måndag 15 februari 2010

Måndag

Och min helvetes-jävla-skit-alla-hjärtans-dag-depression är nog över ;) Har varit en intensiv jobbhelg så det känns att ja lever.. Nu blickar jag framåt mot min ledighet på fredag, sambo mys med sushi och dåliga filmer, wohoo :D Ska försöka ta mig en tur till nesbyen på dagen oxå så jag får träffa soldis en tur med, allt för länge sen :( Skulle ha tagit en fika med tina ikväll men får ta det i morgon i stället, flickan var på ett möte som drog ut på tiden.. jaja, men en kaffe innan jobb i morgon hinner vi med :P Börjar inte fören 14 nu tis-tors :)

Har bakat kladdkaka och sitter i soffan och är så där lagom äckligt tjock ;) se lite till på tv sen blir det nog sängen tror ja.. trötter idag..

Ha det <3

söndag 14 februari 2010

Söndag

Vill varna alla känsliga läsare, det kan uppkomma en viss djuphet och depression ur det här inlägget...

Som vanligt när jag måste sova så kan jag bara inte, så hava tiden av den jag skulle skaffa lite kraft av så låg jag istället helt vaken och funderade.. Jag tänkte tillbaka på tidigare år, allt som har varit upp och ner de senaste 5 åren.. Har jag någonsin känt mig trygg och avslappnad, på riktigt? Kommer inte ihåg att jag har haft den där känslan av lugn som nästan alla andra tycks ha funnit.. Jag har ett ständigt oro i kroppen, som om jag alltid är på väg någonstans. Kan aldrig riktigt slappna av, kan dega i soffan eller fika med vännerna men har alltid den där konstiga känslan pirrandes i magen oavsett, den behöver knappt vara märkbar men den kommer upp till ytan ibland, illamående, oro, stress... Vad är det för något? Kommer det försvinna eller kommer jag aldrig att få vara riktigt lugn och avslappnad.. Kommer jag aldrig känna mig så trygg att jag stannar på en plats en längre tid? Är det omöjligt för mig?

Känns som om det mesta snurrar just nu, sjukt egentligen för jag har de riktigt bra ju.. Goda vänner som alltid finns där, en familj som älskar mig trots mina ständiga snesteg, ett bra jobb som jag trivs på, en lägenhet som jag älskar, en katt som är min bebis... Finns de som har det 1000 gånger värre endå ska jag sitta här och klaga som en 10åring, är det dags att bara bita ihop och växa upp snart kanske?!

Ger bara fan tror jag och tar mig igenom den här dagen...

Lördag natt

Efter mer än 12h på jobb så är jag bra sliten nu känner ja.. men var tvungen att tvätta när jag kom hem så klart.. så nu sitter jag här kl 2 på natten, 10h kvar innan jag ska va på jobb igen, wohoo härliga helg ;) Känns endå skönt att jag ska jobba en massa i morgon, slipper jag sitta själv på den aboslut värsta och mest deprimerande dagen i året... Helvetes-alla-hjärtans-skit-dag!! Tur är väl att jag har min söta lilla bebis som troget sitter hemma och väntar på mig.. Får så dåligt samvete för att jag inte är hemma mer och är social med henne men måste ju jobba :( Ska mysa med henne hela fredagen när jag är fri :))

Saknar mycket just nu :( Saknar sommaren, saknar familjen, saknar sambon, saknar K, saknar mina vänner, saknar att kunna göra vad jag vill precis när jag vill, saknar dagarna då vi stod i backen när solen sken, saknar att kunna dricka gott och äta gott, saknar det mesta... Saknar inte att känna mig ensam!!

