet.. Vi har fått mycket gjort men endå känns det som om det är en massa skit kvar.. Var och slängde massa skit igår och det hjälpte lite faktiskt. Ska bli skönt när allt det här är över! Nästa gång jag ska flytta så ska jag hyra in folk som gör det åt mig!
Idag är det 9 dagar kvar innan vi vinklar bilen mot ett helt annat håll (åt vilket håll ska vi?!). Känns inte lika skrämmande längre men det går väl lite upp och ner det där med alla känslor skulle jag tro, precis som vanligt ;)
Vi har försökt lösa det där med släp på ett litet smidigare sätt :) Vi åker till rosendal med bilen packad till taket den 1:a och blir där i några dagar.. Sen hyr vi ett släp från statoil i rosendal och tar det med oss till Gol den 5:e, packar in det sista och städar det sista i lägenheten sen åker vi tillbaka.. Har släpet över natten och flyttar in tidigt den 6:e och lämnar tillbaka släpet på statoil, smaaaaart! Otroligt ointressant för er att läsa men det ger jag f*n i för jag ska faktiskt flytta ;)
Ska även prova på att bli mini-sambo i hela 5 dagar ujujuj, kommer det gå bra tro?! :))
NU duchen!
onsdag 21 april 2010
Onsdag
Mitt uppe i flytt-packning... Fyyy fan vad saker man har samlat på sig :/ Men vi har hunnit med väldigt mycket endå :) Så nu ska det hängas upp en tvätt till, sättas på en ny och sen blir det skattekontoret för att lämna in deklaration, fortsätta packa, sortera, kasta och allt vad det innebär.. Kuuuul...... NOT!
Saknar sötnos <3 10 små fjantiga dagar kvar nu, sjuuuuukt!
Saknar sötnos <3 10 små fjantiga dagar kvar nu, sjuuuuukt!
tisdag 20 april 2010
Tisdag
Och jag har återvänd från de döda... ja nästan i alla fall.. I lördags natt så trodde jag ett ögonblick mellan svett och tårar att jag skulle dö! En ordentlig släng av magsjuka åkte jag på i lördags kväll, fick springa ut från jobbet och slänga mig i bilen för att ta mig hem. Väl hemma kommer jag in gåendes dubbelvikt och gråter för mig stackars sambo som förvirrat tittar upp från sofflocket, haha vilken syn det måste varit :) Efter en natt med många vänder på toan så låg jag helt utslagen hela söndagen och måndagen. Idag har jag kännt mig bättre :) Inte så mycket huvudvärk och kramperna i magen har börjat ge med sig :)) Men igår åkte stackars bea på skiten, ondcirkel jappjapp :/
Så tack vare den här skit magsjukan blev det ingen tur till rosendal som det var planerat :( Lite deppdepp men ska gå bra.. Om 11 dagar så är vi där :)) Åker den 1:a med flyttsaker, ska hjälpa daniel i serveringen den 2:a sen åker vi tillbaka hit den 5:e packar det sista och städar det sista. Kör sakerna med släp till rosendal och sen flytta in den 6:e och åka tillbaka med släpet, seeeen tillbaka till rosendal, sätta oss på altanen och öppna en kall öl och bara njuta av att vårat nya äventyr har börjat :)
Har samlat lite vuxenpoäng genom att sortera lite papper och annat skit, i morgon blir det att tvätta och packa mer.. köra och kasta lite skit.. och är det fint väder ska jag tvätta klart fönstrena så att det är klart :))
Slö titta på tv lite och tänka lite på söt <3
Så tack vare den här skit magsjukan blev det ingen tur till rosendal som det var planerat :( Lite deppdepp men ska gå bra.. Om 11 dagar så är vi där :)) Åker den 1:a med flyttsaker, ska hjälpa daniel i serveringen den 2:a sen åker vi tillbaka hit den 5:e packar det sista och städar det sista. Kör sakerna med släp till rosendal och sen flytta in den 6:e och åka tillbaka med släpet, seeeen tillbaka till rosendal, sätta oss på altanen och öppna en kall öl och bara njuta av att vårat nya äventyr har börjat :)
Har samlat lite vuxenpoäng genom att sortera lite papper och annat skit, i morgon blir det att tvätta och packa mer.. köra och kasta lite skit.. och är det fint väder ska jag tvätta klart fönstrena så att det är klart :))
Slö titta på tv lite och tänka lite på söt <3
torsdag 15 april 2010
Torsdag
Ensam i lägenheten... Sötnos har åkt tillbaka till Rosendal och fjant är på jobb.. Ska försöka ta tag i packningen medans jag endå är uppe så skapligt.. Har två timmar på mig innan jag måste ta mig ner till skattekontoret och lämna in deklarationen sen blir det jobb 14-23
16 dagar kvar nu innan vi börjar flytta.. helt sjukt vad fort tiden har gått! Känns som om det var igår det bara var över 80 dagar kvar. Ska bli helt underbart att få börja om på ny bricka samtidigt som det skrämmer skiten ur mig! Hallingdal har varit mitt hem nu sen vintern 07, Hemsedal, Gol... Nu är det ett nytt äventyr som står och väntar runt hörnet. Nytt jobb, nytt boende, nya människor. Kanske kommer jag trivas som fisken i vattnet men tänk om jag inte gör det?
