söndag 20 september 2009

Söndag

Och det känns nästan som om man skulle vara bakis! Tur är det väl att man faktiskt bara jobbade igår, blev mycket folk och rätt så bra musik, hade säkert tyckt den var bättre om jag hade varit norsk ;) hehe
Var en sväng på jobbet och tryckte i oss pizza förut, nu är det soffan som väntar :) Härligt! Älskade bea har diskat och plockat så fint så :)

Förvirrad...

Film och soff-mys med sambon och Sessan <3

lördag 19 september 2009

sol <3

Gud vad härligt med sol igen :) Så nu ska jag flytta min runda(?) lilla(?) rumpa till en av våra kära stolar på uteplatsen och njuta heellla dagen utav solen :) Med en bra bok, lite iste och en katt som springer upp o ner, fram o tillbaka :)

Kvällen på jobb gick fint igår, inte så överdrivet med folk men men :) Alla väntar tills ikväll ist. Plumbo kommer för att spela, ska tydligen vara ett bra norskt band ;) Så kom igen folkens, ta er i kragen, ta med er lite vänner och ta en runda förbi hjörnet och lyssna på bra musik och drick gott, behövs inte mer för att kvällen ska vara lyckad :)

Funderar på vad man ska hitta på när älskade sambo kommer hem :) DU kan bara inte flyta ifrån mig i maj, ALDRIG!! Finns ingen annan som har lika stort tålamod med mig ;) <3

P&K

fredag 18 september 2009

Laddar batteriet....

Kommit hem efter en dag i björnparken :) Sitter med en massa blekning i håret som tydligen ska göra mig vackrare(skeptisk!) samtidigt som jag försöker ladda om batteriet inför en kväll på jobbet bakom baren.. Försöker att vara positiv här nu folkens, önska mig lycka till ;)

Det är inte så lätt att försöka utan att få någon som helst gensvar.. Men men, tar en dag i taget, du vet vart jag finns och hur du når mig.. Bryr jag mig kanske för mycket?! Väldigt typsikt mig iaf, att lyckas trilla dit, igen... Två tummar upp till mig själv!

Blekning ut, hårfärg in!

torsdag 17 september 2009

trötter...

ögonen börjar allt bli lite trötta nu, så blir nog sängen snart..

Hade möte på jobbet idag, och som alltid när man ska sitta flera stycken ner och prata så tar det lite längre tid än man väntat ;) 3 timmar senare gick jag på mitt skift, men men gjorde inte mig så mycket :) Har bar fre-lör så hoppas att folk har lite överseende och bara går ut lördagen ;) Plumbo kommer och spelar lör, något norskt band. Ska tydligen vara väldigt bra :)

Är lite fundersam, har många frågor och mycket tankar som far runt i huvudet just nu.. Men men, får väl bara vänta och se.. Hoppas iaf på fint väder i morgon så jag kan mysa med Sassan på våran uteplats :)

R.I.P Älskade fisen :( Var väldigt speciell och kommer att minas henne länge,länge <3

Och älskade Sambo! Ät mat om dagen och drick Kanjang så du inte blir sjuk!! ;) <3

Ska även tillägga att jag saknar familj och vänner där hemma en massa! Vet att jag är världens dåligaste på att höra av mig men tänker på er en massa ska ni vet <3

Lite trasig och knasig..

tisdag 15 september 2009

Tillbaka till vardagen...

Ja i morgon är det bara att dra på sig dom gamla arbetskläderna och dra sig tillbaka till verkligheten.. Men kommer att göra det med ett större leende en vanligt, efter den här underbart sköna helgen klarar jag av allt ;) Att solen har börjat lysa igen efter allt regn förbättrar bara saken :)

Blir frukost mys i solen i morgon med älskade Sessan sen på jobb.. Efter jobb en sväng i stallet :) Jag hjälper tina med hästen och hon hjälper mig att få något att göra om dagarna :D Dubbel vinst ;) Plus att jag faktiskt saknar att sitta på hästryggen :) En ledig dag då vädret tillåter blir det en liten prov tur på Catch :)

Nu väntar sängen, hör allt hur kuddarna skriker efter mig där inne ;)

Natta... Doodeeliiddoooo <3

söndag 13 september 2009

Dagen efter...

Och vi är uppe :) vaknade till liv vid 11 tiden i morse, då var det inga problem att ta sig upp :) Jag tror på det att alkohol dödar allt, känner mig mindre förkyld nu än jag gjorde innan helgen.. Skumelt :P Sitter med katten i knät och funderar starkt på att ta med en bok ut i solen, är så himla skönt ute :) Bäst att passa på innan det blir regn igen.

