söndag 22 mars 2009

Lyckliga slut...

Äsch, släng dig i väggen! Tacka vetja verkligheten!

Jag kanske är en liten bitter-fitta.. Men det är ju bara sådan jag är som person, jag står för det jag gör, tycker och tänker. Vill inte folk acceptera att jag faktiskt inte bara är någon dum brud som inte vet vad hon vill ja men tack och hej. Passar det inte att ta mig för den jag är, ja då har dom inget här och hämta. Ska faktiskt försöka göra som mina älskade vän Fjant har börjat göra. Se saker och ting från en liten mer ljusare sida.. Det värmer att veta att jag har faktiskt familj och vänner som står mig nära och stöttar mig under dom svårare tiderna. Jag är inte ensam. Även om jag inte har en massa vänner så har jag några stycker väldigt bra ist. Och det kan jag säga, är guld värt! <3

Kul att se att du läser min blogg Frida :) Blir alltid glad av trevliga kommentarer, är dålig på att kommentera din men jag läser den ska du veta :) Försöka hinna med en fika när jag kommer hem en snabbis i maj!! :)

Sitter på jobbet och slöar, nattvakt ikväll var inte så himla jobbigt direkt. Har haft 3 middagsgäster. Sitter uppe och väntar på den sista inchekningen som borde komma inom en snar framtid. Haft lite soffmys tillsammans med Bea, Elin o Cissi.. Beck is the shit! :) Bra grejer det där :P

Över till Gol en sväng i veckan, skriva på kontrakt och prata lite skit över en kaffe eller tre med Tina :) I morgon blir det faktiskt backen, länge sen nu, fy på mig!

Ha det!

lördag 21 mars 2009

Snurrar...

Allt bara snurrar just nu, nej det är inte för att jag drack för mycket i onsdags (vilket jag naturligtvis gjorde) Det är allt annat runt omkring som gör att jag känner att jag tappar fotfästet.. Vart är den där självsäkra tjejen jag engång var?! Försvann hon på vägen någonstans, hur hittar jag tillbaka till henne? Kommer jag hitta tillbaka? Mår inge vidare just nu om jag ska vara ärlig, så det här inlägget kommer inte vara särskilt uppiggande för er som läser.. Men känner endå att jag måste skriva av mig, om ni sen väljer att läsa det är upp till er...

Vad har hänt igentligen, står fortfarande kvar och trampar i samma fotspår som för några år sen, inget har riktigt ändrats.. Jag har blivit äldre, men inte särskilt mycket klokare på vägen. Kommer det aldrig att ändras kanske? Kommer det alltid se ut som nu, fast värre... Om man ändå kunde se in i framtiden på någotvis, för att kunna försäkra sig om att man faktiskt kommer få må bra för en längre tid.. Hur ska man annars kunna hålla humöret uppe, utan någon/något som drar upp en innan man faller? Frågorna snurrar runt, runt, runt.. Blir yr av allt som jag vill ha sagt och gjort, men inte kan gör något åt. Kanske är det bäst att bara dra täcket över huvudet och försöka ta dagen som den kommer, utan några förhoppningar eller planer.

Orkar faktiskt inte att tänka längre.

Tack alla för en otroligt rolig kväll i onsdags!! <3

Bea, du är fan en klippa att luta sig emot i stormen <3

Over and Out...

tisdag 17 mars 2009

Tisdag

Jag har fått vissa klagomål av en underbar kvinna, att jag inte skriver tillräckligt ofta.. Hmm tror hon har det lite svårt med att hitta på saker medans jag är på jobb och inte kan leka med henne ;) hehe, puss på dig min lilla smultronstårta <3

Men iaf, tisdag.. Det går fort nu :/ Ikväll kommer Emma B till den älskade dalen och hälsar på i några dagar :) Trevligttrevligt..
Snart blir det backen, blir lite skidåkning med Vera idag, ska allt bli intressant :) Hehe, hinner inte med det så himla länge dock, kanske lika bra, annars hade jag varit så gott som död ;) Ska hem igen och börja skotta snö, på onsdag blir det grillning :) Mmmm gott efter en heldag i backen, ta sig några kalla och grilla till något gott i solen :)

Igår hade vi akvavitt/lokal öl provning tillsammans med en 5-rätters middag... Gott :) Var allt lite trött där i början, sitta och lyssna i 3 timmar utan någon kaffe i kroppen är en umaning.. Var dock inte bara jag som var trött som tur var ;)
Men det var jätte trevligt iaf :)

Tlf ringer, bäst att åka och hämta en annan underbar kvinna nu, backen nästa :)

P&K

lördag 14 mars 2009

Lördag natt

Länge sen nu.. Som alltid är jag dålig på att uppdatera min blogg, men ska försöka bättra mig, annars kan ni se det som så att jag har hittat andra saker att fördriva min dyrbara tid på :P 

Vi har lyckats få några riktigt fina dagar här nu i veckan, härligt med sol :) Ge mig mer :) Så ut  backen och ett par riktigt gryma åk i parken blev det, sen att jag föll magplask mellan två hopp är en annan historia ( tacka vet ja airbags ;P) Kände mig riktigt mör efter den smällen kan jag lova, men nu tre-fyra dagar senare har jag blivit som en människa igen, Woohoo...
Vi var rikgtigt aktiva i dag måste jg även tillägga, Vera var bakis som ett troll, hehe.. Aldrig bra att spela poker och dricka Whiskey ;) Så blev en tur upp till skarsnuten där vi njöt utav solen i snön och drack en öl.. Mmm <3>

Har även hunnit med en liten tur till gol, faktiskt flera gånger... Vi var så illa tvunga att shopa upp lite pengar nu när lönen äntligen var på kontot, jojomen :) Fick även träffa E oxå innan han lämnade gol för en vecka, trevligttrevligt...