Var iväg till läkaren i går för att kolla min leverfläck som ser jävligt skum ut.. Suck säger jag bara, finner inga ord för vilken idiot jag fick som läkare! Han var inte intresserad i det hela av att hjälpa mig, och att googla alla frågor man får som läkare gör en inte speciellt trygg! Var väl inte direkt sugen på att han skulle skära i min lilla kropp så gav fan helt enkelt! Det första jag ska göra när jag kommer till Rosendal är att ordna mig en riktig läkare och få dom att kolla på den så fort som möjligt.. Fick i alla fall p-piller ordnat, här ska det inte ploppa ut små "ramskis" bea ;) haha
Ja men tänk om.... Får man säga så hos läkaren? ;)
Packning var det! :))
16 dagar kvar nu innan vi börjar flytta.. helt sjukt vad fort tiden har gått! Känns som om det var igår det bara var över 80 dagar kvar. Ska bli helt underbart att få börja om på ny bricka samtidigt som det skrämmer skiten ur mig! Hallingdal har varit mitt hem nu sen vintern 07, Hemsedal, Gol... Nu är det ett nytt äventyr som står och väntar runt hörnet. Nytt jobb, nytt boende, nya människor. Kanske kommer jag trivas som fisken i vattnet men tänk om jag inte gör det?
Var iväg till läkaren i går för att kolla min leverfläck som ser jävligt skum ut.. Suck säger jag bara, finner inga ord för vilken idiot jag fick som läkare! Han var inte intresserad i det hela av att hjälpa mig, och att googla alla frågor man får som läkare gör en inte speciellt trygg! Var väl inte direkt sugen på att han skulle skära i min lilla kropp så gav fan helt enkelt! Det första jag ska göra när jag kommer till Rosendal är att ordna mig en riktig läkare och få dom att kolla på den så fort som möjligt.. Fick i alla fall p-piller ordnat, här ska det inte ploppa ut små "ramskis" bea ;) haha
Ja men tänk om.... Får man säga så hos läkaren? ;)
Packning var det! :))
fredag 9 april 2010
Fredag
Var länge sen nu så är väl på tiden att släng iväg ett blogginlägg, ja någon stor bloggare kommer jag aldrig kunna bli ;)
Har haft far och bror på besök nu i några dagar :) Har varit jätte trevligt, varit i backen i hemsedal i två dagar så min stackars kropp är helt förstörd, hade tydligen muskler på ställen jag inte trodde man kunde ha det haha Men det var gött att var ute och åka lite :)
I eftermiddag får vi veta om allt löser sig, kan vi verkligen ha sådan tur?! Helt galet bra :) Så studsar runt på lite rosa moln medans jag kan, menar nu går det så bra så snart kommer något skit hända :P
På måndag kväll kommer söt hit och hälsar på, stannar till torsdag morgon :) Så härligt med besök igen :P Onsdag morgon ska jag en tur till läkaren, har fått en leverfläck som pappa inte tyckte såg så bra ut, själv har jag knappt reflekterat den men men, så är väl lika bra att gå och kolla upp den så han blir lugn och fin ;)
Ska slänga mig på disken en tur innan jag gör mig klar för jobb, solen skiner en massa så blir allt att gå till jobbet :) Ska passa på att ta skattekontoret nästa vecka oxå eftersom jag är ledig, hoppas man får tillbaka en massa på skatten :P Nya sommardäck måste inhandlas med :/ Men det är något jag verkligen måste ha så lika bra att bara få det gjort så fort man kan :)
Lite bilder från förra helgen....






Har haft far och bror på besök nu i några dagar :) Har varit jätte trevligt, varit i backen i hemsedal i två dagar så min stackars kropp är helt förstörd, hade tydligen muskler på ställen jag inte trodde man kunde ha det haha Men det var gött att var ute och åka lite :)
I eftermiddag får vi veta om allt löser sig, kan vi verkligen ha sådan tur?! Helt galet bra :) Så studsar runt på lite rosa moln medans jag kan, menar nu går det så bra så snart kommer något skit hända :P
På måndag kväll kommer söt hit och hälsar på, stannar till torsdag morgon :) Så härligt med besök igen :P Onsdag morgon ska jag en tur till läkaren, har fått en leverfläck som pappa inte tyckte såg så bra ut, själv har jag knappt reflekterat den men men, så är väl lika bra att gå och kolla upp den så han blir lugn och fin ;)
Ska slänga mig på disken en tur innan jag gör mig klar för jobb, solen skiner en massa så blir allt att gå till jobbet :) Ska passa på att ta skattekontoret nästa vecka oxå eftersom jag är ledig, hoppas man får tillbaka en massa på skatten :P Nya sommardäck måste inhandlas med :/ Men det är något jag verkligen måste ha så lika bra att bara få det gjort så fort man kan :)
Lite bilder från förra helgen....
måndag 5 april 2010
fredag 2 april 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