Gårdagen var i alla fall jätte trevlig :) Alla var vi lite sega efter fredagens utgång men vi satt här hemma och pratade och drack, åkte en tur till nesbyen och sa hej hej :) Känns bra att står på den andra sidan baren för engångsskull ;) Blev ett glas mjölk oxå innan bilen styrde vidare tillbaka mot gol.. Bea och jag kommer in springandes 4min innan baren stänger hehe, 5 kapten tack! ;P
En litet annorlunda efterfest som jag tror vi var lite för trötta för att gå på igentligen, men men :) Satt där ca halv timme innan det blev en taxi hem i stället :)

Vill tacka alla som har grattat och gjort min helg underbartbra :D <3

Solen nästa :D

lördag 12 september 2009

Det är ingen vanlig dag...

nej för det är miiiin födelsedag, hurra hurra hurra ;) Oooo tack så hemskt mycket för alla sms, telefonsamtal, mail etc. :)

Gårdagen gick lite lugnt till,(om ni frågar mig, bea ser ut att vara ett levande lik och linda har strandat på sängen ;P) Jag mår över förväntat bra faktiskt, Me like :D SÅ jag kommer säkert att få tillbaka det på mig i morgon ;) Hehe, men i alla fall. Vi var ute på pers igår. Kvällen blev, ja, väldigt lyckad :) jag är super nöjd, och med så gott sällskap som jag hade med mig ut(partypinglorna) så var det ju givet att kvällen skulle bli bra :) Drack drinkar och shootade(usch bea!) dansade och sjöng.. Blev efterfest oxå, uffa mig.. Hatar att vakna upp någon annanstans när jag har varit ute och druckit, men men, soffan var ju rätt så skön iaf :)

Ikväll så blir det utgång på nesbyen, ojojoj.. Håll er inne, lås dörren och dra för gardinerna! 3! (ja ni läste rätt ;P) 3st svenskar kommer till hjörnet i kväll och livar upp stämningen lite ;) Hur nu det ska sluta, är väldigt skeptiskt, är nes tillräckligt stort för oss alla?! Det återstår att se....

Fortsättning följer ;)

onsdag 9 september 2009

En dag i taget...

Är det inte det alla säger, att man ska ta en dag i taget... Önskar jag hade haft en bok där man kunde läsa sig till vad som faktiskt kommer till att hända i framtiden. Hur det blir beroende på vad man väljer att gå för väg. Men det finns det ju inte tyvärr, så blir bara att bita ihop och hoppas på det bästa.

Sitter hemma i soffan och ser ut på det härliga höst vädret. Har en dag fri från jobb och mobil tlf idag.. SÅ den enda jag har att prata med att kissekatten som ligger och kurrar för fulla muggar i mitt knä, ja och biter efter mitt halsband. Otroligt trevlig. Men mycket bättre det en att sitta ensam kan jag säga. Kurerar mig med te och honung. Har slem i halsen och ett par ögon som vill vara slutna, men icke. Jag ska trotsa tröttheten och sitta uppe och se på lite dålig film! ;)

Over and out

tisdag 8 september 2009

börjar bli trött...

Idioterna avlöser varandra, det tar aldrig slut..
Ska den sista oxå visa sig vara en idiot? Räcker det inte med att jag faktiskt kommer att förlora honom hur jag en gör, måste det sluta så här? "Förlåt mig hit- förlåt mig dit" Ibland så undrar jag om alla "förlåt mig" genom tiderna bara varit tomma ord.. Något som har blivit sagt bara just då utan någon riktig tanke bakom det hela. Sitter och försöker reda ut alla tankar och funderingar jag har, men det går dock inte så himla bra. tror att om jag försöka ännu mer kommer ögonen hoppa ur snart. Alla bråkar, ja visst stämmer det, men det finns olika sätt att bråka på. Skrik och glassplitter, eller tårar och tystnad. Den sist nämnda ger mig kalla rysningar över ryggen. För tänk om det inte bara är p.ga alkoholen? Utan för att det faktiskt ligger något och skaver där bakom som vill fram. Bara och vänta och se? Eller bita ihop, vända ryggen till och gå åt ett annat håll?

Ja jag vet att det är några vackra damer som kommer att säga "Vad va de vi sa?!" Och älskade jag kommer nicka fint och svara "ja jag vet, ni hade rätt" Jag älskar er verkligen för dom ni är det gör jag och jag vet att oavsett vad jag väljer så kommer ni stötta mig hela vägen igenom. <3

Idiot vs idiot

onsdag 2 september 2009

Ny dag...

Vardagsrummet är så gott som uppackat och köket med :) Alltid en början, sen att allt bara är innslängt på vår rum är en annan historia :) Men vi storm trivs iaf, det måste jag dock säga.. Bubbel bad OCH dusch är inte helt fel heller ;) Hehe
Mitt lilla barn har blivit så stort oxå, hmm Hon blir faktiskt hela 4 månader den 19 september, inte många dagar efter jag själv blir ett år äldre, dock inte klokare ;) Ska försöka lägga upp lite bilder på både lägenhet och kissemissen när jag får tid till det, och ja, får tag på en ny kamera.. Suck, så klart gick min sönder när jag var i Turkiet med syster. Hela tre kort fick jag ta. Min vanliga tur!

I morgon blir det middag och film mys med OA, aldrig fel :) Vi får väl se hur det blir med beas besök.. Hmm skeptisk ;) Pappsen och Carole kommer upp på fredag :) Var några månader sen sist man såg dom.. Synd bara att lillebror inte kunde följa med, men men.. Kommer fler gånger :) Nästa torsdag kommer linda och evt. elin upp, woohoo :) Partypinglorna var också länge sen!

Ska försöka ta sig till sängen nu kanske..

Sov gott folkens ;P