Säger god natt...

fredag 12 februari 2010

Fredag

Har en ledig fredag, kom hem från sälen för några timmar sen.. Var skönt att få komma iväg på lite semester :) Känns dock som om vi sov väldigt mycket hehe, men man ska inte vara depp och ångra det man har gjort, bara se till att man inte gör om det nästa gång :) Men var kul att få träffa flickorna igen, känns inte som om det var så länge sen som det egentligen var.. Är skönt att få prata av sig lite och skratta en massa :) Började planera våran London resa i Maj oxå, blir nog inte början av månaden, krockade lite med mitt och lindas jobb men ser ut som om vi löste det rätt fint i alla fall :) Man behöver ha saker att se framemot för att orka ta sig igenom dom här gråa perioderna!

Får reda på efter helgen om lägenheten jag har kollat på blir ledig till första Maj eller inte, hoppashoppas!! Annars får jag bara lösa det på något annat vis, allt löser sig tillslut :)

Att sitta själv hemma var inte lika skönt som jag trodde det skulle bli :/ Sambon har åkt till sverige och jag tänkte ha lite egen tid med mig själv och katten, men segt som fan när man vet att det inte kommer komma hem någon mer :(

Tar nog bara och gör mig klar för natten snart tror ja, alltid bra med lite sömn :) Har ett 12-21 pass i morgon, passar mig utmärkt :)

Saknar!

Natta <3

fredag 5 februari 2010

Fredag

Väntar på mitt oväntade besök :)) Fick tlf på jobbet om att jag skulle få lite besök i helgen, ååå sånt gör mig glad :D Tråkigt att jag jobbar en massa men helt underbart att jag får besök i alla fall :) Ska skynda mig hem på söndag för då slutar jag tidigt, och sambon kommer även hem igen då, mys :D

Så nu sitter jag och sessan, ja eller jag kastar gummibollen och hon hämtar den, om och om igen, och väntar på vårat oväntade besök.. Man kanske skulle haft gevalia hemma ;)

Puss <3

Fredag

Snälla söta jag har varit och kört sambo på jobb, hon hade två väskor som jag inte vill att hon skulle behöva gå med ner till jobb.. Flickan ska ju till the big city över helgen.. Är väl tur att jag kommer jobba mig igenom den här helgen (ja som alla andra helger...) för då behöver jag ju inte vara hemma så mycket och känna mig ensam.. Eller är väl kanske en bra början, ja som ska bli vuxen till våren och allt hmmm...

Blev väckt av K, söt :) Mycket lättare att prata upp mig ur sängen en att bli väckt av klockan, vaknar mer till liv då.. haha fast jag inte säger så mycket sammanhängande och sånt så blir jag lite vaknare framåt dagen :P

Ska slöa lite i soffan någon timme eller två innan jag måste börja göra mig klar för jobb, hoppas på en lugn kväll, vill hem och sova igen... Är jag alltid trött?

Puss <3

torsdag 4 februari 2010

Torsdag

Kom mig faktiskt upp i tid i morse, oväntat men bra :P Ringde och väckte K och kastade katten på Bea :D

Väl framme hos läkaren fick jag studsa mellan väntrummet och läkaren/provrummet några gånger sen var det klart.. Och som väntat så hade jag så klart urinvägsinfektion suck, så nu knaprar jag penicillin och dricker massa tranbärsjuice, dock bara i tre dagar sen jag i fin fin form för sälen resan på måndag :))

Oooo, älskar mina nya armband, min nya kjol och mina nya t-shirtar :D

Fick ett väldigt glatt tlf samtal som verkligen gjorde min kväll lite roligare :) En kock på hotellet som ska flytta ur sin lägenhet i april/maj som jag skulle kunna hyra, jippie :D blir såååå glad när turen börjar vända, blir perfekt för mig och sessan, halv möblerad men skulle kanske få se bilder på den redan i kväll, K skulle vara en ängel och åka över och ta kort på den för att jag skulle få se :) Sen ska jag bara bestämma mig för om soffan m.m. ska få följa med, känns nästan som det.. Är allt lite glad i min soffa, har ju fått den av älskade Pappsen, den får mig att inte längta hem lika mycket :) Så nu vill jag flytta på engång, helst igår :D

