lördag 20 mars 2010

Lördag

Och ännu en helg med jobb, sitter och funderar på hur länge sen det var man hade en ordentligt fri helg med sambon och bara njöt av livet.. Måste ha varit i september då jag fyllde år, och innan det förra vintern eller nått.. Hmm, sjukt egentligen.. Vi som var ute och dansade jämt förut och drack som om morgon dagen inte fanns.. Det var sjukt roliga tider :) Hoppas man kan få mer fri i sommar så kanske vi kan njuta av varma sommar kvällar med en öl eller två tillsammans :)SAKNAR!

Känner mig lite larvigt förälskad idag :) <3 Ni vet den där känslan av att allt är nytt och lite blygt, man ler så fort hans namn kommer på tal eller så fort hans bild passerar i ens huvud.. Låt aldrig den känslan försvinna!! :D <3<3<3 Känner mig som världens lyckligaste, att jag har haft sån tur att få träffa och lära känna en sån fin kille, trodde allvarligt att dom inte fanns! Många stolpskott har jag råkat utför på vägen, kan kanske vara därför jag alltid är så skeptisk?! :) Men det här, ja det här känns bra, riktigt bra :D <3

Ska göra mig klar för jobb, fick jobba igår igen men det gör inte så mycket :) Behöver pengarna :P Fri måndag, eventuellt :) Onsdag(eller torsdag vet ej ännu) till lördag är det rosendal för hela slanten :D

Pusss <3


onsdag 17 mars 2010

Onsdag

Blir till att jobba idag i alla fall, det är lite sjukanmälningar så var bara att hoppa in i duschen och bli som en människa igen.. Jaja fick ju sova rätt länge i natt i alla fall och hade inte så jätte mycket planerat ikväll, så kan faktiskt lika gärna bara åka iväg och tjäna lite pengar :) 9h mer än vad jag skulle haft den här månaden, är lite pengar i kassan, ska se hur det blir på fredag, kan lika gärna hoppa in några timmar och hjälpa till, är ju faktiskt ledig 3 dagar nästa vecka.. Och då kan jag faktiskt inte jobba, för då ska jag till söt :D <3

När jag var klar i duschen och skulle sätta på mig strumpor så lyckades jag ju så klart att sparka sönder halva min stortå :/ Gör faktiskt ganska så ont! SÅ nu är den inlindad i plåster (som var värdelösa och släpper i kanterna) kommer bli en haltande emma på jobbet men jag är där i alla fall :) Så nu hoppas vi på en lugn kväll igen :))

Har lite minuter till godo innan jag måste sätta på mig ett ansikte så hinner läsa lite ur min braiga bok ja köpte i sverige :)

Puss <3

Tisdag

Har haft en lugn och skön dag på jobb och det behövdes, mitt huvud slutar inte värka :( Gör sig hela tiden påmind om att det inte står riktigt rätt till, vet inte om det kanske är en tur till ögonläkaren jag behöver.. men sånt kostar pengar som jag inte har :( Annars så är det väl omedveten stress som kommer upp till "ytan"... 46 dagar kvar, spännande, oroligt, nervöst.. Allt på en och samma gång :/
I morgon är jag fri igen, inte så bra för ekonomin kanske men känner att jag behöver det i alla fall, kanske det kan få mig att slappna av lite... Spa dagen med flickorna var underbar, det måste vi bara göra oftare :) Så nästa månad ska det bli en dag till, och då får det allt bli två behandlingar :))

Ska strax slänga oss i bilen och hämta upp daniel som kommer på besök, kulkul :) Mest för bea kanske ;)

På torsdag morgon nästa vecka åker jag en tur till rosendal och besöker söt <3

Banken är ordnad oxå, så nu håller vi tummarna för att den här är bättre!! :)

Puss <3

måndag 15 mars 2010

Söndag

Och min härliga ledighet i morgon ser jag framemot :D Ska ta mig sambon under armen och ramla ner till sentrum vid 10 i morgon för att säga upp kontot på spare bank 1 och öppna ett nytt fint på dnbNor :) Kl 12 är första spa timmen bokad :D Jag och Tina tar en sjokladebehandling medans Beafis ska ta en anti-stress-massage :) Vi kommer få en sjokladekroppspeeling och sen bli insmord med en avslappnande olja med inslag av vanilj, sen ansiktspeeling och sjokladeansiktsmask :) Hur underbart låter inte det då?! längtar som ett litet barn på julafton, det bästa är att alla är lediga så kommer bli att njuta i relax avdelning efter behandlingarna och sen bubbla lite inne på tropicana :D och så avslutar vi dagen med lite "sol" :P

