lördag 14 februari 2009

Lördag

Vaknade upp, med lika lite motivation till att gör något, som jag somnade... Hurra vilken härlig dag.. Solen har bländat mig genom fönstret och påminnt mig om hur dålig jag varit som suttit inne hela dagen lång.. Skulle igentligen ha tagit mig i kragen och gått ut o gått, men lite sent påtänkt nu.. Ska vara på jobb om en timme.. Bara att sätta på sig lite smink och försöka göra någe med fågelboet till hår.. Kanske klistra dit ett falskt leende oxå, inte fören det verkligen behövs!

Har suttit som en idiot framför datorn hela dagen idag, vilket har lätt till att jag har forskat en massa i min o beas backpacking resa.. Och det absolut viktigaste jag kom fram till är: JAG VILL ÅKA NU!! Så himla trött på att ha känslan av att stå och trampa på samma ställe hela tiden, vill se någe nytt nu..!

Kan inte den här dagen vara över snart?!

Fredag

En av mina värsta dagar på jobbet på länge!
Nu ska jag lägga mig ner i sängen, dra täcket över huvudet och stänga ute allt o alla.. Hoppas på att vara gladare, piggare och lite lyckligare i morgon..!!
Hadet

//Emma

fredag 13 februari 2009

Torsdag

Hemma igen hos den älskade familjen.. vet att ni har saknat mig ;)  
Jobbat ikväll, gick fin fint.. ser dock inte framemot helgen, kommer bli galet mkt att göra, men ska nog gå bra :)

Var skönt att komma hem lite, ta ett glas vin med flickorna och få prata lite strunt :) Härligt :P

Hmm ja en sommar i norge igen.. Vi får se hur det går :)

Skriver mer i morgon, lite trött nu.. :)

P&K

onsdag 11 februari 2009

Fortfarande kvar...

Hjälpte tydligen inte att sova.. Dom där jävla ekonomiska problemen är fortfarande kvar :/ Faan! Ska iaf tanka upp lite i bilen sen försöka ta mig till gol.. Prata lite jobb, är så himla kluven för sommaren också, som pricken över i:et... 
Skulle blivit middag med familjen och Elins familj men det blir det dock inte.. Ska se om jag ska jobba ikväll annars ska jag gräva ner mig i soffan hos E och försöka tänka på annat...


Fattig....

Hur ofta i ens liv händer det att man fortfarande är fattig som jag vet inte vad, när lönen väl har kommit in på kontot?! Är en väldigt lycklig människa om jag ens kommer klara av att tanka bilen :/ Fyy fan säger jag.. Men den som spar han har.. eller.. Äsch, pengar kommer alltid nya, men när då?

Sängen nästa, ska försöka sova bort mina ekonomiska bekymmer...


tisdag 10 februari 2009

Tisdag

Och så var veckan igång.. Wohoo..

Jobbade igår, gick fint.. Trevliga gäster vi har :) Behövde inte skämmas en enda gång över att vara svensk ;) + i kanten till alla trevliga svenskar där ute :P

Maten är snart klar och ska ner i min mage, inte direkt hungrig men lika bra att äta, så kanske jag slipper drägla så fort maten läggs upp på tallriken på jobbet(vilket jag vet ja kommer göra iaf ;P) Näe jag kom tillbaka från en snabb promenad in till centrum för att handla lite njöt jag med en islatte i handen på trappen, otroligt skönt det är med sol :) Lustig när man blundar och tycker det känns som vår, och så öppnar man upp ögonen och vips så är man tillbaka i det underbara vinterlandet igen :) Ibland är det då otroligt skönt att leva :P

Har haft ett långt och trevlig samtal med syster också, pratas alldeles för lite med dom där hemma känne jag, men eftersom ekonomin inte är på topp så fylls inte mobilen på så ofta heller tyvärr, men men.. Får vara glad för dom små prat-stunder man får :)

Äta, duscha, jobba...

P&K

måndag 9 februari 2009

Måndag

Ny vecka...

I helgen har jag bara jobbat, myst en massa, stått i backen och bara njutit :) Mer utav dom här helgerna tack :)

Ska iväg på jobb om några timmar, väldigt stilla nu ett tag, ca 20 gäster på hotellet.. Och i morgon kommer lönen, woohoo, efterlängtat är bara förnamnet ;) Så ska iväg en sväng in till gol i morgon också, träffa T och prata lite :) Hade nog stannat kvar men ska jobba på kvällen igen så får bli nästa vecka i stället.