Nu är det inte lång tid kvar innan Elin och jag styr bilen upp mot Sälen och Linda :) Härligt :P Något jag ser framemot en massa måste jag avslöja för er :) Om två veckor är vi på väg.. Det går bra nu :)

Ska ta och försöka se lite film innan jag har en nattdate med min underbara kudde..

Kanske BEA  skulle ta och komma hem nu?! ;) <3
 
P&K 

måndag 9 mars 2009

Söndag

Hemma igen... lite trötter är jag allt.. Har dansatdansat med några vackra damer ikväll, varit trevligt.. Dock lite för nykter.. Varför måste man alltid vara full när man ska ut för? Ifs är kanske inte Bar(t) ett av mina favorit ställen här i dalen men endå.. Så gott som 98% av alla som är ute är prutt-fulla.. Varför?!

Nu är satc (sex and the city, för er som inte vet ;P) Tagit över mycket av våra liv här hemma.. Bra där ;) Märks äver när vi börjar prata om saker, viktiga saker som b.la förhållanden, vänner, familj  m.m. Rätt lustigt vad små saker i ens liv kan påverka så mycket över hur man tänker..

Så klart hade B  och jag lite deaptalk när vi gick hem från krogen (som vi alltid har)... Och ju mer jag tänker över allt man har varit med om genom åren ( ja jag vet att vi inte är jätte gamla men iaf) Så känns det inte riktigt som om man orkar lägga ner samma enegi som man hade kunnat gjort för något år sen... Och varför det? är det för att man inte vill bli sårad igen? Men det kommer man ju bli, många gånger till.. Det är sånt som hör till, för man kan ju inte bara släppa allt och sluta hoppas.. Eller kan man?

Nog med det här.. Nu blir det att mysa med kudden ett par timmar.. Sen är det satc date med chirre med bea som väntas innan jobb :) Me like ;)

P&K 

lördag 7 mars 2009

Fredag

Sova...

Klockan börjar bli mycket, inte bra att vända på dygnet.. Men det blir ju lätt så, jobbar till 22-23 varje kväll, kommer hem, pratar en massa skit med sambosarna.. Sen är klockan helt plötsligt tolv, ett.. Men men, vad gör det om 100 år? ;) Skulle plöjt igenom lite satc avsnitt men får bli i morgon ist, tror jag bara ska läsa något kapitell ur min bok sen försöka somna faktiskt :)

Grattis Sis, hela 24 år blev du idag, shit.. Om ett år är det 25 års fest, ett kalas som jag bara inte kan missa ;)

Längtar och saknar mycket just nu.. Sälen, Våren/Sommaren, E, Familjen, Hösten, Asien, Äventyr...

God natt <3

torsdag 5 mars 2009

Torsdag

Hahahahahaha... aaaa.... hahahahaha :D

Helt galet Pedersen ;) Kvällen igår är någon att minnas, så galet bra den var :) Skrattade mig igenom hela kvällen tror ja, bea o jag m.m spårade totalt på dansgolvet (på ett bra sätt ;P) Alla undrade nog vad det var vi gick på, haha :) Mer såna här kvällar TACK! :) 

Syster fyller i morgon, ett stor grattis till henne :) <3

P&K


tisdag 3 mars 2009

Min sko....

Min sko är äntligen hemma igen :D Vem idioten var som hade kastat upp den på taket hoppas jag att jag aldrig får veta! 

Men iaf, för att få ner en sko behövs det: En stol. En hink. En lång kvast. En lång pinne. 5 tjejer och en jävla massa ilska, sen är den nere på ca 20 min ;)

Kanske vänder det nu? Väntar jag bara på min miljon som jag hoppas ska hoppa upp i knät på mig, dröm? Nja vem vet ;)

Sov gott

måndag 2 mars 2009

Lyckliga slut...

Ja, finns verkligen det? Har svårt att tro de, vet att många tycker att livet precis börjat för oss runt 20 års åldern.. Men kan man inte få vara lycklig för en längre tid nu, vem säger att man kommer få det senare i livet? 
Orkar inte sitta och vänta på "den rätte" som ska komma och ta mig med storm, för vem vet om han verkligen finns? Kanske är det alla gammla sagor man fick höra när man var liten som satte igång alla fantasier om ett perfekt liv med den perfekta mannen.. Ju äldre man blir desto mer inser man att kanske sagor bara är sagor. Inget mer. 
Så min prins som skulle komma och rädda mig från allt mörkt och ont, släng dig i väggen.. Tacka vet jag verkligheten. 

Bitter? Näe inte jag ;)

Trött...

Känns som den där jävla gropen jag ramlade ner i för ett tag sen är nära igen.. Men nu ska jag ta mig i kragen och se till att gå runt den.. Hur jag ska lyckas med det har jag inte listat ut ännu, men det ska gå! Orkar inte gå runt och vara bitter och iriterad över allt igen, måste försöka sluta tänka på allt som gör att jag känner mig såhär.. Trött, grinig, ledsen, arg, färvirrad.

"Glöm bort dina bekymmer, i morgon kommer nya!"

Men det är klart, allt kan ju inte vara bra för en längre tid.. Det ska oftast komma något imellan som gör att dom där rosa molnen man stuttsa runt på blev taggar istället.. 

Sova och vakna upp som en gladare människa!