Jag hoppas verkligen att mina lilla tur som har börjat komma nu ska hålla i sig och inte vända och göra så att jag får sträva i motvind igen, vette fan om jag kommer orka med det just nu.. Så snälla söta kära gud! Låt mig få vara glad och lycklig nu va?! Kompis :D

Ska sparka lite på sambon strax så hon börjar packa inför sin oslo resa i morgon, hehe alltid ute i sista sekund ;) Var tur att jag var ledig idag så jag kunde tvätta lite kläder åt henne, inge kul att springa runt helt skitig ;) Hehe

Puuussss <3

onsdag 3 februari 2010

Onsdag kväll

Ätit sushi med bästaste sambon :D Nu blir det morötter, gurka och selleri med dipp :D Pappa skulle vara så stolt över oss ;)

Min bil startade :D Superbilen woohoo, inte kört med den på en månad och det har varit helt sjuuuukt kallt, men inget kan stoppa min pärla ;) Loooove ya <3

Bjuder på lite bilder :D





Onsdag

Och i morgon är jag fri igen.. Och vad ska jag göra på min fria dag? Joooooo jag ska gå upp strax innan halv 8 för att ta mig ner till läkarkontoret till halv 9 för att jag har fått helvetespissjävlaskit-urinväginfektion!! Kan ju bara inte va sant?! Hatarhatarhatarhatarhatar!! Där försvann mitt braiga humör.. Sambomys kommer bestå av mig som springer var 5min på toa och bea som sitter och halvsover i soffan.. Ooooo så trevligt ;) Ja och så klart vårat galna barn som skriker om uppmärksamhet hela kvällen..

Undra om jag bara kan gå och dra täcket över huvudet och hoppas att det blir bättre tills i morgon? Tror kanske inte att chefen skulle bli allt för glad om jag sket i jobbet dock.. Näe! Blir att ta sig i kragen och göra sig klar för jobbet då.. KL 11?! Hur tänkte chefen nu? ;) Allt för tidigt för mig ju...

Ha det <3

tisdag 2 februari 2010

Måndag natt

Dålig uppdatering ja vet, men har varken haft ork, tid eller lust att skriva.. Har så mycket annat viktigt att göra om dagarna ;)

Har haft fin besök här från Rosendal, var väldigt trevligt :) Pojkarna kom i söndags kväll, lagom till jag sluta :P Sen åkte dom nu i natt igen :( Var ett väldigt kort besök men fint endå :P Man ska vara glad för det lilla som sagt ;) Stackars Bea, har saknat D så mycket, jätte kul att få se honom igen men säkert 10 gånger så svårare att säga hej då igen :( Men gumman, nu rycker vi upp oss, ingen bitterfitta-svacka här inte! Nejnej, nu ska vi se framåt i stället :) Solen har börjat komma ner i dalen, vilket bara kan betyda att våren snart är på väg ;) Och med det så kan man säga att Rosendal är inte så långt borta :P Tiden kommer gå jätte fort och snart så står vi och gråter (ja eller jag gör för jag vill inte bli särbo!) över att vi ska skiljas åt.. Hmm ja eller skiljas åt var väl att ta i ;) Vi ska ju dock bo på samma ställe men bara inte tillsammans.. Ska ta med mig Sessan på besök så mycket att ni kommer nog tröttna på oss ;) Och extra nyckel kommer jag med glädje att ge till dig <3

Ska ta och göra mig klar för sängen sen ta och krypa ner, har ett 14-23 pass i morgon och innan jobb så måste jag hinna med att diska :P Har varit så dum att jag lovat att visa att jag faktiskt tog tag i disken hehe :P Jaja, några vuxen poäng är aldrig fel att samla ihop, nu när det bara är några månader kvar (3!!) innan jag ska bli helt jävla skit vuxen och bo helt själv! :))

Natta <3