I morgon kommer Elins familj också, hennes mor och farska bo på hotellet men systrarna ska bo här, trevligt trevligt :)

Ny familje medlem har flyttat in också, vi välkommnar Kristina  till familjen kaos :P

Ska nog kolla efter lite fler jobb en sväng till nu innan jag tar och slänger mig ner i andra soffan och läser lite :)

Mmm sugen jag blev på lite bubbel ;-)

fredag 6 februari 2009

Fredag

Var länge sen jag skrev nu, men har haft små mycket annat för mig om dagarna :) 
Har varit i backen och åkt en massa, även pendlat ett x antal gånger mellan gol och hemsedal, dock värt det alla gånger måste jag tillägga :)  Och som jag mår bra just nu :) Allt bara flyter på, ska äntligen få komma igång och jobba igen (ekonomin är inte på topp just nu :/) har backen runt hörnet och en ny person har börjat komma in i mitt liv :) Så numera går jag runt med ett leende på läpparna utan att tänka på det :)

Och det Snöar, snöar en massa!!  Såå himla härligt :) Var en sväng i backen idag med Vera, ryggskydd och handledskydd var på så blev mycket i parken och även en sväng i skogen, så himla skönt att det börjar släppa med åkningen, att jag kommer vidare och inte bara står och trampar på samma ställe.. Hoppena blir högre och åkningen snabbare! Yes :P Kul var det även att åkningen i skogen gick bättre(fortfarande inte jätte bra) än föra gången :)

Ska ta och vila lite på soffan nu en sväng innan det blir duschen och jobb vid 4. 
E sitter och väntar när jag kommer hem och den e go ;) Sushi i morgon, woohooo :P

P&K

tisdag 3 februari 2009

Tisdag

Ja uscha vilken hård dag/kväll det var igår :) Men vi hade det jävligt kul :P

Kom hem vid 1 tiden, små bubblade lite med Elin ett tag sen började vi lite fint och göra pannkakstårta :) Och när man lagar mat så måste man faktiskt dricka ett glas vin oxå ;) Medans jag var kvar på mitt första glas så var Elin inne på sitt andra, den lilla smyg alkisen ;) 
När klockan väl var halv 6 och vi skulle ta oss till afterskin var hela familjen bra fulla, haha :) Men vi tog oss dit och dansade som aldrig förr på borden på stavkroa :)
Väl hemma igen så åt vi en massa pannkakstårta, sen gick vi in för landning på soffan :) Haha, ojoj vilken kväll, men damer, det här måste vi göra om snart igen ;)

Idag har vi bara tagit det lilla lugna, Elin ligger inför döden, Bea har städat och jag bara degat i soffan med en bok, härligt :D  Ska ta mig i kragen och hoppa in i duschen snart, blir nog kanske en fika med Åsa också innan jag åker vidare till gol..

P&K

Full på en måndag

Ja jag är ledsen pappsen för att du ska behöva läsa det här, men så här är det bara :) Haha,Elin den lilla busen fyllde ju 21 idag, Wohoo :) Och det firade vi med att bli skapligt fulla hela familjen och härja lite på afterskin, längre än så kom vi dock inte, dåligt vi vet! Somnade in på sofflocket vid halv 8 tiden och vaknade inte till liv fören 11! Lite för dåliga och lite för trötta för att fortsätta festa vidare till hemsen. Och det kommer ju faktiskt fler gånger :)

Lördag:
Packade in mitt lilla last med saker (smink o alkohol ;P) och åkte till gol för att träffa dom vackra damerna Tina och Carro... Efter många om och men kunde vi sätta oss ner i tinas kök och dricka lite vin och prata en massa massa skit, hehe :) Blev en premiär kväll på pernilles för mig, helt okej.. Lite för mycket yngre dock (haha, tyckte jag ;P) men annars helt okej.. Kvällen avrundades hemma hos tina där vi körde stenhårt på Wii spel o öl, haha :) Klockan 6 kom vi äntligen oss i säng :) Tack brudar för en härlig kväll :)

Söndag:
Dålig, dålig och dålig... Kom oss upp ur sängen runt 3-4 tiden.. Fyyyy Åt lite god pizza och slö kollade på film (en barnfilm som vi skrattade mer åt än Elina, haha :P) Sen åkte jag vidare till E och var hundvakt, somnade in rätt bra på hans sköna soffa vid 12 tiden :)

Nu väntar sängen faktiskt! :) Blir backen i morgon och ja kanske en sväng in till gol :) Ledig hela veckan så måste göra något för att fördriva tiden lite :)

P&K