Dagarna rullar på och dagen med stort D närmar sig med storm steg.. Det är med blandade känslor jag ser framemot den dagen. Ett nytt jobb där jag inte kan något, är alltid lika nervöst att välj det osäkra före det säkra som man kan utan och innan. Men hoppas och tror att det kommer gå fint :) Att jag inte har fått ordna mig lägenhet ännu tynger mina axlar något väldigt men bara hoppas att det kommer att lösa sig så snart som möjligt! Särbo klinkar ju faktiskt inte lika bra som sambo heller, men är väl kanske på tiden att jag tar steget ut till vuxenlivet. (eller ett litet litet kliv i alla fall ;P)

Bea har gjort det så fint här hemma nu oxå, städat och ordnat så nu ska vi verkligen försöka att hålla det så här fint hela tiden :) Det tog oss bara 5månader men iaf ;) Bättre sent en aldrig haha :P

Ögonen börjar hänga mer och mer och huvudet värker fortfarande lite, så snart blir det allt att slänga sig i sängen och krama kudden!

Natta <3





söndag 14 mars 2010

Lördag

12,5 h senare och jag är klar på jobb.. Fötterna värker och ryggen gör så ont att jag snart spyr.. Nu blir det sängen, i morgon jobb 14-23.. Måndag blir det spa-dag med vackra flickorna <3

Saknar söt då!!

Natta <3

fredag 12 mars 2010

Fredag kväll

Jag ger upp! Det första jag ska göra på måndag när jag kommer ner till sentrum är att avsluta mitt konto på sparebank 1! Helvetes jävla skit bank!

Var inom idag för att hämta ut mitt nya visa kort, som jag beställde förra veckan för andra(!) gången, hade det kommit? neeej så klart inte, beställningen hade inte kommit fram, IGEN! Så var bara att göra en ny beställning, men ja menar 3(!) gånger ska man inte behöva beställa ett jävla visa kort! Så nu ska jag ge den jävla banken ett vackert adjö och ta mitt konto till en annan mer pålitlig bank, där dom kanske jobbar mer för sin lön!

Bitter? jag? lite kanske!

Nu ska jag ta och göra mig klar för natten, har ett stor sällskap i morgon som kommer sluta upp i grisfylla, uffa mig, behöver ladda upp alla batterier jag har för att orka ta mig igenom morgondagen... Gud ge mig styrka!

Natta <3

Fredag

Massa blå himmel (och lite moln då ;P) och en temperatur på +4 (ute, inte inne!) Härligt :D Och vad ska jag göra tro? Jo men de är klart ja ska jobba... Hmm ska väl egentligen inte klaga så mycket, har ju faktiskt varit ledig bra länge haha :) Men det är väl bara så det är, mycket vill ha mer ;)

Resan hem gick fint, var lite tråkigt med tåg sista timmen men endå skönt att slippa köra bil i det här märkliga vädret. Hade så klart en gubbjävel bredvid mig nästan hela vägen från oslo i gol. När jag sitter där i godan ro och lyssnar på min ipod så tycker jag att det låter lite märkligt, då ser jag i ögon vrån att gubbjäveln har lyckats somna och nästan halvligger mot min axel och SNARKAR!! Va fan?! Så jag satte mig och kramade om fönstret och höjde ljudet till max, sket i om jag störde andra, menar får inte jag lugn o ro så varför ska dom andra få det?! ;) Det borde faktiskt vara lag på att man INTE får somna på tåg om man snarkar eller ger andra konstiga störande ljud ifrån sig i sömnen!!

Väl hemma igen gick vi snabbt igenom mina fina inköp, faktiskt inte bara skor ;) Sen intog vi varsin plats i soffan med datorn i knät, aaa härligt ;) Bea har även blivit fast i nya paradise hotel, själv har jag lyckats att inte kolla på det ännu :P Så henne får man inte mycket ur när hon glor på det ;)

Duktiga jag har även börjat med härlig gröt till frukost nu om dagarna :) vuxen poängen bara ramlar in igen :D Och nu när det är så fint väder ute får bilen stå hemma och så tar jag ipoden och går till jobbet, rätt skönt faktiskt, ner till jobbet iaf ;)

Ska slänga på mig ett ansikte och springa iväg till jobb nu, hoppas på en lugn kväll så jag kan få sluta skaplig tid, vem vet, kanske man kan komma sig i säng innan klockan har passerat 02 i natt?! :D

Puussss <3

tisdag 9 mars 2010

Tisdag

Vill egentligen inte alls packa klart väskan ikväll, är faktiskt inte alls så sugen på att åka in till stan i morgon och sätta mig på tåget som ska ta mig tillbaka hem. Jag hade faktiskt kunnat tänkt mig att stanna kvar här en vecka till eller kanske tre...

Men det går inte, jag har ett jobb som väntar, en vardag som väntar, en sambo och en liten bebis där hemma som jag har saknat en massa. Det blir vad man gör det till säger man, ja kanske det, och nu får det faktiskt ta och bli lite ändring snart för att gå dag ut och dag in med samma tråkiga inställning går faktiskt inte längre! Näe nya tag!!!

Har fått träffa både familj och vänner här hemma, så glad att jag fått så mycket tid tillsammans med alla oxå :) Har så klart shoppat lite väl mycket (men är värd alla par skor jag köpt!!) men har ju faktiskt bara varit bra saker :D Får lov att låna en väska till av pappa för att få med mig allt hem, hehe :)

Nu ska jag försöka packa ner allt som ska med hem igen, sen slänga mig i soffan tillsammans med pappsen o carole, tror nog det blir rätt skapligt i säng för känner mig rätt trött ikväll.. Klockan kommer ringa vid halv 8 i morgon så blir nog till att sova lite på tåget skulle jag tro.

natta <3

torsdag 4 mars 2010

Onsdag natt

Och om en timme så rullar tåget från gol vidare mot mitt hemland, ja ett litet stopp i oslo på en timme men ska väl gå fint :P
Så klart blev det en lång och fin dag på jobb (12h senare!!) Lite mer att göra än vad vi hade väntat oss men dream team gjorde det igen ;) Trivs som fisken i vattnet på jobbet :P

Hade en liten pause idag på ca 30min, trodde jag skulle få hämta ut mitt efterlängtade visa kort men neeeej då, där trodde jag fel.. Mitt jätte braiga humör sjönk som en sten i havet när jag klev in på banken, (det måste vara citron käringen äter till frukost alltså!!) Den beställningen som gjorde för en vecka sen har tydligen inte blivit genomförd så var bara att vackert beställa om det på nytt.. WHAT A FUCK?! Hur i piiip hade ni tänkt att jag skulle klara mig utan visa kort en vecka till?!, flög fint genom mitt redan så fulla (läs tomma) huvud.. Men stod där och sa lite vacker genom sammanbiten mun att det var ju faktiskt så att internet banken inte funkade heller! Kärringen har ju nu lyckats spärra/stänga av min dosa tills nya visa kortet kommer.. SMART! (Behöver jag ens nämna att hon är norsk el?) var bara att ta ut lite pengar och hoppas på att svenska banken kan hjälpa mig med att växla, menar där jobbar dom kanske för sin lön i alla fall..

Ja humöret var väl inte på topp efter det där mötet men skrattade mig endå igenom kvällen, kan ha varit för att jag hade lite feber eller så är det all nässpray jag har sprutat in hehe :P Goa grejer de vettu ;)

Nu är det inte länge inge tills jag ska ta och bära ut väskan och starta bilen, har sagt hej då till söta sambo och bebisen.. Kommer sakna er!! Men kommer snart hem igen och har med mig godis och vin :P Sambomys <3

Saknar söta då :(

Ha det fint <3

onsdag 3 mars 2010

Tisdag natt

Om ca ett dygn så är jag på väg mot sverigeland igen :D Ska bli kul att få träffa alla nära och kära igen.. Trots att jag är genom förkyld så ska jag trotsa bacillerna och jobba i morgon, hoppas på att det inte blir så sent, börjar kl 11 i morgon så slutar nog vid 21 tiden skulle jag tro.. Blir det lite sambo mys medans väskan packas sen går tåget vid 03:08, ipoden ska laddas, kläder ska tvättas i sista sekund, skor ska väljas ut ( fast det kommer bli en tur till skopunkten kan ja lova ;P) Smink ska packas ner.. ujuj mycket saker som ska göras på liten tid.. jag ska nog hinna ;) hehe

Har degat i soffan nu i två dagar, skööönt :P Fick hoppa in i dag några få timmar och hjälpa till i serveringen men gick fint.. kände att jag fortfarande är dålig dock, så blir till att ta det lilla lugna i morgon om jag ska orka vara pigg i sverige..

Nu blir det en natt cigg sen sängen nästa :)

Puss o kram <3